Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@13:12:56 GMT

۲ هزار تن جو، ۵۰۰ تن ذرت و ۳۰۰ تن سویا به عنوان نهاده به قم تخصیص یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۵۳۷۶

۲ هزار تن جو، ۵۰۰ تن ذرت و ۳۰۰ تن سویا به عنوان نهاده به قم تخصیص یافت

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها ـ معاون استاندار قم گفت: از طرف پشتیبانی امور دام کشور، ۲ هزار تن جو، ۵۰۰ تن ذرت و ۳۰۰ تن سویا به عنوان نهاده به قم تخصیص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهرداد غضنفری امروز در سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بر روند توزیع مرغ باید نظارت کاملی وجود داشته باشد تا بتوان در تنظیم بازار موفق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار قم افزود: مرغدارانی که نهاده دریافت کرده اند باید طبق آن مرغ را به کشتارگاه ببرند، از طرفی توزیع میان فروشگاهها و اصناف باید مشخص باشد.

وی تصریح کرد: آمار در تنظیم بازار باید دقیق باشد، چرا که آمار دقیق پایه و اساس مهمی در تصمیم‌گیری است، در این باره هر روز باید نتیجه توزیع را ارزیابی کنیم و بدانیم افکار عمومی حلقه نهایی در قیمت گذاری و نظارت است.

«مرغ ایرانی» |روند مصرف "گوشت" در ایران و جهان، طی 6 دهه؛ ذائقۀ مردم ایران کاملاً تغییر کرده استقیمت انواع میوه، حبوبات، گوشت و مرغ در کردستان؛ سه‌شنبه 11 شهریورماه + جدولقیمت انواع میوه، حبوبات، گوشت و مرغ در سمنان؛ دو‌شنبه 10 شهریورماه + جدول

غضنفری بیان کرد: دسترسی مردم به کالاهای اساسی در اولویت است و با توجه به قیمت مصوب اختیاری برای تغییر آن نداریم و اگر مجبور باشیم فقط طبق شرایط استان، قیمت متعادلی را در نظر می‌گیریم، همچنین برای کالاهای غیر مصوب نیز مدلی وجود دارد که براساس آنالیز قیمت‌هاست.

قیمت‌گذاری مرغ در استان قم نباید بیش از 15 هزار و 500 باشد

وی خاطرنشان کرد: قیمت‌گذاری مرغ در استان قم نباید بیش از 15 هزار و 500 باشد، ضمن اینکه باید اصناف نارضایتی نسبت به توزیع نداشته باشند و باید میزان عرضه به فروشگاه مشخص باشد.

معاون استاندار قم عنوان کرد: چند روز قبل با پیگیری از طریق مسئول پشتیبانی امور دام در کشور، نهاده مورد نیاز را دریافت کردیم و از طرف پشتیبانی امور دام کشور، 2 هزار تن جو، 500 تن ذرت و 300 تن سویا به عنوان نهاده به قم تخصیص یافت.

وی گفت: ما در تنظیم بازار مکلف به رعایت قوانین هستیم و نباید اجازه تخلف به تولیدکننده و توزیع دهنده بدهیم، اما می‌توان با رایزنی از طریق کشور، مشکلات را پیگیری کرد، از طرفی باید مدیران با تنظیم بازار کشور هماهنگ باشند و دیدگاهها را منتقل کنیم، قیمت‌ها نباید در بازار تنش ایجاد کند.

غضنفری افزود: باید روش هایی اتخاذ کنیم که تعادل به بازار بازگردد در این باره دستگاههای مسئول هم مسئولانه برخورد کنند، ما مکلف به اجرای دستورالعمل ستاد تنظیم بازار کشور هستیم و البته از نظرات و پیشنهادات قم استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در زنجیره تولید و مصرف مدیران نقش مهمی دارند و باید قانون را رعایت کنند تا تناقضی بین استان و کشور وجود نداشته باشد و ر تنظیم بازار سهمیه استان جذب شود.

معاون استاندار قم در مورد فروش شیر خاطرنشان کرد: به دلیل وجود خلاء هایی در لبنیات به خام فروشی رسیده‌ایم که باید با توجه به ظرفیت داخلی در تولید و اشتغال، شیر به کارخانه‌های قم برود، در این باره نیاز به نظارت داریم.

وی عنوان کرد: لیست نهاده هایی که توزیع شده مشخص و ظرفیت تولید واحدها نیز احصا شود تا از خام‌فروشی شیر که به ضرر سلامت مردم است جلوگیری کنیم، همچنین در جهت توزیع نهاده، مباشران معرفی شوند تا نهاده به موقع وارد چرخه تولید شود.

غضنفری در مورد ماسک نیز گفت: ظرفیت سازی و تولید خوبی در سطح استان انجام شده و تولید بیش از نیاز است، اما هنوز وضعیت بیماری مشخص نیست و باید کمیته توزیع زیر نظر فرماندار، نظارت‌های لازم را اتخاذ کند، ضمن اینکه شفافیت لازم پیرامون تولید و توزیع ایجاد شود تا بتوانیم در تامین نیاز موفق باشیم.

انتهای پیام/457/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... ذخایر گندم انبارهای مازندران معادل ۳ برابر نیاز استان است بیش از ۱۹ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد گزارش| طلب کشاورزان تا ۱۵ مرداد ماه تسویه شد / ارسال گندم مازاد ‌به یزد، تهران، اصفهان، مازندران و قم‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ذخایر گندم انبارهای مازندران معادل ۳ برابر نیاز استان است بیش از ۱۹ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد گزارش| طلب کشاورزان تا ۱۵ مرداد ماه تسویه شد / ارسال گندم مازاد ‌به یزد، تهران، اصفهان، مازندران و قم‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ راه‌اندازی پیشرفته‌ترین بیمارستان هسته‌ای ایران در استان بوشهر / شیب کاهشی بیماری کرونا در منطقه + فیلم ۲ گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی ۳ رئیس مجلس: موافقت لایروبی اروند‌رود از ‌عراق ‌اخذ شد/ مزایای مناطق آزاد بازمی‌گردد ۴ خبری خوش برای مردم سیستان و بلوچستان / پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته می‌شود ۵ فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم: ‌موشک‌هایمان‌ با قابلیت‌های منحصربه‌فرد‌ توان دفاعی ‌ایران را تأمین کرده‌ا‌ند‌ + فیلم ۶ فرماندار آبادان از هوش رفت ۷ ناگفته‌هایی از ‌اهتمام ویژه‌‌ "شهید سلیمانی" به حضور در گلزار شهدا‌/ حاج قاسم کدام شهید را مستجاب الدعوه می‌دانست؟ ۸ گفت‌و‌گوی خواندنی تسنیم با ‌پیرغلام حسینی / با دعای مادرم مداح ‌شدم /‌ مداحی در جوار حضرت رضا(ع) «تکرارنشدنی» است مهمترین اخبار استانها درد دل سازنده سکوهای نفتی با رئیس مجلس / قول قالیباف برای کمک به جوانان خرمشهری + فیلم قدر‌دانی تولیت آستان قدس از پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ ایران در‌ عرصه ‌موشکی‌ / عقب‌ماندگی‌ها را ‌‌به حساب ‌عدم ارتباط با آمریکا نگذاریم خلف وعده چندباره ترکمنستان برای بازگشایی مرز اینچه‌برون؛ صادرات گلستان به شدت اُفت کرد رئیس فراکسیون فرهنگیان: خصوصی‌سازی آموزش و پرورش ابهت و جایگاه معلمان را نشانه گرفته است مهمترین اخبار تسنیم رهبر انقلاب: خیانت امارات دیری نخواهد پایید/ نباید دانش‌آموز مدرسه دولتی شانس کمتری برای قبولی در کنکور داشته باشد هلگا اشمید: طرف‌های برجام مصمم به حفظ آن هستند قالیباف: مجلس در برنامه‌ هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به استان خوزستان خواهد داشت مصاحبه| صباح زنگنه: "تنش آفرینی و برهم زدن توافق" سیاست بنیادین عربستان در لبنان است وال استریت ژورنال: پیروزی ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا غیرمحتمل است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون استاندار قم تنظیم بازار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراوانی کالا‌های اساسی در اصفهان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان  در حاشیه  دومین جلسه تنظیم بازار استان  گفت: در این جلسه در خصوص هوشمندسازی فرایند‌های تنظیم بازار گفتگو شد که برخی از سامانه‌های مورد نیاز در استان مستقر هستند و در برخی حوزه‌ها نیز نیازمند استقرار سامانه‌ها هستیم که بتوانیم به صورت هوشمند فرایند‌ها را کنترل کنیم.

 امید شریفی افزود: رصد بازار، فراوانی کالا‌های اساسی و اقلام مورد نیاز مردم نکته محوری و کلیدی است که در تمامی جلسات تنظیم بازار بر آن تأکید می‌شود.


او ادامه داد: در حوزه کالا‌های اساسی، دستگاه‌های نظارتی در هر نشست تنظیم بازار استان از وضعیت روند قیمت و فراوانی کالا‌ها از جمله برنج، گوشت، مرغ و در حوزه سخت‌افزاری مانند اقلام ساختمانی گزارش‌های میدانی و بروزی را ارائه می‌کنند.


شریفی خاطرنشان کرد: در این جلسه مبحث اقلام دارویی مورد نیاز مردم مطرح شد و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گزارشی را در این خصوص ارائه کرد و بر مبنای این گزارش تصمیماتی اتخاذ شد.


مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در ایام پایانی سال که مقارن با ماه مبارک رمضان نیز بود قریب به دو هزار تن برنج، ۵۰۰ تن گوشت منجمد و قریب به یکهزار تن مرغ در استان توزیع شد.


او افزود: امسال نیز قریب به سه هزار و ۵۰۰ تن شکر در استان توزیع شده است و به همین میزان نیز شکر در ایام پایانی سال در استان توزیع شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: در حوزه تولید، ذخایر استراتژیک، آرد و نان و ذخیره اقلام اساسی نیز مشکلی نداریم و در این حوزه مردم با چالش مواجه نخواهند شد. 


او متذکر شد: در مورد فراوانی اقلام اساسی از جمله گوشت قرمز، مرغ، شکر و روغن مشکلی نداریم، در مورد گوشت قرمز افزایش قیمت‌ها منجر به ناراحتی مردم شده است که در صدد هستیم با تدابیر خاص، مشکلات را کاهش دهیم.


شریفی خاطرنشان کرد: ۸۰۰ تن گوشت قرمز از طریق مباشرین و بخش خصوصی علاوه بر تأمین و تولید داخلی به بازار عرضه کردیم تا بتوانیم قیمت‌ها را تا حد امکان کنترل کنیم و این روند نیز در سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • آغاز عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری | این گوشت در کدام استان ها عرضه می شود؟
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت
  • بازار برنج؛ از چالش تخصیص تا افزایش قیمت داخلی
  • مشکلی در فراوانی کالاهای اساسی نداریم/توزیع ۲۰۰۰ تن برنج و ۱۰۰۰ تن مرغ در اصفهان
  • دلار تلگرامی بر قیمت کالاهای وارداتی تاثیر ندارد
  • زیان ۱۶ هزار میلیارد تومانی شرکت پشتیبانی امور دام
  • فراوانی کالا‌های اساسی در اصفهان