Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@06:13:02 GMT

گول تبلیغ این داروی رنگی را نخورید!

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۷۳۹۲

گول تبلیغ این داروی رنگی را نخورید!

به گزارش افکارنیوز،

این روزها سایت ها و شبکه های اجتماعی پر شده از تبلیغات انواع داروهای لاغری و تناسب اندام، افراد زیادی هم هستند که به دنبال برخی تبلیغات فریبنده و قیمت های نسبتا ارزان، تمایل زیادی به رسیدن به وزن ایده آل آن هم در کوتاهترین زمان ممکن دارند.

اخبار اجتماعی- از طرفی با توجه به اینکه علاقمندان طب سنتی به عنوان طب مکمل روز به روز افزایش می یابند، برخی سودجویان از این علاقه ی مردم سوء استفاده کرده و برخی داروهای لاغری را به عنوان داروهای گیاهی تبلیغ و به فروش می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داروهایی که شاید به واقع لاغر کننده هم باشند اما در بلند مدت اگر تحت نظر پزشک استفاده نشود، می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد و فرد را در پی درمان عوارض مصرف، مدت ها درگیر دارو و درمان های جدی کنند.

علل مختلف چاقی و درمان های متفاوت برای هر نفر

دکتر عباسیان گفت: داروهای گیاهی لاغری مانند بقیه داروها باید توسط پزشک تجویز شوند زیرا ما انواع مختلف چاقی و انواع مختلف لاغری داریم. پس چون علل چاقی و لاغری مختلف است یک داروی خاص نمی تواند درمان چند علت باشد.

وی اضافه کرد: مثلا از جمله علل مختلف چاقی می توان به اشتهای زیاد، سوخت و ساز بدن پایین، تحرک کم و یبوست و غیره اشاره کرد. بنابراین برای هر کدام از علل مذکور و بسیاری از دلایل دیگر چاقی، دستورات و داروهای متفاوتی تجویز می شود. حتی بعضی وقت ها داروهای لاغری یک فرد چاق برای انواع دیگری از چاقی مضر است و باعث بدتر شدن چاقی فرد دیگر می شود.

او خاطرنشان کرد: بنابراین تبلیغاتی که در سایت ها و فضاهای مجازی وجود دارد مثل لاغری با داروهای گیاهی با صد در صد تضمین و غیره می شود، از شیوه های تقلبی استفاده کرده و کلاهبرداری هایی را انجام می دهند.

تبلیغ داروهای گیاهی ادرار آور برای لاغری!

عباسیان گفت: بعضی از افراد شیاد و کلاهبردار، داروهای ادرار آور گیاهی و شیمیایی را برای لاغری تبلیغ می کنند و چون درصد بالایی از حجم بدن انسان آب است، وقتی شما ترکیبی که مدر و ادرار آور است را استفاده می کنید، باعث می شود آب بدنتان خارج شود و پس از مدتی کاهش وزن سریع اتفاق می افتد.

این متخصص طب ایرانی در اینباره  تصریح کرد: در حالیکه وقتی از طریق این ترکیبات، آب از بدن خارج می شود، این آب با خودش مقداری مواد مورد نیاز بدن مانند یون هایی چون سدیم، پتاسیم، منیزیم و برخی ویتامین ها را از بدن خارج می کند. بنابراین فرد امکان دارد دچار سوء تغذیه شود و مثلا دفع یون پتاسیم از بدن باعث بی حالی و پایین آمدن ضربان قلب و دفع یون سدیم هم ممکن است باعث افت فشار و غیره شود.

