Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@13:26:21 GMT

هزینه ویزیت روستاییان چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۱۸۳۰

هزینه ویزیت روستاییان چقدر است؟

مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر حدود 28 میلیون نفر از جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند.

به گزارش مشرق، محمدرضا میرزایی مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت در خصوص آخرین وضعیت بیمه‌شدگان روستایی تحت پوشش ین سازمان توضیح داد: در حال حاضر حدود 28 میلیون نفر از جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند و درصد کمی از این افراد نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و به طور کلی می‌توان گفت خدمات بیمه سلامت برای روستائیان کامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در روستاها حدود 4112 مرکز ارائه خدمات سلامت داریم که 7 هزار پزشک  عمومی و 2 هزار دندانپزشک در این مراکز خدمات ارائه می‌کنند و پزشکان خانواده ما سالانه 60 میلیون ویزیت را انجام می‌دهند همچنین ماماهای فعال در این مراکز سالانه 15 میلیون خدمت را ارائه می‌دهند و دندانپزشکان ما نیز به طور سالانه 5 میلیون ویزیت دندانپزشکی دارند.

بیشتر بخوانید: هزینه درمان بیماران کرونایی در بیمارستان چقدر است؟

میرزایی با بیان اینکه ارائه خدمات سطح یک در روستاها پوشش کامل دارد، گفت: این مراکز خدمات سلامت از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر به روستائیان خدمت ارائه می‌دهند و در ایام تعطیل نیز مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز معین و بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه سلامت خدمات دریافت کنند.

مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت افزود: تمام داروها و خدمات آزمایشگاهی در همین مراکز انجام می‌شود و هزینه ویزیت پزشکان خانواده برای روستائیان تنها 500 تومان است و اگر این افراد نیاز به خدمات تخصصی داشته باشند به بیمارستان‌های خصوصی یا دولتی طرف قرارداد ما ارجاع داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پزشک خانواده بر اساس نظام ارجاع بیمار را به سطوح بالاتر ارجاع می‌دهد و خوشبختانه ما به ازای هر جمعیت 4500 نفر روستایی یک پزشک خانواده داریم.

میرزایی ادامه داد: در حال حاضر طرح پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران به طور کامل اجرایی شده است اما زیرساخت‌های آن برای اجرا در سایر شهرها به طور کامل هنوز فراهم نیست.

مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت افزود: پزشکان خانواده ما مدیر مراکز جامع سلامت روستایی هستند که این مراکز خدمات سرپایی و واکسیناسیون را ارائه می‌دهند و پزشک خانواده ملزم است به خانه‌های بهداشتی که پزشک عمومی ندارد مراجعه کنند.

وی در پایان گفت:‌ در حال حاضر 21 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور ما بیمه رایگان هستند و تعدادی نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌ها قرار دارند.لازم به ذکر است در صورتی که بیماران روستایی نیاز به خدمات اورژانسی داشته باشند با پرداخت تنها فرانشیز درمان که مبلغی حدود 5 الی 10 درصد است می‌توانند خدمات اورژانس بیمارستانی را دریافت کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین سلامت بیمه پزشک خانواده روستایی سازمان بیمه سلامت مازندران تحت پوشش بیمه پزشک خانواده حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت

به گزارش­ ­­­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ ­­­بابک نگاهداری در حاشیه نشست دبیرخانه دائمی مقابله با فقر، فساد و تبعیض، به راهکار‌هایی برای محافظت مالی در برابر مخارج کمرشکن سلامت در ایران اشاره و اظهار کرد: این مخارج به دلیل بالا بودن سهم پرداخت هزینه‌های سلامت از جیب مردم، پایین بودن ظرفیت درآمدی خانوار، ضعیف بودن سازوکار‌های پیش پرداخت و تجمیع ریسک در تأمین مالی مراقبت‌های سلامت، ایجاد می‌شود. ­ وی بیان کرد: کشور‌ها می‌توانند از طریق گسترش طرح‌های مبتنی‌بر پیش‌پرداخت و کاهش سهم پرداخت از جیب، احتمال بروز هزینه‌های کمرشکن خدمات سلامت را کاهش دهند. البته در کنار آن نیاز است که بسته مزایای بیمه‌های سلامت و عمق پوشش خدمات نیز مورد توجه قرار گیرد. ­ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی، در زمان مناسب برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند، افزود: به همین دلیل ممکن است که با مخارج کمرشکن سلامت مواجه نشوند که این موضوع در محاسبات مخارج کمرشکن سلامت در نظر گرفته نمی‌شود؛ بنابراین موضوع مهم در هنگام بررسی روند مواجهه با مخارج کمرشکن سلامت، روند بهره‌مندی از خدمات سلامت است. ­ نگاهداری گفت:­­ با وجود تأکید بر محافظت مالی از خانوار در برابر مخارج کمرشکن سلامت در قوانین برنامه‌های توسعه و سیاست‌های کلان، سلامت کشور طی سال‌های گذشته این هدف محقق نشده است. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر اینکه دلیل اصلی عدم تحقق سلامت در کشور، بالا بدون سهم پرداخت از جیب خانوار در هزینه‌های سلامت است، گفت: پایداری و افزایش منابع مالی در دسترس عاملی مهم جهت کاهش پرداخت از جیب هزینه‌های سلامت است. ­همچنین سیاست گذاری برای کاهش هزینه‌های این بخش، نیازمند راهبرد‌هایی برای بهبود همکاری بین بخش‌های مرتبط از طریق تعیین اهداف و ایجاد چشم انداز مشترک است در این راستا لازم است که نقش متولی گری وزارت بهداشت تقویت شده و سازوکار‌های نظارت و ارزیابی سیاست‌های حمایتی طراحی شود. ­ وی با اشاره به نقش رسانه‌ها و اراده مسئولان برای کاهش هزینه‌های سلامت، گفت: ارائه دهندگان خدمات باید در امر سیاست گذاری در این زمینه مشارکت داشته باشند تا سیاست‌ها و تصمیمات کلان، در جامعه هدف، اثرگذار باشد. ­ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: پیش بینی تغییرات آینده بخش سلامت و برنامه ریزی برای مراقبت‌های سلامت مورد نیاز و آگاهانه تصمیم گرفتن درباره این موضوعات، از دیگر ملزومات برای کاهش هزینه‌های سلامت در کشور است. ­ وی با اشاره به اهمیت بازنگری و بازتعریف سیاست‌های حمایتی برای کاهش هزینه‌های سلامت گفت: در این زمینه باید مداخلات هدفمند برای افزایش محافظت مالی از گروه‌های کم درآمد و آسیب پذیر در برابر هزینه‌های کمرشکن سلامت صورت گیرد. ­ایجاد نظام داده‌ای پویا و به روز جهت ارزشیابی شاخص‌های تأمین مالی نظام سلامت کشور و آگاهی از تغییرات آینده بخش سلامت و مراقبت‌های سلامت نیز در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • راهکارهای کاهش هزینه‌های سلامت در ایران
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی به دلیل ارتقاء سامانه
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند