Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حسینی از نگارش نمایشنامه «تماشاخونه طهرون» خبر داد که قصد دارد آن را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا، محسن حسینی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های خود در شرایط کرونایی موجود، گفت: پژوهشی را درباره تئاتر دهه ۴۰ و ۵۰ ایران در دست انجام دارم که پژوهش بسیار مهمی است و داشته‌های بسیاری برای شناختن تئاتر ایران در آن ۲ دهه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن ۲ دهه اتفاقات عجیبی در تئاتر ایران رخ داده و همه هنرمندان تئاتر هم نسبت به آن دوران نوستالژی دارند.

وی درباره دیگر فعالیت‌های خود ادامه داد: نمایشنامه «تماشاخونه طهرون» را نوشته‌ام که از قمرالسلطنه شروع می‌شود که برای اولین بار تعزیه زنانه را اجرا کرد و به قمرالملوک وزیری می‌رسد. این نمایشنامه اثری سترگ است و مدت زمان زیادی است که روی آن کار کرده‌ام. قصدم اجرای این اثر در تماشاخانه ایرانشهر است.

حسینی با اشاره به اینکه گفتگوهایی را با مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران برای اجرای یک پرفورمنس در این موزه داشته است، یادآور شد: این پرفورمنس بر اساس آثار ونگوگ و سهراب سپهری شکل گرفته و عوانش «خانه زود. خانه آبی» است.

این هنرمند تئاتر تأکید کرد: متأسفانه به دلیل شرایط کرونایی موجود، وضعیت اجرای هر ۲ پروژه نامشخص است. البته پیگیر این اجراها هستم تا ببینم تکلیف چه می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ترجمه کتاب «نامه‌هایی از جنگ» اثر هانریش بُل اشاره کرد و گفت: ویرایش دوم این ترجمه را هم انجام دادم که شامل ۱۰۰ نامه‌ای است که بُل وقتی در جنگ جهانی دوم حضور داشته به همسر و خانواده‌اش نوشته است. این کتاب قرار است توسط نشر «نگاه» منتشر شود.

منبع: مهر

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محسن حسینی سهراب ون گوگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود

رئیس شورای شهر قم گفت: عملیات اجرایی مونوریل قم پس از حدود ۱۰ سال وقفه ازسرگرفته خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری در نشست روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم  با اشاره به جلسه اخیر معاون اجرایی دولت در خصوص مونوریل قم، از نهایی‌شدن اجرای این طرح نیمه‌تمام خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه به‌زودی پس از حدود 10 سال وقفه ازسرگرفته خواهد شد.

وی بیان کرد: ادامه مونوریل قم یک موضوع حاکمیتی است و اراده دولت سیزدهم برای اجرای این طرح نهایی شده و به‌زودی عملیات تکمیل آن آغاز خواهد شد.

رئیس شورای شهر قم گفت: طبق ابلاغیه‌های دولت و سازمان برنامه‌وبودجه با ادامه طرح مونوریل قم تا پردیسان، خط دوم متروی قم کنار گذاشته می‌شود و دیگر هیچ اعتبار ملی به آن اختصاص نخواهد یافت.

وی افزود: در خصوص اینکه مدیریت شهری قم هم راستا با دولت مونوریل را ادامه خواهد داد ابهامی وجود ندارد؛ اما هنوز در طول خط آن و نحوه عبور از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مباحث کارشناسی ادامه دارد.

محرری تصریح کرد: طبق نظر مشاور این طرح راه‌اندازی مونوریل تا مصلای قدس یا حرم مطهر حضرت معصومه هیچ‌گونه توجیه فنی و ترافیکی ندارد و باید این طرح تا پردیسان ادامه پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین گفت: از ابتدای مطرح‌شدن اجرای مونوریل در قم، هیچ‌وقت در بین اعضای شورای اسلامی شهر در اجرای آن اجماع نظر وجود نداشته است.

وی اظهار امیدواری کرد تا ادامه عملیات تکمیل مونوریل قم در طول 6.8 کیلومتر آن به‌زودی و هم‌زمان با سفر دور دوم رئیس جمهوری به قم آغاز شود.

به گزارش تسنیم، اجرای طرح مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر 6.8 کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • اجرای ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود
  • نمایشگاه خوشنویسی سپهر سهراب + فیلم