Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@21:02:17 GMT

انتقاد نماینده مجلس از زمان بازگشایی مدارس

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۴۴۸۹

انتقاد نماینده مجلس از زمان بازگشایی مدارس

خبرگزاری تسنیم: علیرضا منادی در نشست مشترک با مدیران شهرستان تبریز با تاکید بر اینکه آذربایجان جایگاه والایی در جهان اسلام دارد اظهار داشت: آذربایجان گذشته فرهنگی و تاریخی غنی‌ای دارد که در یکصد سال اخیر سه علامه از این خطه معرفی کرده است، اما ما بد وارثیم لذا نباید نخبگان خود را فراری دهیم.

وی در ادامه، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب تبریز را جزو اولویت‌های این شهر دانست و افزود: مدول دوم تصفیه خانه تبریز 125 میلیون متر مکعب را تصفیه کرده و به دریاچه ارومیه می‌دهد بنابراین باید در افتتاح سریع آن تلاش جدی صورت گیرد و دولت هم اعتبارات لازم را تزریق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر 125 میلیون متر مکعب فاضلاب تبریز تصفیه شود، مستقیم به دریاچه می رود و 75 میلیون متر مکعب هم تصفیه خانه ارومیه به دریاچه ارومیه سرازیر می کند که این دو تصفیه خانه سالانه 200 میلیون مترمکعب آب تصفیه شده را به چرخه طبیعت وارد می‌کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به اینکه ردیف بودجه انتقال آب ارس به تبریز در مجلس هشتم مصوب شده است، خاطر نشان کرد: باید پیگیر احیای ردیف‌های بودجه این خط انتقال آب مهم به تبریز باشیم و با پیگیری لازم موانع را از سر راه برداریم.

وی گسل تبریز را مهم‌ترین معضل و چالش زمین‌شناسی و ساخت و ساز در کشور دانست و اضافه کرد: در جلسه‌ای که با رئیس سازمان زمین شناسی داشتم، بزرگترین معضل ایران را گسل تبریز معرفی کرد که هر لحظه امکان فعال شدن دارد.

منادی با تاکید بر اینکه باید پیش‌نگاری زلزله تبریز سریعا راه اندازی شود، خاطر نشان کرد: اگر حادثه‌ای مانند زلزله در تبریز رخ دهد، چقدر آمادگی داریم؟

وی از افزایش 100 هکتاری وسعت شهر تبریز خبر داد و گفت: برای احداث 100 هکتار شهرک جوانان از شورای شهرسازی مجوز گرفته شده تا تبریز بزرگتر شود اما باید حریم گسل رعایت شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگارش دو نامه به رئیس جمهور گفت: واگذاری اینترنت رایگان به دانش‌آموزان و معلمان و دانشجویان و واگذاری سیمکارت کنترل شده به جوانان و نوجوانان از جمله درخواست‌های کمیسیون آموزش از رئیس جمهور بود که ایشان به نامه ما جواب دادند و به وزیر ارتباطات دستور دادند تا این موارد پیگیری شود.

وی با انتقاد از وجود بیش از 3.5 میلیون بازمانده از تحصیل با سامانه "شاد" گفت: امیدوارم دولت موانع موجود را برطرف کرده و راه‌های جایگزین را قبل از آغاز سال تحصیلی جدید معرفی کند.

منادی با انتقاد از اینکه 15 شهریور زمان درستی برای بازگشایی مدارس نیست، تصریح کرد: بچه در تابستان باید بازی کند، دانش آموزان ساعت بیولوژیک دارند و اول مهر بهترین زمان برای بازگشایی مدارس است.

رایزنی برای رایگان شدن اینترنت شاد در مناطق محروم
حاجی میرزایی با اشاره به رونمایی نسخه جدید شبکه شاد به زودی، از تلاش برای رایگان کردن این شبکه حداقل در مناطق محروم خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما درباره بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه اولویت ما آموزش حضوری است، اظهار کرد: هیچگاه آموزش‌های دیگر را به آموزش حضوری رجحان ندادیم چرا که مدرسه کارکردهای خود را دارد البته اگر اجازه نداشته باشیم، آموزش حضوری نخواهیم داشت.

او ادامه داد: آگاه هستم که خانواده‌ها فرزندانشان را به دست ما سپرده‌اند، بنابراین حداکثر دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دادیم، البته با توجه به اینکه دورنمایی از کرونا نداریم و نمی‎‌دانیم چه زمان این بیماری تمام می‌شود، از این رو باید خودمراقبتی را در مواجهه با این بیماری بیاموزیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی به دلیل عدم دسترسی نباید از آموزش باز بماند، گفت: دسترسی همه دانش آموزان به آموزش را تضمین می‌کنیم و تلویزیون هم یکی از ابزارهایی است که امسال برای توسعه آموزش از آن بهره می‌بریم.

او افزود: امسال از شروع سال تحصیلی، دانش آموزان با شرایط کرونا مواجه هستند، بر این اساس اعتقاد داریم معلم و دانش آموزان برای شناخت یکدیگر حتی الامکان حضور داشته باشند به ویژه در دوره ابتدایی که حتی با حضور ۲ دانش آموز سعی داریم ارتباط بین دانش آموز با معلم برقرار شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره ارتقاء قابلیت‌های شبکه شاد با اشاره به اینکه فردا آخرین نسخه این شبکه رونمایی داخلی می‌شود، گفت: نسخه جدید شبکه شاد روز پنجشنبه این هفته هم رونمایی رسمی خواهد شد؛ امکاناتی نظیر حضور و غیاب، دادن صفحه اختصاصی به معلم و دانش آموز هم به این شبکه اضافه شده است.

حاجی میرزایی درباره رایگان شدن اینترنت شاد گفت: فعلا هزینه یک سوم قیمت اصلی است و سعی داریم این هزینه برای همگان رایگان شود یا حداقل در مناطق محروم این هزینه را رایگان کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس کرونا بازگشایی مدارس دانش آموزان تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۴۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد

حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا ‌بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و  سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور