Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:58:51 GMT

این افراد از 472 هزار نفر مراقبت می کنند!

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۷۵۱۷

این افراد از 472 هزار نفر مراقبت می کنند!

ایسنا/کرمانشاه شبکه بهداشت و درمان حالا بصورت شبکه مویرگی در سطح کشور پراکنده شده تا از سلامت تک تک افراد در گوشه و کنار کشور باخبر شده و بتواند اقدام به موقع در پیشگیری و درمان و حفظ سلامت افراد داشته باشد.

در خط انتهایی این شبکه و در روستاهای کشور، این بهورزان هستند که مراقبت و حفظ سلامت روستاییان را برعهده دارند و حالا در کرمانشاه بیش از 1100 بهورز فعالیت دارند که کار مراقبت شبانه روزی از بیش از 472 هزار نفر از جمعیت روستایی استان را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ابراهیم شکیبا به مناسبت روز "بهورز" (12 شهریور)  در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت 1122 بهورز در استان، گفت: این نیروها هم اکنون در 635 خانه بهداشت روستایی در سطح استان فعالیت داشته و 472 هزار و 115 نفر جمعیت روستایی استان را تحت پوشش دارند.

وی از بهورزان به عنوان خط مقدم بهداشت و درمان یاد کرد و افزود: این نیروها وظیفه مراقبت‌های اولیه سلامت در روستاها را برعهده دارند و به نوعی چشم و گوش بهداشت ودرمان در روستاها محسوب می شوند.

شکیبا، مراقبت های اولیه از مادران باردار، واکسیناسیون، مراقبت از سلامت کودکان، نوجوانان و سالمندان و نیز کنترل بیماریهای واگیر و غیرواگیر در سطح روستاها را از جمله وظایف بهورزان عنوان کرد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص نحوه بکارگیری بهورزان، گفت: استخدام این نیروها کمی متفاوت از سایر نیروهای بهداشت و درمان است و بکارگیری آنها مشروط به بومی بودن و اسکان آنها در همان روستای محل خدمت است.

وی افزود: برای استخدام نیروهای بهورز در هر خانه بهداشت روستایی، در همان روستا فراخوان داده شده و تمام افراد دارای مدرک دیپلم به بالا می توانند در این فراخوان شرکت کنند.

شکیبا یادآور شد: افرادی که دارای مدارک بالاتر از دیپلم هستند (کاردانی، کارشناسی و بالاتر) باید مدرک مرتبط از جمله مدرک بهداشت عمومی و بهداشت محیط و... داشته باشند.

وی افزود: این افراد بعد از قبولی در آزمون در مصاحبه حضوری شرکت کرده و پس از تایید، یک دوره دوساله آموزشی را در آموزشگاه های بهورزی می گذرانند که یک و نیم سال آن بصورت آموزش تئوری و شش ماه آن بصورت کارآموزی عملی است.

شکیبا یادآور شد: طول این دوره برای افرادی که دارای مدرک کارشناسی مرتبط هستند، شش ماه است.

وی افزود: پس از گذراندن این دوره ها، افراد جذب خانه های بهداشت می شوند و از سلامت افراد روستا مراقبت می کنند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون 100 نیروی بهورز در استان در حال گذراندن دوره های بهورزی هستند، گفت: برای آموزش 117 بهورز دیگر نیز مجوز های لازم را گرفته ایم و محل فعالیت این نیروها هم مشخص شده که عمدتا جایگزین نیروهای بازنشسته می شوند.

شکیبا در ادامه تقاضا برای ادامه تحصیل را از جمله خواسته های اصلی بهورزان استان عنوان کرد وافزود: قرار است نیمه دوم امسال دوره های کاردانی در آموزشگاه های بهورزی برای آموزش این نیروها راه اندازی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه بهورز دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مهدی میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شاهرود گفت: این مرکز در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع با زیربنای ۵۰۰ متر مربع با هشت میلیارد تومان هزینه احداث شده و سه هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش دارد.
به گفته میرزایی در این مرکز خدمات بهداشای، دندانپزشکی، سلامت روان، تغذیه، آزمایشگاه و بهداشت محیط و حرفه‌ای ارائه می‌شود.
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: هم اکنون در کشور ۱۸ هزار مرکز بهداشتی و شهری فعال است که این تعداد دو هزار و ۷۰۰ مرکز در دولت سیزدهم افتتاح شده است.
همچنین با حضور وزیر بهداشت عملیات ساخت پایگاه سلامت شهرک مسکن مهر فدک شاهرود با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۰ میلیارد تومان آغاز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • مسوولان دماوند در امر جمع آوری سگ های بلاصاحب بیشتر تلاش کنند
  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