Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@05:57:43 GMT

صنعت چاپ در خراسان جنوبی قدمتی ۶۰ ساله دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۳۰۵۱

صنعت چاپ در خراسان جنوبی قدمتی ۶۰ ساله دارد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه صنعت چاپ استان قدمتی ۶۲ ساله دارد، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۶۰ باب چاپخانه در خراسان جنوبی مشغول به فعالیت هستند.

محمود رمضانی، امروز سه شنبه ۱۱ شهریور ضمن گرامیداشت ۱۱ شهریور، روز ملی صنعت چاپ، به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: صنعت چاپ در استان خراسان جنوبی به طور رسمی از سال ۱۳۳۷ آغاز به فعالیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اولین چاپخانه در استان با نام چاپ زرین باهمت و سرمایه‌گذاری شش نفر در خیابان حکیم نزاری فعلی بیرجند راه‌اندازی شد.

رمضانی افزود: این چاپخانه تنها چاپخانه در جنوب خراسان بود که سفارشات گناباد، قاین ، سربیشه و نهبندان و قاین را انجام می‌داد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صنعت چاپ حساس ترین نقش را در توسعه فرهنگی و اجتماعی یک جامعه بر عهده دارد، اظهار کرد: هرچه این صنعت پیشرفت و توسعه بیشتری پیدا کند میراث مکتوب یک کشور با کیفیت برتری به آیندگان سپرده خواهد شد.

رمضانی ادامه داد: در واقع تغذیه فکر مردم یک جامعه مدیون تلاش شبانه روزی تلاشگران عرصه چاپ در چاپخانه است.

وی با تاکید بر اینکه چاپخانه‌های استان با تجهیزات و امکانات به روز، با ظرفیت بالا و کیفیت محصولات چاپی عالی و بی نظیر، همتراز و همسطح با سایر استان‌ها فعالیت دارند، بیان کرد: همزمان با شصت سالگی این صنعت در استان بزرگترین ماشین چاپ رول ۱۰ رنگ در جنوب شرق کشور با ظرفیت ۳۵ هزار برگ دریکی از چاپخانه استان مستقر و شروع به فعالیت کرد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: چاپخانه‌های استان در زمینه‌های پیش از چاپ و پس از چاپ و با انواع مختلف چاپ سنتی، افست، لیتوگرافی، فلکسو وروتوگراور، سیلک، دیجیتال و چاپ خاص در سطح استان فعالیت دارند.

رمضانی با اشاره به اینکه ۲۹ چاپخانه در مرکز استان مشغول به کار هستند، افزود: در فردوس ۹ چاپخانه، طبس ۹ چاپخانه، قاین ۴ چاپخانه و در شهرهای نهبندان، سرایان و سربیشه هرکدام دو چاپخانه و در شهرهای درمیان، بشرویه و خوسف هر کدام یک چاپخانه فعال و در زیرکوه یک چاپخانه در مرحله راه‌اندازی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون چاپخانه‌های استان علاوه بر پاسخگویی به نیازهای چاپ و بسته بندی داخلی، سفارشات چاپی زیادی از استان‌های همجوار به خصوص سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان شمالی و... دارند، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهای چاپی استان از طریق گمرک مشهد به کشور افغانستان صادر می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی صنعت چاپ خراسان جنوبی صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه پر بارش، امروز در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، کارشناس هواشناسی فارس گفت: بارش شدید باران همراه با رعد و برق، تگرگ و گاهی وزش باد شدید، امروز سه شنبه ۲۸ فروردین  در نیمه شرقی ، مرکزی و  جنوبی استان ، آغاز شده است.
هنرپیشه افزود:  پیش بینی می شود این سامانه بارشی به ویژه در شهرستان‌های لامرد، لارستان، گراش، اوز، خُنج و زرین دشت  بارش های بیشتری داشته باشد.
وی ادامه داد: با افزایش بارش ها در برخی مناطق  احتمال بالا آمدن ناگهانی آب سطح رودخانه، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، احتمال سرریز شدن برخی سدها، احتمال انسداد راه ها، اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهری، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، باغی، زراعی، احتمال خسارت به برخی زیر ساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق وجود دارد.
به هم استانی‌ها توصیه شده از توقف و تردد در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خود داری کنند.
از دامداران و عشایر استان هم خواسته شده در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند.
به گفته هنرپیشه، فعالیت این سامانه تا اواخر وقت امشب خواهد بود و در برخی شهرستان‌های جنوبی فارس، فردا چهارشنبه، بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

 

دیگر خبرها

  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه جنوبی
  • جم و دیر؛ رکورد دار بارش‌های جوی
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • فعالیت سامانه پر بارش، امروز در فارس
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • چاپخانه چاپ افست در تهران با قیمت فوق العاده
  • هشدار سازمان هواشناسی: فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه
  • فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه
  • جاده‌ها لغزنده می‌شود/ فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه
  • فعالیت ۲۸ روستای بخش بابلکنار در صنعت نوغانداری