Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت سید الساجدین حضرت زین العابدین (ع) ابراز کرد: شخصیت امام سجاد (ع) ابعاد عظیم و گسترده‌ای دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به نقش امام سجاد (ع) در به نتیجه رساندن قیام عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: امام سجاد (ع) ابتدا با عمل به تکلیف، اباعبدالله الحسین (ع) را یاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس با اقداماتی که حضرت پس از واقعه کربلا انجام دادند نهضت حسینی را به نتیجه رساندند.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) به ظاهر در روز عاشورا مغلوب و شکست خورد، عنوان کرد: امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با ایراد خطبه‌های آتشین در کوفه و شام توانستند با بصیرت افزایی و روشنگری چهره و شخصیت حقیقی و پلید یزید را رسوا کنند؛ نجات اسلام در قیام امام حسین (ع) بود از این رو اباعبدالله الحسین (ع) پیروز میدان بودند.

وی با اشاره به اینکه زمین هیچ گاه خالی از حجت الهی نمی‌شود، اظهار کرد: راز بیماری و زنده ماندن امام سجاد (ع) این بود که زمین خالی از حجت الهی نماند؛ عمل به تکلیف در نهضت عاشورا یکی از آموزه‌های مهم قیام امام حسین (ع) است که در سیره عملی امام سجاد (ع) نیز مشاهده می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عمل به تکلیف را مهم‌ترین راز ماندگاری واقعه عاشورا دانست و ابراز کرد: واقعه عاشورا اتفاقی یک روزه با ماندگاری به بلندای تاریخ بود که نشان داد انسان در هر شرایطی باید به تکلیف عمل کند هر چند نتیجه آن در لحظه مشخص نشود؛ امام خمینی (ره) رشد یافته مکتب حسینی بودند برای همین فرمودند: ما مأمور به تکلیف هستیم نه نتیجه.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) دو رکن اصلی قیام نهضت عاشورا محسوب می‌شوند، گفت: ایشان با سخنرانی‌های تحلیلی در زمینه واقعه کربلا توطئه‌های دشمنان را خنثی و بصیرت و آگاهی خود را به جامعه منتقل کردند؛ بالاترین هدف عاشورا مبارزه با جهالت و بصیرت افزایی بود.

آیت الله فقیهی زیر بار ذلت نرفتن را مهمترین پیام عاشورا بیان و عنوان کرد: عزت در سیره قولی و عملی اباعبدالله الحسین (ع) باید برای همگان الگو باشد، حتی اسرای کربلا با اینکه اسیر بودند لحظه‌ای در مقابل یزید سر خم نکردند بلکه شخصیت و نقشه‌های شوم یزید را رسوا و آشکار ساختند؛ عاشورا گواه مظلومیت و ظلم ستیزی خاندان عصمت و طهارت است.

وی درباره اقدامات فرهنگی امام سجاد (ع) گفت: حضرت به واسطه دعا و مناجات و نوشتن کتاب صحیفه سجادیه و رساله حقوق یک حرکت فرهنگی در جامعه به راه انداختند تا پایه‌های ایمان در جامعه اسلامی تقویت و حقایق آشکار شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیدگی به محرومان را سیره عملی امام سجاد (ع) بیان و ابراز کرد: امام سجاد (ع) شبانه به صورت پنهانی و در اوج اخلاص به فقرا و نیازمندان کمک می‌کردند بدون اینکه کسی ایشان را بشناسد و زمانی که حضرت به شهادت رسیدند تازه نیازمندان مدینه متوجه شدند کسی که شب‌ها برای ایشان طعام می‌آورد حضرت امام سجاد (ع) است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام سجاد واقعه کربلا اسرای کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال‌وهوای حرم حضرت معصومه در شب میلاد کریم اهل‌بیت(ع)

حال‌وهوای حرم حضرت معصومه در شب میلاد کریم اهل‌بیت دیدنی بود و زائران از سفره کریمانه امام حسن علیه‌السلام بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام غرق در نور و معنویت بود و مردم برای عرض ارادت به کریم اهل‌بیت (ع) حضور پرشوری داشتند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ترس دشمن از گسترش انقلاب اسلامی
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است
  • حال‌وهوای حرم حضرت معصومه در شب میلاد کریم اهل‌بیت(ع)
  • ناگفته‌های محسن رضایی از مهدی باکری
  • امام حسن مجتبی(ع) با اقتدار در برابر معاویه ایستاد و مقابله کرد
  • دادستان کل کشور: هنجارشکنی در جامعه قابل تحمل نیست
  • دادستان کل کشور: هنجارشکنی معدودی در جامعه قابل تحمل نیست
  • چاپ کتابی درباره غیبت امام زمان/زمان قیام است یا سکوت؟
  • ببینید | سه عامل سلب توفیق از دعا به روایت امام سجاد
  • هنجارشکنی در جامعه قابل تحمل نیست