Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در راستای همزمانی برگزاری مسابقه جام حذفی فوتبال با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به میزبانی شهر مقدس مشهد، تاکید کرد: آنچه این بازی را از دیگر مسابقات متفاوت می کند، اولویت ابعاد فرهنگی و مذهبی دیدار پایانی در ورزشگاه امام رضا(ع) بر ابعاد ورزشی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا تاج فیروز درخصوص کیفیت برگزاری دیدار پایانی جام حذفی به میزبانی ورزشگاه امام رضا(ع) گفت: قرار است بازی دو تیم استقلال و تراکتور روز پنجشنبه، ۱۳ شهریور در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شود، در حالی که زمین چمن در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد و دیگر امکانات ورزشگاه هم برای برگزاری این بازی نهایی در آمادگی کامل هستند.

وی بر رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی مطابق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از سوی این مؤسسه تاکید کرد و گفت: در جلسه ویدئو کنفرانس با سهیل مهدی سرپرست سازمان لیگ و هیئت فوتبال استان توافقات خوبی درخصوص اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی صورت گرفت.

تاج فیروز همچنین اظهار کرد: با همکاری معاونت ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، یادمان شهدا در محل ورودی ورزشگاه امام رضا(ع) جانمایی خواهد شد. نصب بنر با محور شعارهای حسینی هم از دیگر اقدامات این معاونت برای همراهی با مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی خواهد بود.

وی در رابطه با اجرای برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده در حاشیه آغاز این مسابقه اعلام کرد: اجرای مداحی به زبان آذری پیش از شروع بازی به دلیل حضور تیم تراکتور تبریز و حضور خادمان بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) با در دست داشتن پرچم سیاه گنبد حضرت رضا(ع) در کنار زمین چمن و ورود بازیکنان با شال سیاه از کنار آنها به داخل زمین و نیز قرائت دسته جمعی صلوات خاصه حضرت رضا(ع) از جمله تدارکات فرهنگی این مسابقه هستند.

این مقام مسئول به دیگر برنامه های فرهنگی در راستای برگزاری بازی فینال جام حذفی اشاره کرد و افزود: سه جایگاه با محوریت یادمان شهدای مدافع سلامت و سردار شهید قاسم سلیمانی، جایگاه دریافت مدال و جایگاه دریافت جام قهرمانی در کنار زمین چمن جانمایی شده است.

وی ادامه داد: بازیکنان برنده جام با اهدای گل به یادمان شهدا ادای احترام می کنند و خودشان مدالها را از جایگاه بر می دارند و مراسم پس از دریافت جام قهرمانی و گرفتن عکس یادگاری، بدون هیچ جشن و نورافشانی پایان می یابد.

تاج فیروز با اشاره به همزمانی این مسابقه با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضور تیم های فوتبال در شهر مقدس مشهد، تاکید کرد: آنچه این بازی را از دیگر مسابقات متفاوت می کند این است که ابعاد فرهنگی و مذهبی بازی فینال در ورزشگاه امام رضا(ع) بر ابعاد ورزشی آن اولویت دارد و همواره تلاش و اعتقاد متولیان این مؤسسه ورزشی بر تقویت نقاط فرهنگی و معنوی بر محورهای ورزشی بوده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دیدار پایانی جام حذفی ورزشگاه امام رضا ع ورزشگاه امام رضا ع آستان قدس جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم سوگواری وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ره) و استقبال از پرچم متبرک آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام روز سه شنبه (۴ اردیبهشت) بعد از نماز مغرب و عشا با حضور هیأت اعزامی آستان قدس رضوی و ایرانیان دوستدار حریم اهل بیت علیهم السلام در محل رایزنی کشورمان برگزار شد.

در این مراسم حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، گفت: عشق به اهل بیت (ع) خصوصاً امام رضا (ع) همواره در قلب ایرانیان موج زده است.

وی با اشاره به زنده نگه داشتن امر اهل بیت (ع)؛ تصریح کرد: امام رضا علیه السلام می‌فرمایند النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا؛ یعنی اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند، بی‌شک از ما پیروی می‌کردند. استقبال از پرچم متبرک آستان علی بن موسی الرضا (ع) جلوه‌ای از ارادت شیعیان به خاندان عصمت و طهارت است و این ارادت از هویت دینی و مذهبی ما نشأت گرفته است.

ارزانی ضمن خوش آمدگویی به دوستداران، میهمانان و خادمان حرم رضوی، گفت: با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به دعوت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و بنیاد قرآنی رستو حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امیر مهدی حکیمی، مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری، مهندس مسعود فرزانه، مدیر عامل مؤسسه چاپ و انتشارات و جعفر مروارید، معاون طرح و برنامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به مالزی سفر کرده اند.

وی عنوان کرد: هیات اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر جمعی از اندیشمندان و فعالان فرهنگی بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی به مالزی سفر کرده اند که تبادل تجربیات مشترک در زمینه‌های قرآنی، چاپ کتاب قرآن مشترک، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین از اهداف این سفر است.

در ادامه حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز خدمت به بارگاه مطهر رضوی را توفیق بی‌مانندی دانست و گفت: خدمت به خاندان اهل بیت علیهم السلام عزت آفرین است.

وی با اشاره به اینکه وجود حرم امام رضا علیه السلام در ایران بزرگ‌ترین ظرفیت معنوی، معرفتی، فرهنگی و ایمانی است، گفت: ظرفیت معنوی و فرهنگی که در حرم رضوی وجود دارد موجب شده تا زائرانی که جهت زیارت به حرم مشرف می‌شوند، این نقطه را شروع تحول فردی خود قرار دهند.

در ادامه این برنامه قرائت دعای توسل و مداحی توسط حسین تفرشی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
بازدید از موزه شهر ملاکا، دیدار با مدیران بنیاد نشر و کتابت قرآنی رستو و بازدید از این مجموعه، بازدید از مرکز هنرهای اسلامی مالزی، بازدید از کالج اسلامی الصوفا و دیدار با تامان داتو احمد رازلی و پاسداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ره) از برنامه‌های این هیات به مالزی بوده است.

دیدار و گفتگو با ولی الله محمدی سفیر جمهوری اسلامی در مالزی با حضور میهمانانی از بنیاد رستو، اهدای فرش منقش به تصویر داتوک عبداللطیف از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در مالزی و بازدید از مجموعه کتابخانه و نمایشگاه علمی تمدنی الحمرا ایستک در کوالالامپور از برنامه‌های هیات اعزامی آستان قدس رضوی در روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) است.

گفتنی است، در بازدید از بنیاد قرآنی رستو و دیدار با پروفسورعبداللطیف رییس بنیاد رستو؛ قرآن ویژه مردم فلسطین که صرفاً به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیات اهدا شد.

کد خبر 6087278 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان
  • ورزشگاه دیدار ملاثانی و سپاهان در جام حذفی تغییر کرد
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • معرفی ورزشگاه میزبانی استقلال ملاثانی از سپاهان در جام حذفی
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت
  • واکنش به لغو بازی جنجالی در اهواز
  • واکنش استقلال خوزستان به لغو دیدار استقلال ملاثانی و فجرسپاسی در ورزشگاه غدیر