Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دومین دوره انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: از ویژگی‌های این انتخابات نحوه و سیاق تبلیغات است از این رو تبلیغات بنا به شرایط خاص شیوع کرونا و هم به دلیل تعداد محدود داوطلبان برگزار می‌گردد.

وی تصریح کرد: به ازای هر حوزه انتخابیه ۲ برابر تعداد نمایندگان حوزه آن در مرحله دوم رقابت دارند از این رو ۲ نفر که حائز بالاترین رای در مرحله اول شدند در مرحله دوم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: همچنین در این دوره از انتخابات تبلیغات محیطی وجود ندارد و مانند دوره‌های گذشته ستاد تبلیغاتی تشکیل نمی‌شود اما تبلیغات از طریق صدا و سیما در هشت روز تبلیغات قانونی انتخابات صورت خواهد گرفت.

وی اظهارکرد: کمیسیونی متشکل از رییس هیات نظارت، رییس ستاد انتخابات و مدیرکل صدا و سیما به عنوان کمیته نظارت بر نحوه تبلیغات و عدالت تبلیغاتی نامزدها تشکیل خواهد شد.

قاسمی بیان کرد: زمان تبلیغات انتخاباتی از ۱۳ شهریورماه تا هشت صبح روز بیستم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: نکته حایز اهمیتی که واجدان شرایط رای دادن باید به آن توجه کنند این است که انتخابات براساس قانون ۱۰ ساعت بوده در این مرحله طبق اعلام وزارت کشور ساعت اخذ رای تمدید نخواهد شد از این رو مردم حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان رای دادن را به ساعت پایانی موکول نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهارداشت: با هماهنگی‌هایی که توسط فرمانداران و هیات‌های اجرایی ۲ حوزه انتخابیه اصلی صورت گرفته اقلام بهداشتی در اختیار دست اندرکاران برگزاری انتخابات قرار دهند همچنین محلول‌های ضدعفونی برای رای دهندگان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه اگر محل شعب اخذ رای محل نامناسبی از نظر ورود و خروج هواست باید در فضاهای باز رای گیری را انجام دهند، افزود: در صورتی که شعب اخذ رای با تراکم جمعیت مواجه است باید ۲ شعبه و صندوق در نظر گرفته شود تا رای گیری با تراکم کمتری روبه رو شود.

استان اصفهان ۱۵ حوزه انتخابیه و در مجلس شورای اسلامی ۲۰ نماینده دارد.

بنابر اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور در حوزه انتخابیه لنجان، علی یوسف پور (۹۵۲۱ رای) و حسین رجایی ریزی (۸۶۳۸ رای) به مرحله دوم راه پیدا کردند.

همچنین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سمیرم، به دلیل اینکه هیچ کدام از داوطلبان مجلس یازدهم ۲۰ درصد رای مردم را کسب نکردند انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا ستاد انتخابات کشور اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا ستاد انتخابات کشور اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی اختصاصی ایرنا ستاد انتخابات کشور اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت سیاسی مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان کرمانشاه به صورت کاملا الکترونیک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز_ پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دور نخست انتخابات در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تکلیف ۵ حوزه انتخابیه استان و یک کرسی از سه کرسی حوزه انتخابیه مرکز استان روشن شد و رقابت ۴ نامزد برای کسب ۲ کرسی باقی‌مانده کرمانشاه به دور دوم کشیده شده که به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس اختیارات قانونی در دور دوم می‌توانیم ۳۰ درصد صندوق کمتر داشته باشیم، اما در دور دوم انتخابات هم همانند دور اول، ۶۵۴ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

رئیس انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان کرمانشاه به صورت کاملاً الکترونیک برگزار می‌شود.

شعبانی اضافه کرد: آموزش‌های لازم در این راستا به مردم و عوامل اجرایی از طریق رسانه ملی و فضای مجازی و همچنین در جمع‌های حقیقی ارائه می‌شود.

وی گفت: انتخابات دور دوم دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 745675

دیگر خبرها

  • فرصت یک هفته‌ای تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات مجلس
  • زمان آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام زمان دقیق تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم /تعرفه های جدید انتخاباتی در راه است
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود