Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت در خصوص بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی، گفت: اگر سلامت شهروندان را در خطر ببینیم به عنوان وزارت بهداشت، محکم در مقابل آن حرکت خواهیم ایستاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید نمکی، در حاشیه افتتاحیه گام نخست خدمات دوراپزشکی با یادمان شهدای مدافع سلامت در کشور، اظهار داشت: همه مردم ایران بدانند که فرزند هیچ شهروندی در کشور برای ما کمتر از پدران و مادران شأن عزیز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودمان را عاشق تک تک شهروندان مملکت از خردسال تا افراد مسن می‌دانیم.

وی افزود: آمیزه ای از آموزش از راه دور و حضوری به شکلی که دانش آموزان فضای مدرسه را حس کنند با رعایت پروتکل‌ها، مورد توجه است و با وزیر آموزش و پرورش که به شدت از تصمیمات ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، پیروی می‌کند و در توسعه زیرساخت‌های آموزش مجازی به ویژه سامانه شاد، کار کرده امروز جلسه‌ای داریم و در این جلسه در مورد مدارس و سال تحصیلی جدید، بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم بدانند که اگر کوچک‌ترین آسیبی را متوجه فرزندان این سرزمین ببینیم، اولین کسی که اعلام می‌کند و از تشکیل هر گردهمایی ممانعت می‌کند، ما در وزارت بهداشت خواهیم بود و خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش نیز حمایت خواهد کرد.

نمکی خاطرنشان کرد: در مورد برگزاری کنکور، قول دادیم که کنکورهایی را برگزار می‌کنیم که کمترین خطر متوجه فرزندان عزیز ما نشود و دیدید که چه در کنکور دکترا، کارشناسی و کنکور سراسری با رعایت فاصله گذاری و حتی بیشتر از آنچه از قبل اعلام کرده بودیم و نظارت‌های مستمر همکاران مان توانستیم کنکور منطبق بر پروتکل‌های بهداشتی را برگزار کنیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: یقیناً در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هرچه سلامت عزیزان مان را تهدید کند، ممانعت می‌کنیم و آنچه که بدانیم منطبق بر پروتکل‌ها و دور از آسیب برای جسم و روح فرزندان مان است را اجرا خواهیم کرد.

وی در خصوص سختگیری‌های بیشتر برای سفرهای غیرضروری، گفت: بارها گفته ایم همواره تمنا، تقاضا و خواهش نخواهیم کرد و حتماً برای حمایت از همکاران مان که در شرایط بسیار سخت خدمت می‌کنند، اگر ضرورت بر اعمال سختگیری‌های بیشتر باشد به شدت روی آن کار خواهیم کرد و پیشنهاد آن را به ستاد ملی کرونا خواهیم برد و روی آن ایستادگی می‌کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم گودرزی عصر امروز جشنواره سفیران سلامت منطقه گل تپه، آموزش سلامت را از اهداف هدفمند حوزه تعلیم و تربیت در مدارس خواند و با بیان اینکه نگاه مهارت افزایی آموزشی در این عرصه بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: در بخش تأمین و جذب نیرو، کوشش لازم انجام شده است.

گودرزی افزود: برای تحول در این بخش، رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است و با اولویت تخصیص و بکارگیری نیروی بومی، این نیاز جدی سازمانی و منابع، پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایجاد آموزش‌های مهارت محور، یکی از فرآیندهای آموزشی است، خوشبختانه به صورت پایلوت در چند منطقه و حوزه در کشور، اجرای آن کلید خورده است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از ظرفیت و فرصت تعامل نهاد هلال احمر برای این پروسه مطابق با تفاهم نامه‌های که منعقد شده به منظور تربیت مهارتی همکاران و خانواده‌ها، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: نهضت فعال سازی زیرساخت‌های بهداشتی در مدارس، در دستور اجرا قرار دارد و در بخش بهسازی سرویس‌های بهداشتی با اعتبارات و مشارکت‌های مختلف، اهتمام شده و محقق لازم به عمل آمده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: کمک به بهبود تغذیه دانش آموزان از موارد جدی بوده و با این مبنا در دوره جدید نسبت به احیای پوشش شیر مدارس، اهتمام صورت پذیرفته است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه تصریح کرد: تغذیه سلامت نیز از دغدغه‌های دیگر است و با ساماندهی و پیشبرد مطلوب این مساله چه در بعد و محور آموزش و چه رفتار و چه الگو سازی، تأثیر و نقش تشکل سفیران سلامت بسیار ارزنده است و این مجموعه شایسته است مأموریت خود را ایفا کند.

کد خبر 6088102

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است