Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سیدمهدی طبیب‌زاده روز سه‌شنبه در نشست بررسی همکاری‌های اقتصادی استان کرمان با پاکستان در محل اتاق بازرگانی کرمان افزود: تیم تجاری از این استان باید برای توسعه تجارت در اجلاس تجاری پاکستان حضور یابد و ارتباطات محدود تجاری را توسعه دهند. 

وی اظهار داشت: مقرر شده که مبادلات تجاری ایران و پاکستان به پنج میلیارد دلار در سال برسد و استان کرمان با توجه به تولیدات باید صادرات خود را با برنامه‌های توسعه صادرات به ۱۰ میلیارد دلار برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان داشت: توانمندی‌های استان کرمان و ظرفیت واردات پاکستان امکان توسعه مبادلات تجاری را افزایش می‌دهد.

طبیب‌زاده افزود: سیاست‌های اقتصادی پاکستان به لحاظ رشد خوب اقتصادی موفق بوده و این کشور با وجود در اختیار نداشتن منابع نفت، گاز و معدن پیشرفت خوبی داشته است.

صادرات ۴۰ میلیون دلاری کرمان به پاکستان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: میزان صادرات استان کرمان در سال ۹۸ به پاکستان ۴۰ میلیون دلار بوده و این میزان باید طی سال‌های آینده به ۲۰۰ میلیون دلار در سال برسد.

محمدرضا قوام افزود: پاکستان، ششمین شریک تجاری ایران است و محصولات استان کرمان از جمله سیمان، گلاب، لبنیات، تولیدات مسی‌، مشتقات نفتی، موادغذایی، کاشی، پسته و مغز پسته به پاکستان صادرات می‌شود در حالی که هیچ وارداتی از پاکستان به کرمان نداشته‌ایم.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمان پاکستان مبادلات تجاری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمان پاکستان مبادلات تجاری کرمان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمان پاکستان مبادلات تجاری کرمان مبادلات تجاری اتاق بازرگانی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب در جلسه رفع موانع و مشکلات جذب سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان ضمن تشریح راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: ارتباط و معرفی ظرفیت‌های استان به همسایگان، امنیت و تضمین برگشت سرمایه از راهکارهای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان به شمار می‌رود.

وی افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های جذب سرمایه‌گذاری، رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذار است و ما وظیفه داریم شرایط و امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر بخش‌های نفت و گاز، گردشگری، کشاورزی، پتروشیمی، منطقه آزاد و… ظرفیت مطلوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی دارند که می‌توان با جذب سرمایه‌گذاران خارجی و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و از طریق طرح‌های تشویقی، گام مهمی را در راستای رشد سرمایه‌گذاری در استان برداشت.

حسینی محراب به تأثیر اتاق‌های بازرگانی در رشد و توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: رشد، توسعه و پیشرفت اقتصادی هر کشوری رابطه مستقیم با فعالیت اتاق‌های بازرگانی دارد، بر همین اساس اتاق‌های بازرگانی در استان خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند و با برنامه مدون و شناسایی ظرفیت‌های استان و همسایگان در پیشبرد توسعه اقتصاد خارجی و جذب سرمایه‌گذار در استان تلاش کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در کشور یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت هر استان است، از این رو نگاه تخصصی به این مقوله یکی از اهداف مهم در توسعه اقتصادی خوزستان به شمار می‌رود.

کد خبر 6080397

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • درخواست اتاق بازرگانی از رئیسی و قالیباف برای تعطیلی شنبه‌ها
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان