Web Analytics Made Easy - Statcounter

کودکان در اروپا و بخش‌هایی از آسیا این هفته بعد از ماه‌ها دوری از کلاس به مدرسه بازمی‌گردند، البته به همراه ماسک و ضمن رعایت فاصله اجتماعی.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، طبق آمارهای رسمی منتشرشده در وب‌سایت «ورلدومیترز»، تاکنون 25 میلیون و 656 هزار و 354 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و 855 هزار و 134 نفر جان خود را ازدست‌داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین 17 میلیون و 955 هزار و 161 نفر بهبودیافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.

برزیل با ثبت 3 میلیون و 910 هزار و 901 مبتلا به کرونا در جایگاه دوم، هند با 3 میلیون و 694 هزار و 878 نفر در رتبه سوم، روسیه با 1 میلیون و 48 نفر در جایگاه چهارم و پرو با 652 هزار و 37 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان قرار دارند.

۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا

کودکان به مدرسه بازمی‌گردند

کودکان در اروپا و بخش‌هایی از آسیا این هفته بعد از ماه‌ها دوری از کلاس به مدرسه بازمی‌گردند.

رسانه‌های چینی روز شنبه تصاویری از کودکان درحالی‌که به مدارس ابتدایی و متوسطه بازمی‌گشتند منتشر کردند.

دانش آموزان فرانسوی و بلژیکی نیز روز سه‌شنبه با پایان تعطیلات تابستانی به مدرسه بازمی‌گردند.

کودکان انگلیسی و ولزی نیز آخر این ماه به مدرسه بازمی‌گردند.

اکثر کشورها استفاده از ماسک را برای کودکان بالای 12 سال اجباری کرده‌اند. کارکنان مدارس نیز باید ماسک بزنند. رعایت قوانین فاصله اجتماعی و شستن مرتب دست نیز ضروری است.

اروپا نیازی به قرنطینه سراسری ندارد

مدیر اروپای سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد اروپا می‌تواند با اعمال قرنطینه‌های محلی جلوی گسترش ویروس کرونا را بگیرد.

این مدیر اعلام کرد اروپا نیازی به اعمال قرنطینه سراسری ندارد.

هنگ‌کنگ آزمایش گسترده را شروع می‌کند

هنگ‌کنگ روز دوشنبه با کمک 60 کارشناس که از چین آمده‌اند شروع به انجام گسترده آزمایش کرونا در این منطقه کرد.

این نخستین بار است که مقامات بهداشتی چینی برای انجام آزمایش کرونا به مقامات هنگ‌کنگ کمک می‌کنند.

فعالان ضد چینی از مردم این منطقه 7.5 میلیون نفری خواسته‌اند که از دادن آزمایش خودداری کنند، چون ادعا می‌کنند که احتمال جاسوسی حکومت چین از مخالفان خود از این طریق می‌رود.

دولت چین روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از 500 هزار نفر از طریق سیستم آنلاین برای آزمایش ثبت‌نام کرده‌اند.

غنا فرودگاه بین‌المللی را بازگشایی می‌کند

رئیس‌جمهور غنا اعلام کرد این کشور قصد بازگشایی فرودگاه بین‌المللی خود را دارد، البته به همراه مقررات جدید برای کنترل کرونا.

فرودگاه بین‌المللی کوتوکا ماه مارس در کنار دیگر مبادی مرزی ورود به غنا بسته شد تا جلوی رشد موارد کرونا گرفته شود.

رئیس‌جمهور نانا آکوفو آدو گفت: «مفتخرم که اعلام کنم فرودگاه بین‌المللی کوتوکا از روز سه‌شنبه بازگشایی می‌شود و فعالیت خود را از سر می‌گیرد.»

مجارستان مرزهای شرقی را باز می‌کند

مجارستان تصمیم گرفته است به گردشگران سه کشور همسایه یعنی لهستان، جمهوری چک و اسلواکی اجازه ورود به این کشور را بدهد.

البته گردشگران باید ابتدای ورود به این کشور تست کرونا بدهند.

مجارستان هفته پیش اعلام کرده بود مرزهای خود را خواهد بست تا جلوی روند افزایش موارد کرونا در این کشور را بگیرد.

رشد صنعت فیلم‌سازی نیجریه

بحران کرونا موجب رونق گرفتن صنعت فیلم‌سازی شهر کانو در شمال نیجریه شده است.

در صنعت فیلم‌سازی این شهر مسلمان‌نشین که «کنیوود» نام دارد بیش از 502 شرکت فیلم‌سازی و حدود 30 هزار کارمند فعالیت می‌کنند.

درآمد وب‌سایت Northflix که یک پلتفرم پخش آنلاین فیلم‌های این شهر است شاهد رشد دو برابری تعداد مشترکان و رشد سه برابری درآمد خود از زمان وضع مقررات قرنطینه در ماه مارس بوده است.

فیلم‌های تولیدی «کنیوود» در تطابق کامل با موازین اسلامی تولید می‌شوند.

اختلال گسترده سیستم درمانی جهان

بررسی سازمان بهداشت جهانی در 105 کشور نشان می‌دهد که بحران کرونا موجب اختلال عملکرد سیستم درمانی 90 درصد کشورها شده است.

بررسی این سازمان نشان می‌دهد اقشار با درآمد پایین و با درآمد متوسط بیشترین آسیب را از اختلال سیستم درمانی دیده‌اند.

بیش از 70 درصد اختلال‌ها در ارائه خدمات درمانی ضروری چون معالجه و تشخیص بیماری‌های غیرمسری، تنظیم خانواده و تشخیص و درمان سرطان رخ‌داده است.

انتهای پیام/4106/4153/

منبع: آنا

کلیدواژه: قرنطینه سراسری سینمای نیجریه فرودگاه بین المللی صنعت فیلم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن

محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: برای تحول در صنعت ساختمان یک تور تجاری گرجستان از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ طراحی شده تا با هلدینگ‌های برتر ساختمانی گرجستان دیدار و گفتگو داشته باشیم. با توجه به تحقیقات صورت گرفته و بررسی ظرفیت‌های کشور گرجستان و نشست‌های تخصصی با فعالین حوزه اقتصادی گرجستان برآن شدیم تا با طراحی تور‌های تجاری به صورت موضوعی بستر همکاری‌های اقتصادی با کشور گرجستان را با تجار و علاقه‌مندان به امر صادرات فراهم آوریم.

وی افزود: بدین منظور برای ایجاد این ظرفیت تمام دوستانی که برای حضور در این تور تجاری تمایل دارند می‌توانند با ثبت نام در این تور تجاری گرجستان از پروژه‌های ساختمانی برجسته تفلیس و مدیران این پروژه‌ها که از بزرگان این صنعت در گرجستان هستند بازدید نموده و راه‌های ارتباطی با پیشگامان این صنعت را برای خود فراهم سازند.

قربانی دبیرکل کانون ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در ادامه گفت: این تور تجاری با هدف آشنایی با تکنولوژی‌های صنعت ساختمان در گرجستان و ایجاد شبکه سازی با فعالان و متخصصین صنعت ساختمانی طرح ریزی شده است و فرصتی استثنایی برای شناخت عمیق‌تر بازار و برقراری ارتباطات مستقیم با سرمایه‌گذاران و متخصصین برجسته صنعت ساختمان است.

وی ادامه داد: همچنین در این سفر سمینار تخصصی برگزار خواهیم کرد که تمامی همسفران از دانش و تجربه متخصصین برتر گرجی بهره‌مند شوند و مسیر توسعه کسب و کار خود را هموارتر کنند. لازم به ذکر است با توجه به شرایط حاکم در منطقه و پس از بیان شدن طرح پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا، کشور گرجستان در مسیر توسعه زیرساخت شهری قرار گرفته و بستر مناسبی برای صادرات مجدد به حوزه کشور‌های منطقه اعم از روسیه و حوزه اروپا خواهد بود که این موارد با توجه به دسترسی بازار و راه‌های ارتباطی و هزینه‌های مقرون به صرفه برای ذینفعانی که علاقه‌مند به حوزه صادرات می‌باشند مورد توجه خواهد بود و در امر مدیریت صادرات و گسترش دیدگاه‌های تجاری شما، گروه آریاداناک همراه شما خواهد بود.ما در این سفر علاقه مندیم ضمن فراهم سازی شرایط مبادلات تجاری بین دو کشور درآمد‌های ارزی نیز برای ذینفعان داشته باشیم و در وضعیت فعلی و با توجه به شرایط حاکم بر ارز بهترین مسیر برای توسعه امر صادرات خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی