Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش گفت: دانش آموزان به علت  کرونا از فعالیت‌های اجتماعی دور شده‌اند و در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ها و افزایش وزن هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش  در سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش به بیان جزئیات پروژه کنترل وزن و چاقی پرداخت و گفت: دانش آموزان به علت  کرونا از فعالیت‌های اجتماعی دور شده‌اند و در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ها و افزایش وزن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید تلاش کنیم این وضعیت را کنترل کنیم و اجازه ندهیم عدم تحرک، مانع حفظ سلامت کودکان و نسل ایرانی بشود.

وی بیان کرد: پروژه ما مدرسه محور و خانواده محور است. امسال طرح در شرایط سخت‌تری اجرا می‌شود و اگر حمایت و هدایت شما مدیران مناطق نباشد اجرای این پروژه در این شرایط سخت‌تر می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و امور سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به نیمرخ وضعیت سلامت کشور گفت: ۵۹.۳۱ درصد جمعیت کشور دچار اضافه‌وزن بالا و چاقی هستند و افراد زیادی جانشان را به علت بیماری‌های ناشی از چاقی از دست می‌دهند. ۲۱.۲ درصد دانش آموزان دارای اضافه‌وزن و چاقی‌اند. ۱۴ درصد نوآموزان چاق‌اند و اضافه‌وزن دارند. یکی از مسائلی که باید در دوره پیش‌دبستانی مورد توجه قرار بگیرد کنترل وزن است.

حمیدی بیان کرد:: آموزش به خانواده در حوزه فرزندپروری و کنترل وزن باید انجام و دیوار بین مدرسه و خانواده برداشته شود. نباید یک دست کودک را مدرسه و دست دیگر را خانواده بکشد؛ باید همسویی بین مدرسه و خانواده باشد و پروژه کنترل چاقی نیز به همین منظور است. باید بتوانیم تغذیه سالم را با جزوات تهیه شده به دانش آموزان آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه قصد داریم ۳ درصد از آمار دانش آموزان دارای اضافه‌وزن و چاقی بکاهیم، ادامه داد: زمان‌بندی اجرای این پروژه اول تا ۲۵ مهر برای آشنایی منابع انسانی و والدین است و از ۲۶ مهر تا ۴ آبان غربالگری و ارزیابی اولیه دانش آموزان و ثبت در سناد انجام می‌شود. از ۳ آبان تا ۳۰ بهمن راهنمایی، حمایت و مشاوره کنترل تغذیه و افزایش تحرک بدنی را خواهیم داشت. از دوم تا هشتم اسفند غربالگری و ارزیابی ثانویه دانش آموزان انجام می‌شود. از ۹ تا ۱۲ اسفند بررسی نتایج و شرکت دانش آموزان در روز نیکوکاری را داریم و ۱۴ اسفند دانش آموزان موفق یک کار خیر و نیکوکارانه را انجام می‌دهند و ۱۶ اسفند و روز درختکاری به شکرانه دستیابی به وزن مناسب یک نهال غرس می‌کنند. در فروردین ۱۴۰۰ اختتامیه طرح در هفته سلامت انجام و احکام و مدال‌ها توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: چاقی تربیت بدنی آموزش وپرورش آموزش وپرورش دانش آموزان اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، برای جلوگیری از بیماریهای دهان و دندان، طرح آموزش، پیشگیری و درمان در مدارس آغاز شده است.

طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی با همکاری معاونت بهداشت و آموزش و پرورش اجرا می شود.

فردا هم دانش آموزان روستای یوسف کند از خدمات این طرح بهره مند می شوند.

این طرح به صورت رایگان و به مدت سه روز در مناطق محروم شهرستان مهاباد اجرا میشود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند
  • آمار عجیب درباره چاقی بین دانش‌آموزان تهرانی؛ ۴۸ درصد آنها چاقند
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان
  • وضعیت هولناک چاقی در بین دانش‌آموزان تهرانی
  • شیوع بی‌رویه چاقی بین دانش‌آموزان تهرانی ؛ ۴۸ درصد آنها چاقند | برگزاری مسابقه کاهش وزن در مدارس