عوارض مصرف خودسرانه داروها و رژیم های لاغری

او با بیان اینکه برخی افراد به منظور لاغر شدن، از یک داروی گیاهی و حتی رژیم غذایی خودسرانه استفاده کرده و دچار عوارض زیادی شده اند، گفت:  مثلا یک فرد غیر متخصص به یک فردی رژیم لاغری داده و گفته شما نباید اصلا گوشت بخوری و یا به فردی گفته اند فقط کاهو بخور ، فرد با این رژیم ها یک دفعه مثلا 15 کیلو کم کرده اما بعد از آن دچار درد مفاصل، لرزش دست ، مشکلات زنانگی و عوارض مختلف شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: افرادی که چند بار از برخی داروهای لاغری استفاده می کنند امکان  دارد دچار افت فشار و غیره شوند اما افرادی که طولانی مدت از این داروها استفاده می کنند امکان دارد مشکلات جدی برایشان پیش بیاید که مجبور شوند مدت ها به پزشک مراجعه کنند.

قارچ گانودرما در چه صورت برای لاغری مفید است؟

وی در رابطه با قارچ  گانودرما که این روزها تبیلغات زیادی از آن برای لاغری می شود هم گفت: گانودرما از تیره ی قارچ های سمی است و در تنه درختان می روید و برخی انواع آن هم در کشور خود ما هست. در کل گانودرما یک دارو است  و اگر در جای خود مصرف شود مصارف دارویی خوبی دارد . افراد ممکن است گاهی اوقات برای کوتاه مدت در چای یا قهوه خود با دوز بسیار کم گانودرما استفاده کنند و مصرف محدود آن برای سلامتی مضر نیست.

عباسیان ادامه داد: اما اینکه گانودرما به عنوان داروی لاغری برای طولانی مدت می تواند استفاده شود یا نه، باید پزشک تشخیص دهد زیرا ممکن است برای برخی افراد مضر و برای برخی نافع باشد ولی به طور کلی خاصیت اصلی قارچ گانودرما لاغرکنندگی نیست و در طب سنتی ایرانی برای سم زدایی و درمان برخی بیماری ها از آن استفاده می کنیم.

آیا وزارت بهداشت بر تبلیغ غیر مجاز داروهای گیاهی نظارت می کند؟

او تأکید کرد: خیلی از تبلیغاتی که از قارچ گانودرما برای لاغری می شود به همان جریان های سودجو برمی گردد و نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری کشورها از این دست افراد کلاهبردار وجود دارند. در خصوص مواد دیگری هم چون چای سبز، جنسینگ و غیره هم در دوره های مختلف مانند گانودرما تبلیغات اغواگرایانه ای می بینیم.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه مسیر نظارتی بر تبلیغات بدون مجوز داروهای گیاهی در وزارت بهداشت وجود دارد، گفت: هر کس می تواند بدون صرف هزینه، صفحات مجازی در اینستاگرام و تلگرام باز کند و با ایجاد یک گروه و کانال تجارت خود را انجام دهد. بنابراین وزارت بهداشت این توانایی را ندارد که همه ی کانال های خصوصی فضای مجازی را نظارت کند و مهم ترین راهکار جلوگیری از اینگونه فعالیت ها، اطلاع رسانی و آگاهی رسانی رسانه ها به مردم است که در دام این افراد شیاد نیفتند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لاغری داروهای گیاهی لاغری طب سنتی لاغری داروی گیاهی داروهای گیاهی داروهای لاغری برای لاغری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۰۰ میلیون تومانی برای تبلیغ سیگار

به گزارش همشهری آنلاین، بهزاد ولی‌زاده رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: با تاکید بر ممنوعیت تبلیغ محصولات دخانی بر اساس قانون جامع مبارزه با دخانیات اظهار کرد: استندهای نگهداری سیگار در مراکز فروش در هر شرایطی می‌توانند ابزاری برای تبلیغ محصولات دخانی باشند. اگرچه مقررات و ضوابطی در ارتباط با شرایط ظاهری استندهای نگهداری سیگار مانند داشتن درپوش، در معرض دید نبودن و قرار نگرفتن در پشت سر فروشنده لحاظ شده، اما الزمات در نظر گرفته شده در بسیاری از مراکز عرضه سیگار اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از استندهای نگهداری سیگار، حالت تبلیغاتی دارند؛ به نحوی که از نورپردازی و چراغ‌های نئونی برخوردار هستند. استندهای نگهداری سیگار نه تنها نور دارند بلکه محصولات دخانی که در این استندها قرار می‌گیرند در بهترین فضای واحد صنفی، پشت سر فروشنده قرار داده می‌شوند و به راحتی قابل دیده شدن هستند. بسته به شرکت توزیع‌کننده، سیگارهایی در ردیف‌های اول این قفسه‌ها با نشان شرکت‌های دخانی مربوطه چیده شده و تبلیغات فریبنده در مورد این نوع سیگار خاص روی قفسه انجام می‌شود.

