Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@19:45:33 GMT

صنعت چاپ در خراسان جنوبی ۶۲ ساله شد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۴۳۵۹

صنعت چاپ در خراسان جنوبی ۶۲ ساله شد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ۶۲ سالگی صنعت چاپ در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۰ چاپخانه در استان مشغول به فعالیت است و نیاز چاپی استان‌های همجوار را نیز تامین می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، استان خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که در صنعت چاپ جزو استان‌هایی پیش رو است چرا که توانسته است در این سالها نیاز چاپی خود را تامین کند و با تلاش مجموعه‌های بخش خصوصی چاپخانه‌های متعددی را راه اندازی و فعالیت خود را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین چاپخانه در خراسان جنوبی در سال 1337 ایجاد شد و این ظرفیت عظیم می‌تواند نیاز استانها و حتی کشورهای همجوار را در حوزه چاپ پاسخ دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در حالی از قدمت 62 ساله صنعت چاپ در استان خبر داد که در حال حاضر 60 چاپخانه در استان مشغول به فعالیت است و چاپخانه‌های استان در زمینه‌های پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ و انواع چاپ سنتی، افست، لیتوگرافی، فلکسو و غیره در استان فعالیت دارند.

استاندار قزوین: می‌توانیم به قطب صنعت چاپ در منطقه تبدل شویمشتاب تعطیلی و رکود صنعت چاپ؛ بودجه اختصاص یافته پاسخگوی نیازهای چاپخانه‌داران نیست

ناصر نبی‌زاده  با بیان اینکه در حال حاضر چاپ خانه‌های استان علاوه بر پاسخگویی به نیاز چاپی استان به سفارشات چاپی در استان‌های همجوار به ویژه کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی نیز خدمات ارائه می‌دهد و حتی بسیاری از کارهای چاپی استان از طریق گمرک مشهد به کشور افغانستان صادر می‌شود.

وی افزود: از تعداد 60 چاپخانه استان 29 چاپخانه در بیرجند، فردوس و طبس هر کدام 9 چاپخانه، قاین چهار، نهبندان، سربیشه و سرایان هر کدام دو و در درمیان، بشرویه و خوسف هر کدام یک چاپحانه وجود دارد و در زیرکوه هم یک چاپخانه در حال راه‌اندازی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اعطای وام از 300 میلون تومان بدون محدودیت تا دو و سه میلیارد تومان در سال گذشته و همراهی بانک‌ها به دلیل گردش پول حوزه چاپ و اولویت خرید کتاب‌های منتشر شده توسط چاپخانه‌های استان را از جمله حمایت‌های مالی فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپخانه‌های استان ذکر کرد.

نبی زاده افزود: صنعت چاپ هرچه پیشرفت و توسعه بیشتری پیدا کند میراث مکتوب یک کشور با کیفیت برتری به آیندگان سپرده می‌شود و در این راستا صنعت چاپ حساس‌ترین نقش را در توسعه فرهنگی واجتماعی یک جامعه بر عهده دارد.

انتهای پیام/254/ش

R41348/P/S6,56/CT1 بیشتر بخوانید... باز کردن راه تنفسی تولید در صنعت چاپ با راه‌حل‌های کوتاه مدت/ دولت نوشدارو را دریابد دیدار فعالان صنعت چاپ با مشاور معاون فرهنگی ارشاد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... باز کردن راه تنفسی تولید در صنعت چاپ با راه‌حل‌های کوتاه مدت/ دولت نوشدارو را دریابد دیدار فعالان صنعت چاپ با مشاور معاون فرهنگی ارشاد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ راه‌اندازی پیشرفته‌ترین بیمارستان هسته‌ای ایران در استان بوشهر / شیب کاهشی بیماری کرونا در منطقه + فیلم ۲ فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم: ‌موشک‌هایمان‌ با قابلیت‌های منحصربه‌فرد‌ توان دفاعی ‌ایران را تأمین کرده‌ا‌ند‌ + فیلم ۳ گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی ۴ رئیس مجلس: موافقت لایروبی اروند‌رود از ‌عراق ‌اخذ شد/ مزایای مناطق آزاد بازمی‌گردد ۵ ناگفته‌هایی از ‌اهتمام ویژه‌‌ "شهید سلیمانی" به حضور در گلزار شهدا‌/ حاج قاسم کدام شهید را مستجاب الدعوه می‌دانست؟ ۶ خبری خوش برای مردم سیستان و بلوچستان / پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته می‌شود ۷ قائم مقام باشگاه شهر خودرو: تدارک باشکوهی در صورت خداحافظی رحمتی خواهیم دید/ استارت سرمربی برای حضور در دوره‌های مربیگری ۸ فرماندار آبادان از هوش رفت مهمترین اخبار استانها درد دل سازنده سکوهای نفتی با رئیس مجلس / قول قالیباف برای کمک به جوانان خرمشهری + فیلم گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از آیین ۵۰۰ ساله‌ بنی‌اسد ‌در پیشوا / آئینی که آغاز قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم پیشوا بود رصد ۲۴ ساعته آسمان ایران از سوی پدافند هوایی با ‌تجهیزات ‌پیشرفته دفاعی / اجازه ‌تجاوز را به دشمن ‌‌نمی‌دهیم رئیس مجلس: موافقت لایروبی اروند‌رود از ‌عراق ‌اخذ شد/ مزایای مناطق آزاد بازمی‌گردد مهمترین اخبار تسنیم رهبر انقلاب: خیانت امارات دیری نخواهد پایید/ نباید دانش‌آموز مدرسه دولتی شانس کمتری برای قبولی در کنکور داشته باشد پهلوگیری ۴۹۸ کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در بندر خلیج فارس/ رشد ۶ درصدی صادرات نفتی در اوج تحریم‌ها لبنان| آغاز رایزنی‌های ادیب برای تشکیل کابینه از فردا/ اسامی برخی از وزیران اعلام شد ماکرون: حزب‌الله نماینده ملت لبنان است نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی صنعت چاپ صنعت چاپ ترین اخبار رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از تأیید سه هزار و  ۹۴۴ عنوان شغلی مورد تقاضا به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور در استان طی سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا اشرفی امروز در دومین جلسه شورای فرهنگی کارگران استان خراسان جنوبی اظهار داشت: روز جهانی کارگر و هفته کار و کارگر، بهانه‌ای است برای تکریم انسان‌هایی که گردش چرخ‌های تولید، صنعت و اقتدار اقتصادی کشور، ثمره همت بلند، اراده پولادین و دستان توانمند آنهاست. مجاهدانی که عاشقانه سختی‌ها و رنج‌های این عرصه را به جان خریده تا شکوه و عزت را برای مملکت خویش به ارمغان آورند.

وی گفت: باید همه اعضای ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر تمامی تلاش خود را جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته انجام دهند. یکی از مهمترین مسائل که باید مدنظر تمام دستگاه‌ها و تشکل‌های مرتبط با جامعه کارو تلاش قرار گیرد تداوم خدمت به این قشر فهیم است. هفته و روز بزرگداشت کارگر مهم است، ولی از آن مهمتر اینکه مسئله و دغدغه این عزیزان با جدیت و تلاش در طول سال پیگیری شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم پرداخت مطالبات و معوقات جامعه کارگری گفت: روز کارگر روزی خواهد بود که کارگر بداند کارفرما و دولت با وی همراه و حق و حقوق او به طور کامل پرداخت شده باشد.

وی به نقش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به عنوان نهادهای مردم پایه اشاره کرد و اظهار داشت: تشکل‌های تابعه باید زمینه حضور و مشارکت جامعه هدف را در برنامه‌های پیش بینی شده فراهم کنند و کانالی برای ارتباط مدیران و مسئولین با جامعه هدف باشند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی همچنین از دو هزار و 428 درخواست واصله از سوی متقاضیان و از طریق سامانه الکترونیکی به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان‌آور مستقر در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: سال گذشته درخواست‌های مذکور در قالب دو هزار و  915 کارگاه و پنج هزار و 157 عنوان شغلی بوده که در مجموع پس از انجام فرایند اداری مربوطه، دو هزار و 413 درخواست در 110 جلسه کمیته بدوی و تجدیدنظر استانی طرح و بررسی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای رشدی 141 است.

 در کمیته‌های مذکور پنج هزار و 97 عنوان شغلی مورد بررسی، تشخیص و تطبیق قرار گرفته که در نهایت سه هزار و  944 عنوان شغلی مورد تقاضا از سوی کمیته‌ها به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور مورد تأیید قرار گرفته است.

به گفته وی در حال حاضر و مطابق با قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور و آیین‌نامه اجرایی مربوطه، کار‌های سخت و زیان آور به کار‌هایی اطلاق می‌شود که در آنها عوامل زیان‌آور فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های جسمی و روانی در وی ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: مشاغل تأییدشده از سوی کمیته‌های استانی در دو گروه الف و ب قرار می‌گیرند که مشاغل گروه الف مشاغلی هستند که می‌توان با اتخاذ تمهیدات فنی، مهندسی و بهداشتی و ایمنی در محیط کار، صفت سخت و زیان‌آوری شغل را حذف داد و مشاغلی گروه ب نیز مشاغلی هستند که ماهیتاً سخت و زیان‌آور بوده و با به‌کارگیری تمهیدات فنی، مهندسی و ایمنی صفت سخت و زیان‌آور بودن شغل کاهش یافته، ولی کماکان سخت و زیان‌آور بودن آنها حفظ می‌‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • هوا گرمتر می‌شود
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند
  • بازنگری ۲۱۰ استاندارد ملی در خراسان جنوبی