Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:07:29 GMT

سلامت جسم و روان دانشجویان پایش می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۷۵۹۱

سلامت جسم و روان دانشجویان پایش می‌شود

منصوره سادات صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا با اشاره به برنامه های این مرکز برای شروع سال تحصیلی اظهار داشت: طرح پایش و غربالگری سلامت (روان و جسم) امسال برای اولین بار برای همه دانشجویان شاغل به تحصیل در سراسر کشور اجرا می شود.

وی با اشاره به دو مرحله ای بودن این طرح، توضیح داد: این طرح امسال در دو مرحله اجرا می شود؛ مرحله اول که برای همه دانشجویان شاغل به تحصیل است، از شنبه ۱۵ شهریورماه و همزمان با شروع سال تحصیلی و مرحله دوم برای دانشجویان ورودی جدید از آبان ماه آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسوول سازمان امور دانشجویان، هدف مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، اجرای این طرح برای همه دانشجویان در همه مقاطع هست.

رییس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ادامه داد: این طرح به صورت مجازی برای دانشجویان به اجرا درمی آید و با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ تغییراتی در پرسشنامه های قبلی این طرح اعمال شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: همچنین برای حمایت های روانی، اجتماعی و بهداشتی از دانشجویانی که در زمینه کووید ۱۹ تجارب ناخوشایند داشتند، سوال هایی به این پرسشنامه افزوده شده است و دانشجویان نیازمند دریافت خدمات حتما توسط مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان پیگیری خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت اجرای این طرح به صورت منسجم در دانشگاه ها، اظهار امیدواری کرد که اجرای این طرح بتواند گام مهمی در برنامه ریزی های مناسب پیشگیرانه و مداخله ای در زمینه ارتقای سواد سلامت دانشجویان باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان امور دانشجویان دانشجو اختصاصی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان امور دانشجویان دانشجو اختصاصی ایرنا ویروس کرونا سازمان امور دانشجویان دانشجو اختصاصی ایرنا سازمان امور دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بیش از ۲ هزار روان‌شناس برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن

بیش از دو هزار روانشناس از سراسر دنیا به دبیرکل سازمان ملل و دبیر کمیسیون حقوق زن سازمان ملل درباره لزوم اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن نامه نوشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیش از دو هزار روان‌شناس و مشاور در نامه‌ای خطاب به گوترش، دبیرکل سازمان ملل و لاگدامئو، رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه به‌خصوص زنان و کودکان بی‌گناه را محکوم کردند و خواستار اخراج فوری رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن این سازمان شدند، این نامه به همت روان‌شناسان ایرانی تنظیم شده است.

روان‌شناسان در این بیانیه که به صورت نامه برای افراد مذکور ارسال شده است، از بی‌توجهی سازمان‌های جهانی نسبت به سلامت روان زنان و کودکان غزه ابراز نگرانی شدید کردند و بر لزوم اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن تاکید کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

«امروز سوال مهم روانشناسان دنیا این است که آیا کمیسیون مقام زن سازمان ملل تنها برای کشورهای معدودی است و ملت غزه و زنان و کودکان آن، در این سازمان جایگاهی ندارند؟ آیا اعضای محترم کمیسیون مقام زن تاکنون در مورد سلامت روان زنان و کودکانی که روز خود را با صدای بمب و آتش و گلوله شروع می‌کنند فکر کرده‌اند؟

چگونه است که این رژیم با همه این تجاوزهای هولناک، هنوز در این کمیسیون عضویت داشته و با دستان آغشته به خون بیش از ۲۵ هزار زن و کودک بی‌گناه از حقوق زنان و کودکان سخن می‌گوید؟، ادعای حقوق زنان دارد، درحالی‌که حدود ۷۰ درصد کشته‌شدگان جنگ در غزه زنان و کودکان بی‌گناه هستند! آیا چشم‌ها و گوش‌های سازمان ملل که سازمانی بین‌المللی است، بر این جنایت هولناک بسته شده است؟

این جنایات، عملکرد خارج از چارچوب‌های انسانی رژیم صهیونیستی و اشغالگر، کذب بودن رویاهای اروپایی و آمریکایی برای نظم نوین جهانی و آرمان‌های آنان را نیز معلوم کرده و نشان می‌دهد، آرمان‌های توسعه پایدار و تلاش‌های صندوق‌های وابسته به سازمان ملل، صرفاً برای مدیریت کردن کشورهای ضعیف‌تر نوشته می‌شود. شش سال دیگر که در ارزیابی دستیابی به اهداف توسعه پایدار (۲۰۳۰)، به عدم تحقق آن رسیدید و نتایج نشان داد که کشورها در اجرای آن با شما همکاری نکرده و نمی‌کنند، خاطرات این رسوایی‌های بزرگ را به خاطر بیاورید و دلیل عدم اعتماد کشورها به سازمان ملل و صندوق‌های وابسته به آن را به‌درستی تشخیص دهید.

ما روان‌شناسان با هشدار نسبت به وضعیت سلامت روان مردم و خصوصاً زنان و کودکان غزه، شما را نسبت به اعتبار سازمان ملل و خطر عدم مقبولیت جهانی این سازمان بیم داده و سریعاً و قویاً خواهان اخراج هرچه سریع‌تر این رژیم منحوس و جعلی از کلیه صندوق‌های وابسته به سازمان ملل و در کمترین واکنش اخراج آن از کمسیون مقام زن و نیز پیمان‌نامه حقوق کودکان هستیم.»

کد خبر 739226

دیگر خبرها

  • سلامت روان سالمندان به اندازه هر زمان دیگری از زندگی مهمتر است
  • شما هم در تعطیلات خواب بی‌نظمی دارید؟ | خواب زیاد این بلاها را سر ما می‌آورد
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • ۳ انتصاب جدید در سازمان امور دانشجویان
  • چه طور می‌توانیم مصرف قند و شکر را به حداقل برسانیم؟
  • پایش ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومتر مربع از اراضی لرستان
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • «پینگ پنگ» اینستاگرامی با روان مردم توسط دو سلبریتی!
  • «پینگ پنگ» اینستاگرامی احساسات و روان مردم توسط دو سلبریتی!
  • درخواست بیش از ۲ هزار روان‌شناس برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن