Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ جلال امینی گفت: فروش طلا، ارز و اموال کم حجم باید در دنیای واقعی محقق شود و شهروندان به هیچ وجه از طریق فضای مجازی نباید به معامله این اقلام بپردازند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خرید و فروش مجازی برخی محصولات در قانون غیرمجاز تعریف شده است. خرید و فروش طلا و دارو از جمله مهم ترین مصادیق این امر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه طرفین معامله در فضای مجازی اساسا از هویت مالک حساب مبدا مطلع نیستند و تنها به پیام واریز وجه اکتفا می‌کنند به جرات می‌توان گفت عدم اطلاع از این موضوع و ارائه هرگونه خدمات نظیر خرید و فروش طلا به شرطی که هیچگونه احراز هویتی شامل شماره تماس، تصویر و نام شخص دریافت کننده خدمات انجام ندهند، پولشویی و یا زمینه ای برای خروج ارزش مبالغ از چرخه بانکداری به نحوی که قابل ردیابی نباشد، فراهم می شود.

شهروندان به هیچ عنوان از طریق فضای مجازی طلا نخرند

سرهنگ جلال امینی، رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی ناجا در این خصوص به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: امروزه کالاهای مختلف در قالب بسترها و برنامه‌های مختلف مورد معامله قرار می‌گیرد. فروش طلا، ارز و اموال کم حجم باید در دنیای واقعی محقق شود و شهروندان به هیچ عنوان از طریق فضای مجازی نباید به معامله این اقلام بپردازند.

او افزود: موارد متعددی رصد شده که در این فضا کلاهبرداری صورت گرفته است و به واسطه خرید و فروش اینترنتی، سودجویان از شهروندان سرقت کرده اند. رصد چنین مواردی است که ما را بر آن داشته است که تاکید کنیم خرید و فروش طلا و ارز حتما در فضای حقیقی صورت گیرد. باید توجه داشت که خرید و فروش طلا در فضای مجازی سنجش اصالت را سخت می کند و خریدار از هویت فروشنده آگاه نیست و این خود زمینه ساز بسیاری از جرائم خواهد شد.

خرید در فضای مجازی یک ریسک بزرگ است

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی ناجا خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که خرید در فضای مجازی یک ریسک بزرگ است که به راحتی مرتکب آن می شوند. امروزه خرید و فروش کالا ممکن است به پولشویی و قاچاق منجر شود و شخص را گرفتار این دو جرم کند. 

این مقام انتظامی با تشریح موارد پولشویی در معاملات فضای مجازی افزود: امروزه پول‌های کثیفی که از طرق نامشروع حاصل می شوند، فضای مجازی را بهترین عرصه برای پاک کردن خود یافته اند. این طبیعی است که پس از خرید و فروش طلا و زیورآلات در فضای مجازی شخص گرفتار یک پرونده پولشویی شود.

انتهای پیام: 2.5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پولشویی قاچاق ارز خرید و فروش آنلاین طلا رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا سرهنگ امینی خرید و فروش طلا فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد حسین سپه وند امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در جریان رصد و پایش فضای مجازی و اجرای طرح برخورد با فروش سوالات و تجهیزات تقلب در کنکور و امتحانات نهایی، کارشناسان پلیس فتا لرستان فردی را که اقدام به فروش ابزارهایی برای تقلب در امتحان به فروش می‌رساند را شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، افزود: این گونه افراد با انتشار آگهی در شبکه‌های مجازی و سایت‌های واسط خریدوفروش، اقدام به فروش سوالات و تجهیزات تقلب کنکور به قربانیان کرده و ضمن اینکه سعی می‌کنند نظم کنکور و عدالت برگزاری کنکور سالم بین داوطلبان را برهم بزنند، تنها به دنبال کلاهبرداری و کسب منفعت برای خود بوده و طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده هیچ‌گونه دسترسی به سوالات کنکور و امتحانات نهایی ندارند و به‌هیچ‌عنوان نباید ادعای آن دراین‌خصوص را باور کرد.

رئیس پلیس فتا لرستان با بیان اینکه فروش هر گونه تجهیزات تقلب که عدالت و رقابت سالم بین داوطلبان امتحانی را به خطر بیندازد جرم است، گفت: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی فروشنده این تجهیزات را در شهرستان خرم‌آباد شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضائی لازم، ایشان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

سپهوند، تصریح کرد: خریدوفروش هرگونه تجهیزات برای تقلب در امتحانات کنکور جرم بوده و با متخلفان برابر با قانون برخورد قضائی صورت خواهد گرفت، همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با این‌گونه جرایم در فضای مجازی با مرکز فوریت‌های پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و کارشناسان ما در پلیس فتا را جهت برخورد قانونی با آنها در جریان بگذارند.

کد خبر 6087767

دیگر خبرها

  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند
  • جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور