Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ده‌ها معترض عراقی در واکنش به بی حرمتی شبکه تلویزیونی «دجله» متعلق به جمال الکربونی به عاشورای حسینی به ساختمان این شبکه در بغداد حمله کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه عراق، ده‌ها معترض عراقی در واکنش به بی حرمتی شبکه تلویزیونی «دجله» متعلق به جمال الکربونی به عاشورای حسینی به ساختمان این شبکه در بغداد حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تظاهرکنندگان با سردادن شعار‌های لبیک یا حسین از دولت بغداد خواستند همه دفاتر این شبکه ماهواره‌ای در عراق را تعطیل کند.

حضور هیئت‌های عزاداری مقابل ساختمان شبکه دجله در بغداد
حساب کاربری شبکه تلویزیونی العهد عراق تصاویری از حضور هیئت‌های حسینی مقابل ساختمان شبکه دجله در بغداد در حمله دیروز معترضان به این شبکه و به آتش کشیدن آن منتشر کرد. ده‌ها معترض عراقی در واکنش به بی حرمتی شبکه تلویزیونی «دجله» به عاشورای حسینی به ساختمان این شبکه در بغداد حمله کردند.
 
اقدام توهین آمیز شبکه ماهواره‌ای دجله
یک شبکه ماهواره‌ای عراقی وابسته به بیگانگان به منظور ایجاد فتنه مذهبی در این کشور، در ایام عاشورای حسینی (ع) با پخش برنامه‌های شاد احساسات مسلمانان و شیعیان را جریحه دار کرد.
خبرنگار شبکه تلویزیونی الاتجاه، در گزارشی در این باره گفت، بار‌ها شاهد بی احترامی و توهین رسانه‌ها به مراسم‌های بزرگداشت عاشورا بوده ایم که آخرین مورد، توهین شبکه ماهواره‌ای دجله است. این شبکه ماهواره‌ای با پخش موسیقی و برنامه‌های شاد خود به عمد به احساسات و آیین‌های مذهبی مسلمانان توهین و بی احترامی کرده و باعث خشم محافل مردمی و سیاسی عراق شده است به طوری که این محافل معتقدند این اقدام به عمد صورت گرفته است.
سندیکای خبرنگاران عراقی این اقدام را اقدامی مخالف اخلاق‏، دین‏ و قانون دانست.
ناظم الربیعی نماینده سندیکای خبرنگاران عراقی در مصاحبه با خبرنگار الاتجاه گفت، اقدام شبکه الدجله در روز دهم محرم نقض قانون، دین و اخلاق و در تعارض با ماده 372/1 قانون مجازات دادگاه عراق است و بر اساس این قانون این شبکه ماهواره‌ای باید بسته شود، این شبکه با برنامه‌های رقص و آواز به احساسات مسلمانان و ارزش‌های اخلاقی مسلمانان و همچنین به امام حسین (ع) به عنوان الگوی انقلاب، توهین و بی احترامی کرده است و عذرخواهی این شبکه کافی نیست.
خبرنگار الاتجاه در ادامه گفت، نخبه‌های رسانه‌ای عراق پس از بیانیه عذرخواهی شبکه ماهواره‌ای دجله با اعلام اینکه عذرخواهی این شبکه به علت نقض اخلاق و بی احترامی به شهروندان قابل قبول نیست بر ضرورت تعطیلی این شبکه تاکید کردند.
سعد محسن نویسنده و خبرنگار عراقی در مصاحبه با الاتجاه گفت، اقدام الدجله در پخش برنامه‌های آواز و سرگرمی یک اقدام ضد اخلاقی و ضد اسلامی است و ما این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم.
خبرنگار الاتجاه در ادامه گفت، برخی می‌گویند الکربولی به عنوان مالک الدجله - که حکم بازداشت وی توسط محاکم قضایی عراق صادر شده است- پشت این توهین‌ها قرار دارد، زیرا وی با این برنامه‌ها در صدد کم اهمیت جلوه دادن رویداد تاریخی عاشورا است.

انفجار تروریستی در کرکوک
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد در پی وقوع انفجار در مرکز بازرسی در جنوب کرکوک، یک زن کشته شد و سه تن از نیرو‌های امنیتی زخمی شدند.
مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق گزارش داد که این انفجار در پل «مریم بیک» واقع در مسیر «تکریت-کرکوک» رخ داده است.
پایگاه خبری «شفق نیوز» ضمن نقل بیانیه این مرکز، گزارش داد، این حادثه در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده بوده است.
در پی این انفجار یک زن کشته و چهار نیروی ارتش نیز زخمی شدند. این اطلاعات اولیه، حادثه بوده و اخبار تکمیلی هنوز منتشر نشده است.
یک منبع امنیتی در توضیح این انفجار گفت: لشکر ششم ارتش عراق، تلاش یک خودرو را که قصد نفوذ داشت و در دست یک انتحاری بود، ناکام گذاشت.
وی تأکید کرد، فرد انتحاری قصد داشت این خودرو را در میان ساکنان شهر کرکوک منفجر کند، ولی نیروهای ارتش، در حال بازرسی خودرو بودند که شخص انتحاری، خودرو را منفجر کرد.

هدف قرار گرفتن نیرو‌های آمریکایی نزدیک پادگان التاجی
گروه موسوم به "سرایا اولیاء الدم" در عراق ویدئویی از لحظه هدف قرار گرفتن نیرو‌ها و خودرو‌های نظامی آمریکا پس از خروج از پادگان التاجی در شمال بغداد منتشر کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، گروه موسوم به "سرایا اولیاء الدم" در عراق ویدئویی از لحظه هدف قرار گرفتن نیرو‌ها و خودرو‌های نظامی آمریکا پس از خروج از پادگان التاجی در شمال بغداد منتشر کرد.
این گروه مسئولیت هدف قرار دادن نیرو‌های آمریکایی را با بمب در اتوبان میان بغداد و الغزالیه نزدیک پادگان التاجی بر عهده گرفت. این اقدام همزمان با اعلام آمریکا برای خروج از این پادگان صورت گرفت.
این عملیات پس از یک سری حملات علیه نیرو‌ها و خودرو‌های نظامی وابسته به ارتش آمریکا صورت گرفت که تازه‌ترین آن دو هفته پیش در جاده میان دو استان ذی قار و بصره در جنوب عراق رخ داد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق شبکه تلویزیونی پادگان التاجی عاشورای حسینی بی احترامی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم لحظه زیر گرفتن چند شهرک‌نشین اسرائیلی با خودرو

رسانه‌های اسرائیلی، صبح امروز (دوشنبه)، خبر دادند چند شهرک‌نشین در غرب قدس اشغالی با خودرو زیر گرفته شده‌اند. برخی منابع اسرائیلی می‌گویند هنوز انگیزه این اقدام معلوم نیست؛ با این حال، برخی منابع دیگر گزارش داده‌اند که در محل انجام این اقدام سلاح کشف شده است. به گفته پلیس اسرائیل پس از آنکه یک خودرو فردی را زیر گرفت اقدام به ادامه مسیر خود کرد که و در ادامه ۲ اسرائیلی دیگر را هم زیر گرفت. در ادامه دو فرد با یک اسلحه دست‌ساز از خودرو پیاده شده و تلاش کردند به سمت آنان تیراندازی کنند که اسلحه‌‌شان گیر کرد. به گفته مقامات اورژانس مجروحان جراحات سطحی برداشته‌اند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان توهین آمیز مدیر نماوا
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • فیلم لحظه زیر گرفتن چند شهرک‌نشین اسرائیلی با خودرو
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم