Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نباید اجازه دهیم تکانه‌های اقتصادی زیرا تحریم یا تنگناهای کرونایی، آهنگ توسعه کشور را با مشکل روبه‌رو کند، گفت: دولت تلاش کرده در دو حوزه اقتصاد کلان و اقتصاد خانوار سیاست‌ها و برنامه‌های دقیقی در این زمینه تدوین و اجرایی کند.
به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، 11 شهریورماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گفت: با وجود اینکه تکانه‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا در برخی حوزه‌ها لطماتی را به اقتصاد کشور زده، اما دولت تمام تلاش خود را به‌کار بسته است که در حد امکان فضای توسعه و رونق در تولید و کسب‌وکار را حفظ کند و در عین حال تأمین کالاهای مورد نیاز مردم مسیر خود را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اختصاص تسهیلات و وام‌های خاص در ابتدای امسال برای خانوارها و صاحبان کسب‌وکارهای زیان‌دیده از محدودیت‌های کرونایی را از جمله اقدام‌های دولت برای جبران خسارت‌ها و زیان‌های واردشده به زندگی مردم عنوان و مقرر کرد وزارتخانه‌های رفاه، اقتصاد و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه طرح‌های جدیدی را درباره تسهیلات خرید کالا برای حقوق‌بگیران، بازنشستگان و کسانی که درآمد ثابت و مشخص دارند، پیگیری و اجرا کنند.
رئیس‌جمهوری تصریح کرد: دولت همان‌طور که تاکنون اجازه نداده مشکلات و معضلات برنامه‌های اقتصادی کشور را مختل کند، با هماهنگی‌ها و اقدام‌های مؤثر تلاش خواهد کرد لایحه بودجه سال آینده را با توجه به واقعیات پیش رو به مجلس ارائه کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت تعاملات اقتصادی توانست حجم صادرات نفت را افزایش دهد.

فرهاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، درباره دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم برای خنثی سازی تحریم‌ها اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت نسبت به تقویت و توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه، دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم نسبت به گذشته  فعال‌تر و پویاتر شده و گشایش‌های مطلوبی در تقویت مناسبات با همسایگان شکل گرفته است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: ملت ایران مقابل تحریم‌های آمریکا با سربلندی مقاومت کرده است و این تحریم‌ها نتوانست آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کند و دولت سیزدهم نیز با توسعه مناسبات با کشورهای همسایه، اقتصاد را به مسئله برجام گره نزد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آثار تحریمی برای دانشمندان و اقتصاد کشور به فرصت تبدیل شده است، تصریح کرد: بسیاری از اکتشاف‌ها و نوآوری‌ها در حوزه دانش‌بنیان‌ها از دستاورد فرصت تحریمی است که نشان داد دشمنان ملت ایران در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.

طهماسبی اظهار کرد: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت همکاری‌های اقتصادی توانست حجم صادرات در کشور را افزایش دهد.  

دیگر خبرها

  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است