Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این خصوص گفت: فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز ایران و منطقۀ خاورمیانه یکی از مشتریان اصلی فولاد اسفراین است. این شرکت در بسیاری از خطوط تولید خود و با رویکرد حمایت حداکثری از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی در نظر دارد همکاری‌های خود را با این شرکت گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهندس عظیمیان با اشاره به ابرپروژۀ نورد گرم شمارۀ ۲ شرکت فولاد مبارکه گفت: ازآنجاکه فولاد اسفراین عمدۀ مادۀ اولیه قطعات یدکی فولادسازان را تولید می‌کند، بر آن شدیم تا در این بازدید زمینۀ همکاری بیش از پیش دو شرکت را برای استفادۀ حداکثری از ظرفیت‌های سازندگان داخلی بررسی کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه در خصوص سطح همکاری‌های فولاد مبارکه و فولاد اسفراین گفت: در قرارداد احداث ابرپروژۀ ۴.۲ میلیون تنی نورد گرم شمارۀ ۲ به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حدود ۵۴ درصد این طرح عظیم باارزش ۵ هزار میلیارد تومان در داخل کشور و ۴۶ درصد آن توسط شرکت خارجی ساخته شود. این در حالی است که بخشی از سفارش‌های این پروژه، یعنی غلتک‌های نورد، می‌تواند توسط فولاد اسفراین تأمین گردد و از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور عمل به فرمایش مقام معظم رهبری، تمام توانمان را در جهت بومی‌سازی به کار برده‌ایم، تاجایی‌که با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه و حمایت‌های این شرکت از سازندگان داخلی، حدود ۴ هزار قطعۀ استراتژیک موردنیاز کارخانه بومی‌سازی شده و حدود ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است. به خاطر داشته باشیم در قرارداد قبلی احداث پروژۀ نورد گرم شمارۀ ۲ که با شرکت‌های سازندۀ خارجی بسته شده بود، فقط تأمین ۲۷ درصد تجهیزات از داخل در نظر گرفته شده بود؛ اما به‌دلیل تحریم‌های ثانویه، آن قرارداد منتفی شد و در قرارداد جدید با رویکرد ساخت حداکثری در داخل کشور سهم داخلی‌سازی به ۵۴ درصد افزایش یافت و این امر از استراتژی و ارادۀ فولاد مبارکه برای تکیه بر دانش فنی مهندسان، کارشناسان و سازندگان داخلی نشان دارد.

فولاد مبارکه پشتیبان سازندگان داخلی و رونق تولید است

در جریان این بازدید، ایرج میرزائی، مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرعامل فولاد مبارکه و هیئت همراه در کارخانۀ فولاد اسفراین از حسن اعتماد مهندس عظیمیان به مجتمع اسفراین قدردانی کرد و گفت: این شرکت با فولاد مبارکه قرارداد‌های مختلفی در دست اجرا دارد، تاجایی‌که در حال حاضر از حدود ۲۰ غلتک نورد فولاد مبارکه ۱۰ غلتک به این شرکت ارسال شده است. همچنین پروژه‌های دیگری از فولاد مبارکه در فولاد اسفراین در حال اجراست.

وی در ادامه با اشاره به ارادۀ فولاد مبارکه برای استفاده از ظرفیت‌های فولاد اسفراین در ساخت پروژۀ نورد گرم شمارۀ ۲ خاطرنشان کرد: تأمین غلتک‌های پشتیبان این پروژه که تعداد آن در حدود ۶۸ عدد و وزن آن بسیار زیاد است، برای اولین بار در ایران اتفاق خواهد افتاد و این به دلیل پشتیبانی فولاد مبارکه از سازندگان داخلی و رونق تولید است.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 فولاد مبارکه فولاد مبارکه اصفهان اخبار فولاد سازندگان داخلی فولاد مبارکه فولاد اسفراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک توسط متخصصان داخلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری (مدظه‌العالی) با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: مهندسان این سازمان با طراحی و تولید این دستگاه کمک‌ آموزشی که از مشابه نمونه خارجی آن با کیفیت تر بوده و دقت به مراتب بالاتر دارد ، موفق شدند نیاز داخلی را به خصوص در حوزه پژوهش و آموزش تخصصی، مرتفع و از خروج ارز جلوگیری کنند . محسن مردانی با اشاره به قیمت پایین محصول تولید شده نسبت به نمونه خارجی آن افزود : قیمت تمام شده‌ این محصول در کشور حدود یک سوم هزینه وارداتی آن است و از طرفی با تجاری سازی محصول در جهاد دانشگاهی ، ارزش افزوده قابل توجه به واسطه آموزش حاصل می‌شود. رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف خودکفایی در تامین تجهیزات آموزشی و تولید محصول با کیفیت عالی را نشان از توانمندی مهندسان این سازمان دانست  و گفت : عدم امکان دسترسی به تجهیزات آموزشی عملی و فنی مهندسی و قیمت‌های بسیار زیاد خرید این محصولات از شرکت‌های انحصاری خارج از کشور، همچنین توانمندی بالقوه متخصصان در پژوهش و طراحی سامانه ها  و ساخت مهندسی دستگاه‌ها ما را بر آن داشت تا با بهره گیری از توان داخلی، به خودکفایی در این زمینه نائل آییم. گروه آموزشی اتوماسیون صنعتی مرکز آموزش‌های تخصصی کاربردی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را در سازمان آغاز کرده و با آموزش‌های تئوری و عملی در حوزه‌های مختلف پنوماتیک، هیدرولیک و... متخصصان بسیاری را در زمینه‌های تخصص فنی تربیت کرده است. دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک با سفارش متخصصان این حوزه و همکاری پژوهشگران سازمان توسط تیم تخصصی مرکز مهندسی ساخت سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، طراحی، پیاده سازی و شبیه سازی شده است.

دیگر خبرها

  • سفر وزیر ارتباطات به میامی/ مطالبات گردآوری شدند
  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است
  • هدف‌گذاری بهبود ۴۰ درصدی کیفیت قطعات خودرو در زنجیره تامین
  • از ورزش پهلوانی به‌عنوان یک الگو حمایت می‌کنیم
  • ثبت بهترین عملکرد در شاخص‌های تکرار و شدت حوادث از آغاز دوران بهره‌برداری تا کنون
  • رسیدن به بالاترین رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی در مگامدول‌های احیا مستقیم فولاد مبارکه
  • تحول ساختار تولید ذوب‌آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
  • ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک توسط متخصصان داخلی
  • فولاد مبارکه؛ رکورددار در تولید کمّی و کیفی