Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، زهرا ابراهیمی در نشست هیئت اندیشه‌ورزان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان در صدر جدول زنان سرپرست خانوار در میان استان‌های کشور قرار دارد و باید مسائل مربوط به این زنان از دغدغه‌های اجتماعی تلقی شوند و مبتنی بر پژوهش، سیاست‌هایی در جهت تسهیل و بهبود وضعیت‌شان اتخاذ و اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسائل حوزه زنان و خانواده به بازخوانی و تحلیل هر چه بیشتر نیازمند است و این حلقه‌های فکری می‌تواند فرصتی خوب برای بررسی هرچه بیشتر این موضوع باشد.

وی با ارائه شرحی از شاخص‌های حوزه زنان و خانواده مبتنی بر سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، گفت: عمده مشکلات زنان سرپرست خانوار عدم خودکفایی در حوزه اقتصادی است و از این رو در تلاش هستیم با اجرای تاب‌آوری اجتماعی، اقتصادی و آموزشی، ترسیم و تدوین برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت برای این بانوان زیرساخت توسعه اقتصادی را فراهم کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان سند ارتقای وضعیت زنان استان را یک اتفاق نیک دانست و افزود: این سند علاوه بر اینکه باید معیاری برای برنامه‌ریزی مسائل مربوط به زنان و خانواده از سوی دستگاه‌های اجرایی باشد، می‌تواند دایره‌المعارف خوبی برای جامعه‌شناسان و پژوهشگران در حوزه زنان باشد و در نهایت حاصل این پژوهش‌ها تبدیل به سیاست‌های اجرایی موفق در این حوزه شود.

محمد میهنی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه مسائل و آسیب‌های اجتماعی زنان واقعیت انکارناپذیر اجتماعی است که باید متناسب با سواد، جایگاه، نگرش، فکر و بینش افراد بومی‌سازی شود، بیان کرد: تصمیم‌سازی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اجتماعی بر اساس اقتضائات استان یکی از اهداف هیئت اندیشه‌ورز است.

کد خبر 5012651

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان زهرا ابراهیمی زنان سرپرست خانوار محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز عاشورا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان شیوع کرونا تاسوعا و عاشورا سیستان و بلوچستان زنان و خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۵۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند

رضا شریفی در دیدار با خانواده معظم شهدای سیب و سوران در زابل، اظهار کرد: درک مقام شهید و شهادت به راحتی امکان پذیر نیست همچنین برای هر کسی توفیق شهادت حاصل نمی‌شود، همه ما زندگی و آبرویمان را مدیون خون شهیدان و خانواده آنها هستیم.
وی با اشاره به آیه شریف وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ بیان کرد: براساس آیات قرآنی نباید تصور کنیم کسانی که ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﻭﺯی ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻰ‌ﺷﻮﻧﺪ شیعه و سنی نیز به این موضوع اعتقاد دارند بسیاری از کسانیکه اعتقاد و تقوایشان بالاست می‌گویند روح شهید حاضر و ناظر بر رفتار ما است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: خانواده شهدا بالاترین سرمایه خود را که فرزندانشان بودند تقدیم نظام کردند بنابراین باید هر کاری که از دستمان بر می‌آید برای خانواده این افراد انجام دهیم تا مدیون آنها نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: هر زمانی که حرف از پیشرفت سیستان و بلوچستان به میدان می‌آید عده‌ای سعی در خراب کردن چهره استان دارند به عنوان مثال در سال ۸۱ که رهبر معظم انقلاب به استان سفر کرد و مصوباتی در سفر خود به استان داشت حادثه تاسوکی اتفاق افتاد و پس از آن موضوع مسجد‌ها و مسائل قومی و مذهبی به میان آمد دشمن در آن زمان تلاش می‌کرد تمرکز اجتماعی را بهم بزنند و همین موضوعات سبب شد استان دچار یکسری عقب ماندگی‌ها شود.
شریفی تصریح کرد: در حال حاضر نیز دشمن به دنبال این است شیعه و سنی را نسبت به هم بدبین کنند، اما به برکت خون شهیدان و دعای خیر پدر و مادر شهدا این بار نمیتواند به مقاصد شوم خود برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • اعلام جرم علیه مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان