Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در چند روز گذشته تصاویر و فیلم‌های کوتاهی از روستای ابوالفضل اهواز به‌ سرعت در فضای مجازی و رسانه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب منتشر شد. در این فیلم و تصاویر نیروی انتظامی با مردم درگیر و قصد تخریب منازل آنها را داشت. برخی معتقد هستند در ماجرای زمین‌های این روستا حق با بنیاد مستضعفان بوده اما نحوه ورود و برخورد نیروهای شهردای و انتظامی درست نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی جمشیدپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره حوادث اخیر روستای ابوالفضل استان خوزستان بیان کرد: در اتفاقات اخیر و بازپس ‌گیری زمین‌های این روستا حق با مردم نیست و آنها متاسفانه با مظلوم نمایی سعی دارند وقایع را به نفع خود پیش ببرند.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بلافاصله چند ساعت پس از وقوع درگیری بین اهالی روستای ابوالفضل و نیروهای نظامی و شهرداری در منطقه حاضر شد و 2 طرف ماجرا را به آرامش دعوت کرد.

بنیاد مستضعفان قصد تخریب منازل مردم را نداشت

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با بیان اینکه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و نیروهای انتظامی زمان مناسبی را برای ورود به داستان باز پس‌گیری زمین‌های روستای ابوالفضل انتخاب نکردند، گفت: مردم در دهه اول محرم، عزدار شهدای واقعه کربلا هستند و زمان مناسبی نیست که به آنها هم دستور ترک زمین‌ و خانه‌هایشان داده شود.

وی با انتقاد از نحوه ورود و برخورد مسئولان با اهالی روستای ابوالفضل خوزستان عنوان کرد: بنیاد مستضعفان در اصل ماجرا قصد نداشت مردم را از خانه‌هایشان بیرون کند یا خانه‌ها را خراب کند بلکه تنها می‌خواست خانه‌های نیمه ساخت شده را خراب کرده تا جلوی ساخت و ساز بیشتر را بگیرد.

به گفته جمشیدپور؛ بنیاد مستضعفان و نیروهای انتظامی باید قبل از ورود به روستا ابوالفضل برای مردم روشن‌گری می‌کردند که قصد تخریب منازل را ندارند اما متاسفانه بدون هیچ گونه توضیح و پیش زمینه‌ای با لدر وارد روستا شدند و طبیعتا مردم وحشت کردند.

زمین‌خواری در روستای ابوالفضل رواج بیشتری پیدا کرده است

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با اشاره به فعالیت گروه‌های زمین‌خوار در روستای ابوالفضل بیان کرد: نیروی انتظامی قصد برخورد با زمین‌های غصب شده توسط این جریان سوءاستفاده‌گر را داشت که متاسفانه با بی ‌تدبیری حق را به این جریان واگذار کرد.

وی اضافه کرد: در تصاویر هوایی گرفته شده توسط هلی شات‌ها کاملا مشخص است که به دور زمین‌های خالی 2 یا 3 هزار متری حصار کشیده و توسط زمین‌خواران غصب شده و در حال ساخت خانه هستند.

جمشیدپور مردم روستای ابوالفضل را دارای تمکن مالی بالا دانست و گفت: اگر تصاویر این روستا را بررسی کنید بیشتر منازل آنها به صورت ویلایی و دوبلکس با چند هزار متر باغ است که حکایت از این دارد که مردم وضع مالی مناسبی دارند البته در این بین مردم اندکی نیز واقعا مستضعف هستند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: زمین‌های روستای ابوالفضل در اصل کشاورز بودند و به فرض که این زمین‌ها متعلق به بنیاد مستضعفان نباشد، مردم حق تغییر کاربری و ویلاسازی در زمین‌های زراعی را ندارند و خلاف قانون است.

مسئولان با زمین‌خواران برخورد قانونی کنند

وی با بیان اینکه از زمان آغاز زمزمه‌هایی مبتنی بر گران شدن زمین‌های روستای ابوالفضل، زمین‌خواری نیز شدت یافته است، گفت: این روستا تا مدتی پیش جزء منطقه زردشت اهواز بود و در واقع روستا نیست بلکه یکی از مناطق کلان شهر اهواز بوده که با سایر مناطق شهر فاصله‌ زیادی ندارد و زیر نظر خدمات شهرداری اهواز است.

جمشیدپور اضافه کرد: مردم روستای ابوالفضل در گفت‌‌وگو با دانشجویان بسیجی بیان می‌کردند که این زمین‌ها قبل از پیروزی انقلاب در اختیار ساواک بوده است و بعد از انقلاب مردم در زمین‌های این روستا ساکن شده‌اند. مردم می‌گویند نه شاه و نه انقلاب به آنها خانه نداد و از این رو گله‌مند هستند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با انتقاد از عملکرد نیروی انتظامی در ماجرای روستای ابوالفضل بیان کرد: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی حق شلیک تیر ساچمه‌ای به سمت مردم و توهین به روحانیت را ندارد. همچنین سید و روحانیت نزد مردم عرب زبان خوزستان جایگاه ویژه‌ای دارد و نیروهای انتظامی با اهانت به امام جماعت این روستا، مردم را عصبانی‌تر کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی 2 خواسته از مسئولان دارد، اول اینکه برای مردم شریفی که نیازمند هستند، سرپناهی فراهم شود و دوم نهاد های مسئول با متخلفان زمین خوار برخورد کنند تا درس عبرتی برای دیگران شود.
انتهای پیام/

300 / 320 مرتضی جمشیدپور دانشگاه آزاد اسلامی روستای ابوالفضل

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی روستای ابوالفضل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز زمین های روستای ابوالفضل بنیاد مستضعفان بسیج دانشجویی نیروی انتظامی خانه ها زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه دو روستای بم مسدود شد

صادق دادالله پور معاون عمرانی فرماندار بم گفت : با ورود سامانه بارشی به شرق استان شهرستان بم راه دو روستا در اثر ریزش کوه مسدود شد  .
 

وی افزود: راه دو روستا کوهستانی  کشیت و  آمیس شهرستان بم در اثر بارش باران و ریزش کوه مسدود شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته است
  • لرزش مجدد مسجد حضرت ابوالفضل
  • زلزله ۴ و ۸ دهم ریشتری در مسجد حضرت ابوالفضل
  • راه دو روستای بم مسدود شد
  • آماده باش ۴۰۰ نیروی امدادگر هلال احمر در نقاط مختلف استان کرمان
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان اهر
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز
  • نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل ۴ همراه اول در روستای مسلمیه اهواز