شرکت‌های توزیع‌کننده محصولات دخانی قانون‌پذیر نیستند

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه شرکت‌های توزیع‌کننده محصولات دخانی قانون‌پذیر نیستند، افزود: اگرچه ضوابطی در ارتباط با استندهای نگهداری سیگار ابلاغ کرده‌ایم اما نظارت‌های میدانی بیانگر این است ضوابط به درستی اجرا نمی‌شود.

وی تاکید کرد که آن دسته از استندهای نگهداری سیگار که منطبق بر ضوابط در نظر گرفته شده نیستند، باید حذف شوند و احکام سنگین برای جلوگیری از تخلف در این زمینه صادر شود.

افزایش جرایم تخلفات دخانیاتی

ولی‌زاده در مورد جرایم تخلفات تبلیغاتی دخانیات نیز اظهار کرد: بیشترین ارقام جرایم در قانون جامع کنترل دخانیات برای تبلیغات در نظر گرفته شده است که در آخرین دور بازنگری جرایم در سال ۱۳۹۸ به ۴۴ میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: بر اساس قانون «جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات»، جرایم قانون جامع کنترل دخانیات باید هر ۳ سال یک بار بازنگری شود. جرایم این قانون برای آخرین بار در سال ۹۸ بازنگری شد. پیشنهاد افزایش جرایم با احتساب میزان تورم از سوی وزارت بهداشت به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال شده است و پیگیر اخذ مصوبه هیات وزیران هستیم.

وی ادامه داد: بر این اساس، نرخ جریمه «تخلفات تبلیغات در صورت تکرار برای مرتبه سوم»، به بیش از یکصد میلیون تومان افزایش خواهد یافت که عدد دقیق آن پس از اخذ مصوبه هیات محترم وزیران اعلام می‌شود.

مکاتبه معاون بهداشت با دادستان کل رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: به منظور اجرای موثر قانون جامع کنترل دخانیات هماهنگی‌هایی با حوزه قضایی صورت گرفته است؛ معاون محترم بهداشت و دبیر ستاد کشوری کنترل دخانیات طی مکاتباتی با معاون محترم دادستان کل درخواست حمایت و هماهنگی برای وحدت رویه در صدور احکام بازدارنده برای تخلفات از قانون جامع کنترل دخانیات کرده است.

ولی‌زاده گفت: امیدواریم با ابلاغ مصوبه افزایش جرایم قانون و جریمه متخلفین تبلیغات دخانیات دیگر شاهد نمایش استندهای تبلیغاتی در مراکز خرید و فروش نباشیم.

کد خبر 843771 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم جريمه دخانیات - سیگار تبلیغات

دیگر خبرها

  • تبلیغ جالب خودروی خودران هیوندای (فیلم)
  • تسهیل در تامین داروی بیماران خاص / دپوی سه ماهه سرُم
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • یک خبر خوب و یک خبر بد برای چشم‌انتظاران آیفون ۱۶
  • بخوابید و لاغر شوید!
  • (ویدئو) تبلیغ متفاوت مک‌دونالد؛ بیلبورد‌هایی که بوی سیب‌زمینی سرخ‌کرده می‌دهند!
  • تبلیغات وسیع بوتاکس معده/ این روش برای چه کسانی کارایی دارد؟
  • ساخت ۲۰۰ هکتار گلخانه جدید در هرمزگان
  • خروج ۵۶ قلم انواع داروی دامپزشکی از چرخه مصرف در اردستان
  • جریمه ۱۰۰ میلیون تومانی برای تبلیغ سیگار