Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@09:58:12 GMT

کرمانشاه بیش از ۱۱۰۰ بهورز دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۷۹۳۹

کرمانشاه بیش از ۱۱۰۰ بهورز دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ ابراهیم شکیبا رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه به مناسبت روز "بهورز" (۱۲ شهریور) با اشاره به فعالیت ۱۱۲۲ بهورز در استان، گفت : این نیرو‌ها هم اکنون در ۶۳۵ خانه بهداشت روستایی در سطح استان فعالیت داشته و ۴۷۲ هزار و ۱۱۵ نفر جمعیت روستایی استان را تحت پوشش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از بهورزان به عنوان خط مقدم بهداشت و درمان یاد کرد و گفت : این نیرو‌ها وظیفه مراقبت‌های اولیه سلامت در روستا‌ها را برعهده دارند و به نوعی چشم و گوش بهداشت ودرمان در روستا‌ها محسوب می‌شوند.

شکیبا، مراقبت‌های اولیه از مادران باردار، واکسیناسیون، مراقبت از سلامت کودکان، نوجوانان و سالمندان و نیز کنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر در سطح روستا‌ها را از جمله وظایف بهورزان عنوان کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص نحوه بکارگیری بهورزان، افزود: استخدام این نیرو‌ها کمی متفاوت از سایر نیرو‌های بهداشت و درمان است و بکارگیری آن‌ها مشروط به بومی بودن و اسکان آن‌ها در همان روستای محل خدمت است.

او افزود: برای استخدام نیرو‌های بهورز در هر خانه بهداشت روستایی، در همان روستا فراخوان داده شده و تمام افراد دارای مدرک دیپلم به بالا می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

شکیبا ادامه داد: افرادی که دارای مدارک بالاتر از دیپلم هستند (کاردانی، کارشناسی و بالاتر) باید مدرک مرتبط از جمله مدرک بهداشت عمومی و بهداشت محیط و... داشته باشند.

او افزود: این افراد بعد از قبولی در آزمون در مصاحبه حضوری شرکت کرده و پس از تایید، یک دوره دوساله آموزشی را در آموزشگاه‌های بهورزی می‌گذرانند که یک و نیم سال آن بصورت آموزش تئوری و شش ماه آن بصورت کارآموزی عملی است.

شکیبا گفت: طول این دوره برای افرادی که دارای مدرک کارشناسی مرتبط هستند، شش ماه است.

او افزود: پس از گذراندن این دوره ها، افراد جذب خانه‌های بهداشت می‌شوند و از سلامت افراد روستا مراقبت می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ نیروی بهورز در استان در حال گذراندن دوره‌های بهورزی هستند، گفت: برای آموزش ۱۱۷ بهورز دیگر نیز مجوز‌های لازم را گرفته ایم و محل فعالیت این نیرو‌ها هم مشخص شده که عمدتا جایگزین نیرو‌های بازنشسته می‌شوند.

شکیبا تقاضا برای ادامه تحصیل را از جمله خواسته‌های اصلی بهورزان استان عنوان کرد وافزود: قرار است نیمه دوم امسال دوره‌های کاردانی در آموزشگاه‌های بهورزی برای آموزش این نیرو‌ها راه اندازی شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی خانه بهداشت بهداشت و درمان نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۸۰۰ کلاس درس با جذب ۱۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار در آذربایجان‌غربی

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی با اشاره به جذب اعتباری بالغ بر 1100 میلیاردتومان گفت: ابلاغ اعتبار جذب شده به ایجاد ۲۵۵ مدرسه با ۱۸۰۰ کلاس درس در سطح استان تخصیص داده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، قهرمان رحمانی امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه‌های نیمه‌کاره عصمت و الغدیر و ساختمان مرکز مشکلات یادگیری شهرستان سلماس اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در استان ۴/۲۲ مترمربع و در کل کشور ۵/۲۲ مترمربع است.

وی افزود: با اقدامات انجام یافته فاصله یک مترمربعی با سرانه کشوری رفع خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته با توجهات ویژه استاندار آذربایجان‌غربی و تلاش‌های اداره کل نوسازی هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار جذب شد.

رحمانی بیان کرد: ابلاغ اعتبار جذب شده به ایجاد ۲۵۵ مدرسه با ۱۸۰۰ کلاس درس در سطح استان تخصیص داده شد، که از این تعداد ۱۰ مدرسه برای شهرستان سلماس که هم اکنون در حال ساخت است، اختصاص یافت.

همچنین در این راستا جلسه‌ای در خصوص بررسی مسائل و تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام خیر ساز شهرستان سلماس در دفتر فرمانداری و با حضور فرماندار سلماس و مدیرکل نوسازی مدارس استان برگزار شد.

کد خبر 746710

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • بهره مندی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی گلستانی ها از طرح فجرانه
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • احداث ۱۸۰۰ کلاس درس با جذب ۱۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار در آذربایجان‌غربی