Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:18:23 GMT

آمار ازدواج در مازندران هشت درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۱۳۸۳

آمار ازدواج در مازندران هشت درصد کاهش یافت

طبق آمار ثبت احوال مازندران میانگین سن ازدواج سال گذشته آقایان ۳۱ سال و خانم ها ۲۶  بوده است و بیشترین ازدواج هم در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال برای مردان و ۲۰ تا ۲۴ سال برای بانوان به ثبت رسید.

اداره کل ثبت احوال مازندران  نرخ ازدواج ثبت شده سال گذشته در استان را هم ۵.۸۵ در هزار اعلام کرد.

در مجموع سال گذشته به طور میانگین هر ۲۴ ساعت ۵۲ واقعه ازدواج در مازندران ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلاق

در گزارش آماری ثبت  احوال مازندران سال گذشته هشت هزار و ۷۱۸ واقعه طلاق در استان رخ داد. میانگین سن طلاق هم در این سال برای مردان ۳۸ سال و بانوان ۳۳ بوده است.

بیشترین طلاق در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال برای هر دو گروه مردان و زبان به ثبت رسیده است.

به طور کلی پارسال در هر شبانه روز ۲۴ واقعه طلاق در مازندران ثبت شد.

 بنابر این گزارش نرخ طلاق ثبت شده سال گذشته در استان  مازندران هم سال گذشته ۲.۵۹ در هزار بود.

ولادت

ثبت احوال مازندران تعداد ولادت سال گذشته در استان را ۳۳ هزار و ۹۰۲ واقعه اعلام کرد که نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۴.۹ درصد کاهش نشان می دهد.

بنا بر این گزارش تعداد ولادت شهری ثبت شده  ۲۲هزا و ۵۷۶ واقعه و تعداد ولادت روستایی ثبت شده هم ۱۱ هزار و ۳۲۶ واقعه بود به عبارتی پارسال به ازای ثبت هر ۲ ولادت در شهرهای مازندران ، یک ولادت روستایی ثبت شد.

مازندران دارای ۶۰ نقطه شهری و بیش از چهار هزار پارچه روستا و آبادی است. بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران ۵۷ درصد در شهرها و ۴۳ درصد در روستاها زندگی می کنند.

همچنین گزارش جدید ثبت احوال مازندران نشان می دهد که نسبت جنسی ولادت ثبت شده سال گذشته در استان  ۱۰۶.۳ بوده است ؛ یعنی به ازای هر۱۰۰ واقعه ولادت دختر ۱۰۶.۳ واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

نرخ ولادت ثبت شده در مازندران هم طی سال گذشته ۱۰.۱۳ در هزار بوده است.

وفات

ثبت احوال مازندران آمار فوتی های سال ۱۳۹۸ در استان را هم ۱۸ هزار و ۹۹ واقعه اعلام کرد که نسبت به سال ۹۷ حدود ۹.۱درصد رشد داشته است.

طبق این آمار ، تعداد وقایع فوت ثبت شده در شهرهای مازندران ۱۰ هزار و ۳۶ واقعه و آمار ثبت شده روستاها هم هشت هزار و ۲۵  واقعه بوده است ؛یعنی به ازای هر۱.۳ وفات شهری یک وفات روستایی ثبت شده است.

نسبت جنسی وفات ثبت شده سال گذشته در استان  مازندران هم ۱۲۲  بوده است ؛یعنی به ازای هر ۱۰۰  واقعه وفات زنان ۱۲۲ واقعه وفات مردان به ثبت رسیده است.

بنا بر این گزارش ، کمترین وفات در گروه سنی ۵ تا ۹ سال و بیشترین وفات در گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر بوده است.

طبق آمار و بررسی های صورت گرفته  نرخ وفات ثبت شده سال گذشته در  استان مازندران ۵.۴ در هزار بوده و بیشترین علت وفات ثبت شده مربوط به بیماری قلبی و عروقی است.

برچسب‌ها سازمان ثبت احوال كشور طلاق مازندران ازدواج ساده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ثبت احوال كشور طلاق مازندران ازدواج ساده سازمان ثبت احوال كشور طلاق مازندران ازدواج ساده ثبت شده سال گذشته در استان ثبت احوال مازندران گروه سنی وفات ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از قوه قضائیه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در حدفاصل روزهای بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹.۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز سال جاری در روزهای سوم فروردین و بیست و هشتم اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴.۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 747185

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • ۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه ولادت در قم به ثبت رسید