Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که با حضور معاون توسعه بازار‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران، برگزار شد، گفت: در بانه و مریوان علاوه بر تجارت صنایع خوبی راه اندازی شده و ما قول میدهیم با ایجاد منطقه آزاد، به عنوان یک شاهراه مهم صادراتی، برای کشور موثر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این جلسه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و علیرغم فشار‌های فراوان، فعالترین مرز در غرب کشور را داریم و امیدواریم در آینده بتوانیم نقش پررنگ تری در تجارت کشور داشته باشیم.

جعفری اصافه کرد: از ۲۱ مورد زیرساخت مورد نیاز برای یک مرز رسمی، باشماق مریوان ۱۰ مورد را دارد.

معاون اقتصادی استاندار همچنین به اجرای طرح ساماندهی مرز رسمی باشماق با برآورد هزینه ۸۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

جعفری در ادامه به تلاش‌ها و مذاکرات استاندار کردستان با استاندار سلیمانیه، رهبر و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در خصوص رسمی شدن مرز سیرانبند بانه اشاره کرد و از اعلام رسمیت آن در آینده نزدیک از سوی طرف عراقی خبر داد.

او همچنین از تامین اعتبار لازم برای آسفالت جاده بانه مریوان خبر داد و یادآور شد: جاده سنندج مریوان به عنوان اولویت دارترین پروژه استان معرفی و به دستور رییس جمهور ۱۰۰% تخصیص اعتبار یافته که ان شاالله تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید و در حد استاندارد و جاده ترانزیتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، افزود: راه آهن سنندج همدان نیز تا پایان امسال افتتاح می‌شود و پیگیر هستیم که بعد از آن، تا مریوان ادانه پیدا کند چرا که علاوه بر اتصال به شمال عراق، این مسیر کوتاه‌ترین راه رسیدن به بندر لازقیه خواهد بود.

جعفری همچنین به جایگاه ویژه استان کردستان در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و خواستار حمایت از اتاق بازرگانی سنندج برای برپایی نمایشگاه توانمندی‌های کشور در سلیمانیه شد و افزود: کردستان می‌تواند در آینده تجاری کشور بسیار مهم باشد چراکه عراق و سوریه را در آن طرف مرز‌های خود دارد و رقیبی مانند ترکیه در مقابل ماست.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرز باشماق صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت۲ وقف جدید در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد کاروند صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از ثبت دو وقف جدید در شهرستان مریوان خبر داد و اظهار کرد: واقف خیر اندیش ملأ محمد زبردست یک دانگ از شش دانگ یکباب مغازه واقع در ۴ راه اصلی مریوان با مساحت ۶ متر با نیت هزینه‌های مسجد ویس قرنی شهر مریوان وقف کرد که به عنوان اولین وقف سال ۱۴۰۳ شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین واقف خیر اندیش جبار فاتحی یک باب مغازه با حق سرقفلی واقع در شهر مریوان به مساحت ۷ متر مربع را با نیت مساجد شهر مریوان وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام تعداد وقف‌های جدید سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته ۷۸ وقف جدید در استان کردستان به ثبت رسید که از این تعداد ۳۱ مورد مربوط به شهرستان سقز، ۱۹ مورد شهرستان مریوان، ۱۲ مورد شهرستان بیجار و چهار وقف نیز در شهرستان بانه به ثبت رسیده که بیش از ۹۰ درصد نیات وقف‌های ثبت شده برای مساجد استان بوده‌اند.

حجت‌الاسلام کاروند با اعلام آمار وقف‌های استان کردستان گفت: در کردستان ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه وجود دارد که ۲ هزار و ۴۰۲ وقف متصرفی و ۱۲۷ موقوفه غیر متصرفی است. همچنین ۲۰ هزار و ۹۵ رقبه متصرفی، ۲۰ هزار و ۷۹۷ رقبه غیرمتصرفی و ۱۲۲ رقبه اشتراک التولیه در کردستان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: از آمار ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه کردستان ۷۴۶ موقوفه، یک‌هزار و ۶۵۳ مسجد ،۳۷ حسینیه، ۳ زینبیه، ۱۵ تکیه ،۷۱ آرامستان و یک دارالقرآن به چشم می‌خورد.

کد خبر 6087184

دیگر خبرها

  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد