Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس جمهور کشورمان در گفت‌وگو با همتای نیجری خود از حمایت‌های مستمر این کشور از توافق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد قدردانی کرد. تاریخ انتشار: 21:07 - 10 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۱۷۹۹

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، عصر دوشنبه در گفتگوی تلفنی با محمدو ایسوفو، رییس جمهوری نیجر، ضمن ابراز خرسندی از اخبار مربوط به نحوه مقابله با شیوع بیماری کرونا در آن کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز تلاش‌های موفقی در کنترل شیوع بیماری کرونا داشته و آماده تبادل تجربیات خود با کشور دوست و مسلمان نیجر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور با اشاره به چهار دهه روابط دوستانه تهران و نیامی، افزود: دو کشور همکاری‌های خوبی در زمینه‌های اکتشافات معدنی، بهداشت و درمان و کشاورزی داشته اند و امیدوارم بتوانیم از همه ظرفیت‌ها برای گسترش روابط فیمابین استفاده کنیم. همچنین ایران آماده است تجربیات خود در زمینه مبارزه با تروریسم را اختیار جمهوری نیجر قرار دهد.

روحانی با تبریک ریاست دوره‌ای نیجر بر شورای امنیت سازمان ملل در ماه سپتامبر، اظهار داشت: دو کشور ایران و نیجر همواره در مسائل و مجامع بین المللی از جمله در سازمان ملل متحد، جنبش غیرمتعهد‌ها و سازمان همکاری اسلامی، در زمینه حفظ استقلال و بی طرفی برای تحقق اهداف این مجامع، تعاملات و همکاری‌های سازنده و مثبتی داشته اند.

رییس جمهور تصریح کرد: اطمینان دارم جمهوری نیجر به عنوان یکی از اعضای جنبش عدم تعهد، همانگونه که در برابر قطعنامه غیرقانونی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران موضع بسیار سازنده‌ای داشت، در دوران ریاست خود بر شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز، به شکل کاملا مستقل و حرفه‌ای عمل کرده و از سوءاستفاده از جایگاه سازمان ملل متحد و شورای امنیت برای زیاده خواهی و یکجانبه گرایی آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

محمدو ایسوفو رییس جمهوری نیجر نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به استقبال از تبادل تجربیات با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله مقابله با شیوع کرونا گفت: روابط دو کشور در چهار دهه گذشته بسیار خوب و دوستانه بوده و نیجر آمادگی دارد که این روابط را در تمامی زمینه‌ها گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: روحانی: همه وزارتخانه‌ها برای گسترش روابط خارجی وارد عرصه شوند

رییس جمهوری نیجر با اشاره به حسن همکاری دو کشور در مجامع بین المللی نظیر جنبش عدم تعهد و سازمان ملل، از دیدگاه‌های مشترک دو کشور در خصوص مسائل بین المللی ابراز خرسندی کرد و افزود: جمهوری نیجر همواره تلاش داشته تا همکاری‌های بین المللی خود را بر پایه ارزش‌های مهم انسانی پیش ببرد و اقدامات خود در شورای امنیت را نیز بر همین پایه تنظیم خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روحانی رییس جمهور شورای امنیت سازمان ملل سازمان ملل متحد جمهوری نیجر بین المللی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، روز ۲۵ بهمن‌ماه در دیدار اعضای تحریریه روزنامه اعتماد به سؤالات آنان پاسخ داد که در سالنامه نوروزی این روزنامه منتشر شد.

در بخشی از این دیدار آمده است؛

عربستان و اسرائیل در دوره مذاکرات برجام علیه ما بسیار فعال بودند. ما در آذر ۹۳ می‌توانستیم در برجام به توافق نهایی برسیم. در آن مقطع با ۱+۵ بر سر سه موضوع اختلاف داشتیم، در ایران هم روی این سه موضوع حساسیت بود اما در داخل به صورتی که آن‌ها هم قبول کنند، حل‌وفصل کردیم و اختیارات لازم را به آقای ظریف دادیم. ما در آستانه توافق نهایی بودیم که سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان با هواپیما از عربستان به وین رفت و داخل هواپیما با جان کری مذاکره کرد. اسرائیل هم از طریق فرانسه و آمریکا فشار می‌آورد.

درست در آستانه توافق نهایی یکباره از آمریکا به کری پیام دادند مذاکره را متوقف کند و برگردد. کری به ظریف گفته بود من نمی‌فهمم چه شد؟! همه چیز که تمام شده بود! همین تاخیر باعث شد ما به جای آذر ۹۳ در ۲۳ تیر ۹۴ برجام را نهایی کنیم.

قبل از آن آقای نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق، پس از سفر به آمریکا به تهران آمد. او می‌گفت من آمریکا بودم، در کنگره به طور مداوم یا سعودی‌ها می‌آیند و می‌روند، یا اسرائیل و یا منافقین. به من می‌گفت که این‌ها نخواهند گذاشت شما به توافق نهایی برسید. بنابراین عوامل خارجی که از قبل فعال بودند، در کنار عوامل داخلی، دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888212

دیگر خبرها

  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • کشوری که اسرائیل را تهدید کرد؛ قطعنامه را نپذیری روابط مان قطع می شود
  • هنیه: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای رژیم صهیونیستی است
  • تحلیل جالب یک حقوقدان از موضع آمریکا در قبال غزه: دلیل این تناقض چیست؟
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد
  • استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در غزه
  • شما چه فکر می‌کنید آقای میلر؟
  • کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشور‌ها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه