Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@23:14:20 GMT

۱۵ شهریور زمان درستی برای بازگشایی مدارس نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۴۲۸۷

به گزارش تسنیم، علیرضا منادی در نشست مشترک با مدیران شهرستان تبریز با تاکید بر اینکه آذربایجان جایگاه والایی در جهان اسلام دارد اظهار داشت: آذربایجان گذشته فرهنگی و تاریخی غنی‌ای دارد که در یکصد سال اخیر سه علامه از این خطه معرفی کرده است، اما ما بد وارثیم لذا نباید نخبگان خود را فراری دهیم.

وی در ادامه، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب تبریز را جزو اولویت‌های این شهر دانست و افزود: مدول دوم تصفیه خانه تبریز 125 میلیون متر مکعب را تصفیه کرده و به دریاچه ارومیه می‌دهد بنابراین باید در افتتاح سریع آن تلاش جدی صورت گیرد و دولت هم اعتبارات لازم را تزریق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر 125 میلیون متر مکعب فاضلاب تبریز تصفیه شود، مستقیم به دریاچه می رود و 75 میلیون متر مکعب هم تصفیه خانه ارومیه به دریاچه ارومیه سرازیر می کند که این دو تصفیه خانه سالانه 200 میلیون مترمکعب آب تصفیه شده را به چرخه طبیعت وارد می‌کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به اینکه ردیف بودجه انتقال آب ارس به تبریز در مجلس هشتم مصوب شده است، خاطر نشان کرد: باید پیگیر احیای ردیف‌های بودجه این خط انتقال آب مهم به تبریز باشیم و با پیگیری لازم موانع را از سر راه برداریم.

وی گسل تبریز را مهم‌ترین معضل و چالش زمین‌شناسی و ساخت و ساز در کشور دانست و اضافه کرد: در جلسه‌ای که با رئیس سازمان زمین شناسی داشتم، بزرگترین معضل ایران را گسل تبریز معرفی کرد که هر لحظه امکان فعال شدن دارد.

منادی با تاکید بر اینکه باید پیش‌نگاری زلزله تبریز سریعا راه اندازی شود، خاطر نشان کرد: اگر حادثه‌ای مانند زلزله در تبریز رخ دهد، چقدر آمادگی داریم؟

وی از افزایش 100 هکتاری وسعت شهر تبریز خبر داد و گفت: برای احداث 100 هکتار شهرک جوانان از شورای شهرسازی مجوز گرفته شده تا تبریز بزرگتر شود اما باید حریم گسل رعایت شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگارش دو نامه به  رئیس جمهور گفت: واگذاری اینترنت رایگان به دانش‌آموزان و معلمان و دانشجویان و واگذاری سیمکارت کنترل شده به جوانان و نوجوانان از جمله درخواست‌های کمیسیون آموزش از رئیس جمهور بود که ایشان به نامه ما جواب دادند و به وزیر ارتباطات دستور دادند تا این موارد پیگیری شود.

وی با انتقاد از وجود بیش از 3.5 میلیون بازمانده از تحصیل با سامانه "شاد" گفت: امیدوارم دولت موانع موجود را برطرف کرده و راه‌های جایگزین را قبل از آغاز سال تحصیلی جدید معرفی کند.

منادی با انتقاد از اینکه 15 شهریور زمان درستی برای بازگشایی مدارس نیست، تصریح کرد: بچه در تابستان باید بازی کند، دانش آموزان ساعت بیولوژیک دارند و اول مهر بهترین زمان برای بازگشایی مدارس است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ استان درگیر سیل و آب گرفتگی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: از امروز، ۲۸ فروردین و تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه، ۷ استان (بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد) تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی اضافه کرد: در این مدت زمان، ۲۴ مورد عملیات امدادی انجام شد و امدادگران به ۲۰۸ نفر متأثر از سیل و آب‎گرفتگی امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: ۲۴ تیم عملیاتی، شامل ۱۲۵ امدادگر، ۱۳ نفر را اسکان اضطراری دادند و آب جمع شده در ۸ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: شهروندان در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

کد خبر 6080152

دیگر خبرها

  • چه کسانی می خواهند فاجعه شهریور 1401 تکرار شود
  • ۷ استان درگیر سیل و آب گرفتگی شدند
  • اتمام رفع تداخلات اراضی کشاورزی در شهریور امسال
  • مسکن مددجویان کمیته امداد اردبیل افتتاح شد/تکمیل ۹۸واحد تا شهریور
  • جبران «بوی ماه مدرسه» با تغییر تقویم از ماه مهر
  • جبران «بوی ماه مدرسه» با تغییر تقویم از ماه مهر
  • سخنگوی انصارالله: حملات ایران به اهداف اسرائیل، انتقام درستی است
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ١۴٠٣