Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی منصوری روز سه شنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی اظهار داشت: پیش از پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری، تنها سه درصد از ایجاد اشتغال جدید در روستاها اتفاق می افتاد اما با پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری، این رقم اکنون به ۲۹ درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه باید اقدامات و تلاش دولت برای خدمات رسانی به مردم، بازخوانی و بیان شود گفت: یکی از اقدامات خوب دولت، پرداخت تسهیلات در مناطق روستایی است که سبب ایجاد اشتغال زیادی در این مناطق شده است، البته در این زمینه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان دبیر این کارگروه، باید نتایج پرداخت این تسهیلات را بیان و بازگو کند تا نتایج و اثرگذاری اجرای طرح ها تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: باید در کنار اطلاعات از پرداخت تسهیلات، نتایج آن هم بازگو شود.

اولویت، حفظ اشتغال موجود است 

منصوری با بیان اینکه در وضعیت موجود، اولویت ما، حفظ اشتغال موجود است گفت: رویکرد این است که ابتدا از اشتغال موجود صیانت شود سپس برای توسعه واحد و یا ایجاد واحد جدید اقدام و بر این اساس پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش هم با همین اولویت پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه اقتصاد باید برنامه داشت افزود: نباید تصور شود که توسعه و اشتغال زایی تنها با پرداخت وام محقق می شود، اگر بازار نباشد و برای بازاریابی اتفاقی نیفتد، اشتغال محقق نمی شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به طور مثال خراسان شمالی پتانسیل های خوبی برای توسعه تولید فرش دستباف دارد اما پیش از اینکه وام برای ایجاد دار قالی کافی داده شود، باید بازار فرش جست وجو شود.

وی در پاسخ به اظهار نظر یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه باید در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری، پایین بودن درآمد خانوار لحاظ شود گفت: در این زمینه، جمعیت روستایی، نرخ بیکاری و درآمد سرانه خانوار، از شاخص های است که برای پرداخت این اعتبارات تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

منصوری با اشاره به اینکه شمار زیادی از طرح های روستایی و عشایری در انتظار دریافت تسهیلات روستایی است گفت: برخی از این طرح ها، در این سال ها از توجیه افتاده است از این رو باید مورد پالایش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بازپرداخت برخی از طرح های به بهره برداری رسیده در حال انجام است گفت: منابعی که از محل بازپرداخت به بانک ها می رسد، به عنوان منبعی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مورد استفاده قرار می گیرد.

تاکید بر اطلاع رسانی از تسهیلات کرونایی 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر سخنان خود در باره پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای خسارت دیده گفت: ۱۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات متقاضیان به بانک ها معرفی شده،  اما تاکنون تنها ۱۰ هزار میلیارد ریال منجر به پرداخت شده است.

وی، نبود اطلاع درست از پرداخت تسهیلات کرونایی را از علت های کم بودن میزان جذب عنوان کرد و افزود: از دستگاه های اجرایی و بانک ها، انتظار می رود در اطلاع رسانی و ارسال پیامک به متقاضیان و مشمولان، تلاش داشته باشند.

منصوری افزود: اکنون بنگاه های دارای کارگر بیمه شده و نیز آنان که بیمه نیستند، می توانند از مزایای تسهیلات کسب وکارهای خسارت دیده از کرونا استفاده کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ظرفیت های استان در توسعه اشتغال در بخش کشاورزی، بر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی این بخش تاکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم در زمینه راه اندازی مرکز اصلاح نژاد دام با رویکرد آموزش و نیز اجرای اصلاح نژاد دام، حمایت لازم را در این استان داشته باشیم.  

برچسب‌ها بجنورد تسهیلات بانکی روستائیان توسعه ایران توسعه اقتصادی دولت تدبیر و امید توسعه روستایی خراسان شمالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد تسهیلات بانکی روستائیان توسعه ایران توسعه اقتصادی دولت تدبیر و امید توسعه روستایی خراسان شمالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارآمدی دولت بجنورد تسهیلات بانکی روستائیان توسعه ایران توسعه اقتصادی دولت تدبیر و امید توسعه روستایی خراسان شمالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارآمدی دولت معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال کار و رفاه اجتماعی روستایی و عشایری پرداخت تسهیلات طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| واعظ آشتیانی

معاون اسبق وزیر صمت در خصوص الزامات تحقق شعار سال گفت: یکی از راهکارهای مهم در افزایش مشارکت مردم در اقتصاد، استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ،حمیدرضا واعظ اشتیانی گفت: توجه به تولید داخلی میتواند تضمین کننده استقلال کشور باشد، در قانون اساسی مدل اداره اقتصاد شفاف شده اما در دولتها توجه جدی به بخش تعاونی و بخش خصوصی نشده است.

وی گفت: از ظرفیت‌های برنامه های توسعه نیز برای امر تولید به خوبی استفاده نشده و این گلایه از مجالس گذشته وجود داشته که چرا مطالبات دقیق و نظارت بهینه از طریق ظرفیتهای برنامه های توسعه بکار گرفته نشده است.

معاون پیشین وزیر صمت گفت: امروز در هر چالش اقتصادی دولت باید پاسخگو باشد که این امر زیبنده کشور نیست، وظیفه دولت تنها باید به تعریف استراتژی های کلان محدود شود.

واعظ تاکید کرد، حلقه مفقوده در مباحث توسعه کشور،  موضوع نظارت است.

به گفته واعظ اشتیانی، یکی از راهکارهای مهم در افزایش مشارکت مردم در اقتصاد، استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان است.

معاون اسبق وزیر صمت گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید داشتند که در حوزه اقتصاد باید علمی حرکت کنیم، در این بین آزمون و خطا و اعمال سلیقه جایی ندارد. براین اساس نکته مهم در مشارکت دادن مردم در اقتصاد کشور داشتن یک استراتژی کلان و استفاده بهینه از آنهاست.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید معاون رئیس جمهور از فعالیت زنان روستایی در تولید خوراک دام
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| واعظ آشتیانی
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد