Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:38:29 GMT

سمند و پژو 206 سانروف دار مي‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۱۹۲۸

سمند و پژو 206 سانروف دار مي‌شوند

خبرگزاری آریا- مدیر طرح خودروی پژو 207 پانورامای ایران خودرو از آغاز اجرای طرح سانروف دار کردن سمند و پژو 207 در این خودروسازی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا از ایران خودرو، احمد آقاجانی معمار گفت: برای نخستین بار ایده نصب سانروف با استفاده از ظرفیت قانونی شرکت‌های خودروساز برای تجهیز سه گروه خودروی سمند، پارس و پژو 206 مطرح و با همکاری شرکت پژو آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به ‌دنبال تحریم و همکاری نکردن شرکت پژو و دیگر شرکت‌های خارجی، این طرح توسط مهندسان ایران‌خودرو بر روی خودروهای سمند و 206 برنامه ریزی و اجرا شد.
آقاجانی معمار افزود: نصب سانروف برای نخستین بار در خط تولید (به‌صورت OEM) بر روی خودروهای دنا، پژو206 و سقف پانوراما پژو 207 از خروجی های این طرح است.
مدیر طرح خودروی پژو 207 پانوراما با بیان این‌که با توجه به کوتاه بودن ارتفاع سقف خودروی پژو 207، نصب سانروف مشکلاتی را برای سرنشینان عقب ایجاد می کرد، اضافه کرد: پس از بررسی و امکان سنجی های لازم، به کار بردن سقف پانوراما به عنوان یکی از مسیرهای حل این مشکل طبق روش‌های روز خودروسازی جهان تعیین و برنامه‌ریزی شد.
وی با اشاره به این‌که سقف شیشه‌ای با خودروی پژو 207 قابلیت انطباق داشت، گفت: به همین دلیل مطالعات در این زمینه را تکمیل کرده و نمونه سازی های اولیه را انجام دادیم.
آقاجانی افزود: به این ترتیب این طرح را به صورت صد در صد داخلی و از طریق انطباق با خودروهای روز دنیا و مشابه طرح‌هایی که روی خودروهای پژو 207 و 308 استفاده شده بود، اجرا کردیم.
وی درباره تامین قطعات سقف شیشه‌ای و سانروف نیز گفت: با به اشتراک گذاشتن اطلاعات میان سازندگان داخلی توسط ساپکو، قطعه‌سازان با تکمیل اطلاعات برای نخستین بار توانستند نمونه اولیه قطعات خودروی پانوراما را تولید کنند و پس از آزمایش‌های ارزیابی اولیه و با مشاهده نتایج رضایت بخش آن، طرح تولید خودروی پژو 207 با سقف پانوراما بر روی برخی خودروهای تولیدی ایران خودرو به‌صورت کارخانه ای (OEM)، در دستور کار قرار گرفت.
مدیر طرح خودروی پژو 207 پانوراما با بیان این‌که برای تولید خودروی پانوراما، نیازمند ایجاد برخی تغییرات در خطوط تولید شرکت بودیم، افزود: برخی ربات ها و تجهیزات را به خطوط اضافه کردیم و تعدادی ایستگاه کاری جدید نیز در خط احداث شد ضمن اینکه هم اکنون ایران خودرو قابلیت تولید هر دو مدل پژو 207 هاچ بک و صندوق دار پانوراما در خطوط اصلی تولید را دارا است.
وی با اشاره به این که هم اکنون این محصول در حال تجاری سازی است، گفت: تاکنون 700 دستگاه خودروی پژو 207 هاچ‌بک پانوراما تولید شده و به زودی به بازار عرضه می شود.
آقاجانی اضافه کرد: ظرفیت تولید هر دو مدل خودروی پژو 207 پانوراما هاچ بک و صندوق دار می‌تواند تا حدود 200 هزار دستگاه در سال افزایش یابد.
وی گفت: برخلاف سانروف که دارای کاربرد محدود است، سقف پانوراما با ایجاد دید وسیع از داخل کابین خودرو، در اکثر مواقع حتی هنگام بارندگی و دید شب آسمان مخصوصا خارج از شهر کاربرد دارد.
مدیر پروژه خودروی پژو 207 پانوراما با اشاره به ایجاد توان تولید داخل سقف‌های پانوراما، از امکان تجهیز دیگر خودروهای تولیدی ایران‌خودرو نظیر سمند، رانا و دنا به سقف پانوراما در آینده خبر داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سمند پژو خودروی پژو 207 پانوراما سقف پانوراما ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد

 به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت فناوری هوآوی در چین از یک برند نرم‌افزاری جدید برای رانندگی هوشمند رونمایی کرد تا جدیدترین دستاورد خود را برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی در صنعت خودروهای الکتریکی به رخ بکشد.

جین یوژی (Jin Yuzhi)، مدیرعامل واحد خودروی هوشمند در هوآوی گفت نام تجاری این خودرو «کیان کان» (Qiankun) است و در عین خودران بودن، صندلی راننده دارد و مجهز به سیستم صوتی تحت فرمان راننده است.

جین گفت: «امسال رانندگی هوشمند برای نخستین بار در حد انبوه و گسترده تجاری‌سازی خواهد شد و تعداد خودرو‌های مجهز به سیستم خودران هوآوی در جاده‌ها تا پایان سال به بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.»

هوآوی در نوامبر گذشته اعلام کرده بود این واحد به یک شرکت جدید تبدیل می‌شود که فناوری‌ها و منابع اصلی واحد را دریافت می‌کند و از شرکای خود مانند خودروسازی چانگان (Changan) نیز دعوت به سرمایه‌گذای کرده است.

جین گفت، همچنین تاکنون از هفت مدل خودروی برقی با مشارکت خودروسازان چینی رونمایی کرده است که فروش خوبی داشتند.

این ایجاد تنوع در مدل خودرو‌های برقی در بحبوحه تشدید جنگ قیمت در بازار خودرو‌های جهان آغاز است چرا که این بازار با کاهش سرعت فروش و عمیق‌تر شدن نگرانی‌های مربوط به ظرفیت مازاد دست‌وپنجه نرم می‌کند و بیش از ۴۰ برند برای جلب‌توجه مصرف‌کننده با یکدیگر در حال رقابت هستند.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • فیلم | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!​
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد / انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!
  • رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد؛ انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!
  • کشف ۲ دستگاه خودرو سرقتی در میرجاوه
  • تصاویری از تصادف همزمان ۳ خودروی شوتی در جاده کوهستانی | چپ شدن قطاری!