Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در حمله هوایی صهیونیست ها به مواضع نظامی در جنوب دمشق، دو نظامی سوری شهید و هفت نظامی دیگر زخمی شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ساعت 22 و 40 دقیقه دیشب به وقت محلی به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که دشمن صهیونیست، حمله ای هوایی را از سمت جولان اشغالی سوریه به برخی از مواضع نظامی در جنوب دمشق ، اجرا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منبع نظامی افزود : پدافند هوایی سوریه این حمله را ناکام گذاشت و اکثر موشک ها قبل از اصابت به هدف، ساقط شدند.
منبع یاد شده همچنین اعلام کرد: در این حمله جنگنده های اسرائیلی، دو نظامی سوری شهید و هفت نظامی زخمی شدند و خسارت های مالی به بار آمد.
منابع یاد شده همچنین اعلام کردند: این حملات توسط جنگنده های اسرائیلی صورت گرفت که چند موشک به سمت پایگاه های نظامی سوریه شلیک کردند و این موشک ها از آسمان جولان اشغالی عبور کرد

واکنش پدافند سوریه به تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی
ارتش سوریه اعلام کرد دشمن صهیونیستی برخی مراکز نظامی در جنوب شهر دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد.
در پی مشاهده اشیاء پرنده ناشناس در آسمان دمشق سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه یک فروند موشک از فرودگاه نظامی مزه در غرب دمشق شلیک کرد.
تلویزیون دولتی سوریه هم اعلام کرد: سامانه موشکی ارتش شماری از اهداف متخاصم را رهگیری و منهدم کرد.
شبکه تلویزیونی المیادین نیز به نقل از خبرگزاری سانا اعلام کرد پدافند هوایی سوریه چند موشک را در آسمان جنوب دمشق هدف قرار داد.

بیانیه ارتش سوریه
ارتش سوریه اعلام کرد دشمن صهیونیستی برخی مراکز نظامی در جنوب شهر دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد.
ارتش سوریه در بیانیه ای اعلام کرد در ساعت 22:40 (به وقت محلی) جنگنده های دشمن صهیونیستی از ارتفاعات جولان اشغالی، چند فروند موشک هوا به زمین به داخل خاک سوریه شلیک کردند. موشک های دشمن شماری از مراکز نظامی را در جنوب دمشق هدف قرار دادند.
سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه با واکنش به موقع شماری از موشک های دشمن را رهگیری و منهدم کرد.
ارتش سوریه در بیانیه کوتاه خود تصریح کرده است بر اثر این حمله دو سرباز سوری شهید و هفت نفر دیگر از آنان زخمی شدند.همچنین، یک زن بنام مطله سرحان از روستای هیجانه در جنوب دمشق شهید و همسرش نیز زخمی شد.

شهادت شماری از نظامیان و غیرنظامیان در تجاوز رژیم صهیونیستی
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، در تجاوز شبانه اسرائیل به سوریه، شماری از نظامیان و غیر نظامیان به شهادت رسیدند.
تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی تلفات مادی نیز داشته است.

مانور نظامی مشترک ترکیه و روسیه در سوریه
وزارت دفاع روسیه از برگزاری اولین مانور نظامی مشترک روسیه و ترکیه در سوریه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور روز دوشنبه نخستین مانور نظامی مشترک را با ارتش ترکیه در شمال سوریه انجام داد و در آن هر یک نیروهای دو طرف، برای هدف قرار دادن گروه‌های ترورریستی مخالف با آتش‌بس تمرین کردند.
در همین ارتباط، «الکساندر گرینکویچ» مدیر مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه گفت: امروز در منطقه ترنبه استان ادلب (شمال سوریه)، اولین تمرین آموزشی مشترک یگان نظامی روسیه و ترکیه انجام شد.
وی افزود: این آموزش نظامی، شامل عملیات مشترک آتشباری علیه عناصر مخرب وابسته به گروهک‌های مخالف با مصالحه و خارج کردن تجهیزات نظامی آسیب دیده و ارائه کمک پزشکی به مجروحان بوده است.
مدیر مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه تاکید کرد که تمرین مشترک نظامی با هدف تضمین امنیت گشتی‌های مشترک روسیه و ترکیه در جاده ام4 در ادلب و توقف درگیری‌ها صورت گرفته است.
پیشتر خودروهای گشتی روسیه و ترکیه بارها در جاده بین المللی ام4 در حد فاصل بین حلب و لاذقیه هدف حمله قرار گرفته بود.

جنایت عناصر "قسد" علیه زنانِ حومه الرقه
شبه ‌نظامیان قسد، که تحت حمایت آمریکا هستند، در جریان حمله به شهرکی در حومه غربی الرقه، سه زن را ربودند.
به گزارش العالم، منابع محلی در استان الرقه به خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) اعلام کردند، شبه‌نظامیان قسد شهرک "الجرنیه" در حومه غربی الرقه را از چند جهت محاصره کرده، و با یورش به منازل شهروندان، 3 زن را ربوده و به مکانی نامعلوم بردند.
در تحولی دیگر، منابع رسانه‌ای از کشته شدن یکی از عناصر قسد در جریان حمله مسلحانه در شهر الرقه خبر دادند.
اهالی منطقه جزیره سوریه که از اقدامات شبه‌نظامیان قسد و حامی آمریکایی‌شان به ستوه آمده‌اند، طی هفته‌های اخیر تظاهرات‌هایی در شهرک‌ها و روستاهایی در حومه الحسکه و دیرالزور برگزار کرده و خروج نیروهای آمریکایی و این عناصر مزدور را خواستار شده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه مانور نظامی مشترک رژیم صهیونیستی روسیه و ترکیه نظامی در جنوب پدافند هوایی جنوب دمشق حمله هوایی ارتش سوریه موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام قاسم روانبخش، منتخب مردم قم در مدرسه علمیه خواهران شهید غفاری ضمن تبریک به مناسبت پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت، گفت: رژیم صهیونیستی اشتباه بزرگی مرتکب شد و با زدن سفارت ایران زمینه را برای انتقام سخت فراهم کرد.

وی افزود: حمله به سفارتخانه یک کشور حمله به خاک آن کشور تلقی می‌شود به همین دلیل ایران از این حق برخوردار شد که به خاک اسرائیل حمله کند.

روانبخش گفت: ایران با برنامه‌ای بسیار حساب شده و با اطلاع دادن به همه کشور‌های همسایه و اروپایی و امریکایی حتی زمان پاسخ را هم مشخص کرد.

نماینده مردم قم افزود: ایران به رغم تقاضای امریکا و اسرائیل و کشور‌های اروپایی و منطقه‌ای انتقام سختی گرفت که در نوع خود تاکنون بی‌نظیر بوده است.

وی بیان داشت: موشک‌های ایرانی از لایه‌های مختلف عبور کرد و به هدف اصابت کرد.

روانبخش گفت: همه دنیا فهمیدند ایران می‌تواند رژیم اشغالگر را از روی زمین محو کند شعار ۲۵ سال نابودی اسرائیل یک شعار نیست بلکه واقعیت دارد.

 

دیگر خبرها

  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • هنوز در خیابان‌های دمشق از پاسخ ایران به اسراییل حرف می‌زنند!
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه/استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه
  • جزئیات جدید و هیجان‌انگیز از عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل | تصاویری از اولین لحظات پیش از شلیک موشک‌ها | تسلیحات استفاده شده در عملیات را ببینید