Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:34:15 GMT

ساز ناکوک توسعه پایدار در غرب مازندران

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۶۵۰۱

ساز ناکوک توسعه پایدار در غرب مازندران

ایسنا/مازندران یک دانشجوی دکترای مدیریت دولتی بابیان اینکه غرب مازندران به دلیل گردشگرپذیر بودن آن چنان در امر توسعه پایدار مورد توجه قرار نمی گیرد، گفت: اشتغالزایی بر مبنای ظرفیت منطقه همراه با چاشنی تکنولوژی می تواند درمانی برای چرخه معیوب توسعه در غرب مازندران باشد.

زینب بنی شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه غرب استان مازندران از دیرباز در کشاکش رشد و پیشرفت،بین مسئولان استانی پاس‌کاری شده است،اظهار کرد: متاسفانه مطالبه‌گری مردم این خطه هم نتوانسته بر نیروهای مقاوم چیره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساز توسعه پایدار چنان نواخته می‌شود که گویی صدای کوکش را فقط برای شرق و آهنگ ناکوکش برای غرب استانی‌ها شنیده می‌شود، تصریح کرد:  علت اینکه مردم غرب استان به واسطه توریست‌پذیر بودن نمی‌توانند از سایر امکانات استانی بهره‌مند شوند سؤالی است که بی‌جواب مانده است.

دانشجوی دکترای مدیریت دولتی گفت: لازمه پذیرش مسافر از سراسر کشور و گاهی حتی خارج از ایران بهره‌مندی از بودجه استانی و ملی خواهد بود که این موضوع دغدغه‌ای همیشگی برای مردمان و مدیران غرب مازندران بوده است.

شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه اگر بر توان منطقه‌ای به عنوان رویکردی منجی‌گرایانه و لازمه برون‌رفت از این عدم توازن شدید یاد شود، خاطرنشان کرد: با تکیه بر مفهومی به نام کارآفرینی می‌توان توازنی همسطح و با عمق متفاوت در بسترهای بالقوه غرب استان ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه تحقیق علمی در قالب همان آمایش سرزمین در مورد تفاوت‌های منطقه‌ای و اینکه اقلیم هر منطقه چه نوع ظرفیت‌هایی را پذیرا است می تواند موجب توسعه و رشد غرب استان شود.

دانشجوی دکترای مدیریت دولتی با بیان اینکه وابستگی به اقتصاد وارداتی از جمله وجود مسافران و ایجاد شغل‌های فصلی و پاره‌وقت، نیروی آماده به کار را دچار عدم شناخت بازار مناسب می کند، افزود: با این وضعیت نمی‌توان شناخت صحیحی از موقعیت اقتصاد به دست آورد،بنابراین نخستین موضوع پیش از آمایش سرزمینی، تغییر فرهنگ وابسته بودن و فعال کردن نیروی کار راکد است.

وی عنوان کرد: متولیان امر فرهنگی و اقتصادی بتوانند رویکرد جدیدی را ایجاد کنند تا نیروی کار نه تنها از طریق توریست بتواند امرار معاش کند بلکه بنگاه‌های اقتصادی بر پایه تمام وقت بودن و ارائه خدمات و محصولات نهادینه شوند.

شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه قوانین و مقررات و همچنین مداخلات دولتی در غرب استان به دلیل واقع شدن در البرز مرکزی و حفظ منابع طبیعی، کار را برای مردم این خطه با مشکل روبرو کرده است، بیان کرد: شناخت اکوسیستم بسیار کمک کننده و تسهیل کننده خواهد بود؛ زیرا می‌تواند با علم بر قوانین اعمال شده، کسب و کاری را فراهم کرد که فصلی و پاره وقت نباشد.

وی افزود: ایجاد اشتغالی بر پایه اصول اقتصاد دانش بنیان از طریق پیشران‌های تکنولوژیکی که حتی قابلیت ورود به بازار و جذب مشتری‌های ثابت را ممکن‌پذیر کند.

شیخ‌الاسلامی گفت: مطالبه‌گری همه جانبه و خواهان توسعه متوازن بر این نکته تأکید دارد که نیروی کار راکد را باید از طریق انگیزاننده‌های متناسب با موقعیت منطقه و اقتصاد منطقه‌ای فعال کرد.

این دانشجوی مدیریت دولتی با بیان اینکه اشتغالزایی بر مبنای ظرفیت منطقه همراه با متدهای جدید دنیا موجبات خروج از کسالت شغلی و وابستگی به توریست را فراهم می کند.

وی افزود: این موضوع نیازمند نگاهی نو، تازه و علمی‌تر مدیران و در کنار آن حضور فعالان فرهنگی، اقتصادی و کارآفرینان غرب مازندران، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها به عنوان کاتالیزور، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد هر شهر و سرمایه‌گذاران است تا خلا ناشی از بی‌مهری و کم‌توجهی به غرب استان پر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی توسعه پایدار غرب مازندران شیخ الاسلامی غرب مازندران مدیریت دولتی غرب استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش محسوس دمای هوا در آسمان مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت جوی آسمان مازندران ، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی شاهد آسمانی صاف تا آفتابی همراه با افزایش تدریجی دمای هوا در استان مازندران هستیم.

وی افزود: طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری این افزایش دما محسوس‌تر خواهد بود که در دامنه‌ها با وزش باد گرم همراه خواهد بود.معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: در ساعات بعدازظهر روز شنبه هفته آینده با عبور موج ضعیف نیز شاهد افزایش ابر و رگبارهای پراکنده و وزش باد در ارتفاعات استان هستیم.اسدی گفت: دریای مازندران طی روزهای پیش‌رو به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • رد شایعات تغییر استاندار مازندران
  • تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند
  • مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی
  • هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • افزایش محسوس دمای هوا در آسمان مازندران
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد