Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@12:10:29 GMT

سال تحصیلی دانشگاه‌ها از شنبه آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۶۴۶۰

معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ شروع کلاس‌های درسی دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور ماه خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی خاکی صدیق گفت: دانشگاه‌ها طی شش ماه گذشته مجموعه‌ای از فعالیت‌های آموزشی به شکل مجازی را به شکل کاملا فشرده انجام دادند و زیرساخت یادگیری الکترونیکی در این مراکز بسیار افزایش یافته است؛ بنابراین امیدوار هستیم با کسب تجربه از فعالیت‌های چند ماه گذشته بتوانیم ترم آینده را با آمادگی بیشتری شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه تصریح کرد: در ماه‌های گذشته به منظور آموزش و ترویج فرهنگ سازی در حوزه آموزش الکترونیکی در دانشگاه‌ها صد‌ها سند، جزوه آموزشی و فیلم آموزشی در دسترس علاقمندان، استادان و دانشجویان قرار گرفته است. ضمن اینکه چندین نشست تخصصی و همایش‌های علمی، فنی و کاربردی در این زمینه برگزار نمودیم که مجموعه این فعالیت‌ها فضا را برای برگزاری آموزش مجازی در ترم آینده فراهم می‌کند تا دانشگاه‌ها با آمادگی بیشتری وارد ترم آینده شوند.   معاون آموزشی وزارت علوم همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس و پیش بینی‌هایی که در وزارت بهداشت و متخصصین این حوزه انجام داده اند به نظر می‌رسد آموزش حضوری در دانشگاه‌ها همانند ترم قبل منتفی است لذا از شنبه ۱۵ شهریور ماه که ترم جدید شروع می‌شود است، همه دانشگاه‌ها آمادگی داشته باشند که دروس خود را با محوریت آموزش الکترونیکی آغاز کنند.

خاکی صدیق تاکید چالش‌های آموزش مجازی در ترم گذشته را به دو دسته تقسیم بندی کرد و گفت: یکی از این مشکلات چالش‌های ارتباطی بود که دسترسی به اینترنت پرسرعت و امکاناتی نظیر سخت افزار‌های مورد نیاز دانشجویان و اساتید گا‌ها با مشکلاتی همراه بود. البته یک سری چالش‌ها نیز در ارتباط با اساتید، دانشجویان و همچنین بحث مقررات آموزشی داشتیم. مثلا دانشجویان و اساتید ما با مفاهیم اولیه آموزش مجازی ناآشنا بودند در نتیجه کمی به کیفیت این نوع یادگیری اطمینانی وجود نداشت.

به گفته وی، آموزش‌های مرتبط با دروس عملی و کاربردی از جمله چالش‌های دیگر آموزش‌های مجازی در ترم گذشته بود که ما نتوانستیم این نوع آموزش‌ها را ارائه دهیم. ضمن اینکه در حوزه امتحانات ارزیابی و سنجش نیز با یک سری مشکلات مواجه شدیم.

معاون آموزشی وزارت علوم از همکاری وزارت ارتباطات برای رفع چالش‌های ارتباطی آموزش مجازی خبر داد و گفت: همکاران ما مدام با وزارت ارتباطات در ارتباط هستند. این وزارتخانه در ترم گذشته همکاری بسیاری برای بهبود وضعیت انجام داد به طوریکه این همکاری خوب موجب شد هزینه‌های اینترنت در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کاهش یابد، امیدواریم این کمک‌ها نیز ادامه پیدا کند.

خاکی صدیق یادآور شد: از سوی وزارت ارتباطات قول‌هایی نیز برای کمک به هزینه‌های اینترنت و زیرساخت‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها در ترم جاری ارائه دادند امیدواریم این قول‌ها عملی شود.

وی از ابلاغ شروع ترم جدید از روز شنبه ۱۵ شهریور ماه به تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: شروع تحصیلی سال جدید به شکل الکترونیک از ۱۵ شهریور به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شده است؛ البته در دانشگاه‌هایی که امکان تشکیل کلاس‌های حضوری وجود داشته باشد اعلام شده است که کلاس‌های خود را به شکل ترکیبی (حضوری-مجازی) برگزار کنند.

خاکی صدیق تاکید کرد: در اکثر دوره‌های کارشناسی آموزش به شکل مجازی برگزار می‌شود و در دوره‌های تحصیلات تکمیلی نیز در بخش‌هایی که دروس کارگاهی و عملی وجود دارد وامکان تشکیل کلاس‌های حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی وجود داشته باشد، کلاس‌ها به شکل ترکیبی برگزار خواهند شد. برچسب ها: دانشگاه ، سال تحصیلی ، آموزش مجازی ، کرونا ، اموزش الکترونیکی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دانشگاه سال تحصیلی آموزش مجازی کرونا اموزش الکترونیکی دانشگاه ها آموزش مجازی خاکی صدیق ۱۵ شهریور چالش ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود

نور الله مرادی در کارگاه آموزشی توجیهی صندوق ملی محیط زیست کشور  گفت: ما معتقدیم مدیران سازمان باید قبل از آن که تخصص محیط زیست داشته باشند باید دغدغه فرهنگ داشته باشند، زبان و بیان و ضمیر مسئولان محیط زیست باید جان مایه فرهنگی داشته باشد، تاثیر فرهنگ در حفظ محیط زیست بسیار پررنگ است، گاه یک اثر سینمایی در حوزه محیط زیست بسیار اثر گذار‌تر از ساعت‌ها سخنرانی است، از این رو ما معتقدیم باید نهاد‌های خلاق فرهنگی با سازمان محیط زیست مرتبط باشند و به تقویت فرهنگ بپردازند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تلاش دولت سیزدهم بر این است سازمان محیط زیست را به جایگاه واقعی خود برسانداضافه کرد: ارتباط سازمان محیط زیست با صنعت و دانشگاه‌ها محدود بوده است، مراکز محیط زیست باید محل تولید اندیشه، دانش و جریان سازی در سطح ملی و بین المللی با دانشگاه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته به مقوله محیط زیست توجهی نشده یا به عنوان اولویت ثانویه به آن نگریسته می‌شد، اضافه کرد: همچنین به این موضوع در نظام آموزشی به ویژه آموزش و پرورش توجه چندانی نمی‌شد. 

مرادی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ محیط زیست باید در دوران پیش دبستانی شکل بگیرد، افزود: متاسفانه کتابی که اکنون در آموزش و پرورش تالیف شده بیشتر رفع تکلیفی بوده هم اکنون مقوله محیط زیست بسیار شکننده شده است و در شرایط مناسبی قرار ندارد، هرچند اقداماتی نظیر دانشگاه‌ها و مدارس سبز با تاخیر انجام شد، اما باید آن را غنیمت بدانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران