Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید سروری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های مرکز رشد و فناوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط کرونایی اظهار کرد: بخش اعظمی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز در ایام گذشته در بستر مجازی پیش‌بینی و برگزار شده است.

وی افزود: پارادایس‌هاب مجموعه‌ای جوان است که فعالیت‌های مدیریت فضای کار اشتراکی را در کشور انجام می‌دهد که مدیریت فضای اشتراکی مرکز فناوری واحد علوم و تحقیقات نیز به این گروه سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترویج فرهنگ کارآفرینی از دیگر مأموریت‌های این گروه استارت‌آپی در دانشگاه تلقی می‌شود.

مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: از ظرفیت‌ کارشناسان و متخصصان گروه پارادایس‌هاب در دوران کرونایی استفاده شده و رویدادهایی که قرار بود به‌صورت حضوری در مرکز برگزار شود، در بسترهای فضای مجازی برگزار شد تا از شیوع بیماری جلوگیری شود و پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار بگیرد.

سروری پیرامون رویدادهای حضوری مرکز رشد و فناوری واحد علوم و تحقیقات گفت: بعضی از رویدادها که قابلیت برگزاری مجازی نداشتند نیز با رعایت شدید پروتکل‌های بهداشتی و با تعداد شرکت‌کننده محدود در سالن 70 نفره مرکز رشد و فناوری واحد علوم و تحقیقات برگزار شده است.

وی درباره جزئیات حمایتی از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: براساس بخش‌نامه ابلاغی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، حمایت‌های مالی و تسهیلات تا سقف 40 میلیون تومان برای ساخت نمونه‌های اولیه و پرتوتایپ محصولات دانش‌بنیان به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا می‌شود.

مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: به‌دنبال سازوکار جدیدی برای ارائه تسهیلات و حمایت‌های مالی به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

انتهای پیام/

358 / 167 مرکز رشد دانشگاه علوم و تحقیقات پارادایس هاب رویداد مجازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مرکز رشد دانشگاه علوم و تحقیقات رویداد مجازی فناوری واحد علوم و تحقیقات مرکز رشد و فناوری واحدهای فناور دانشگاه آزاد دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه ظهر دوشنبه در نشست با مدیران و برخی اساتید دانشگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: برای اینکه حکمرانی نخبگانی در کل کشور استقرار پیدا کند هیئت‌های اندیشه ورز استانی در حوزه علم و فناوری راه اندازی شده تا هر تصمیمی در کشور در این حوزه با نظر استان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه ورز در حوزه‌های علم و فناوری و همچنین سلامت باید جدی گرفته شود، افزود: استان قزوین در حوزه راه اندازی این هیئت‌ها به نسبت استان‌های دیگر پیش رو است اما این کافی نیست و باید این نشست‌ها افزایش پیدا کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از مسائل جدی کشور ما فارغ‌التحصیلان فاقد دانش است، بیان کرد: متأسفانه با نگاه کمی گرایانه به دانشجویان مدارک دانشگاهی دادیم.

وی با اشاره به آمایش رشته‌های دانشگاهی عنوان کرد: آمایش تنها به معنای حذف رشته‌ها نیست بلکه باید به دنبال اضافه کردن میان رشته‌های مهارتی درآمدزا در کشور نیز باشیم.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اهمیت راه اندازی واحدهای دانش بنیان و رشد فناور در دانشگاه‌ها عنوان کرد: اگر تعداد واحدهای دانش بنیان و فناور در دانشگاه اضافه نشده و دانشگاهی در این حوزه رشدی نداشته باشد به معنای افت آن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: افزایش سالانه واحدهای فناور و دانش بنیان باید به یکی از شاخصه‌های اصلی ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها در کشور تبدیل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه با افزایش ظرفیت دانشگاه‌های پزشکی بدون تأمین زیرساخت مخالف هستم، ادامه داد: کمیته سلامت شورای عالی انقلاب فرهنگی مسؤول رسیدگی به این مسئله شده و باید استدلال‌های خود را در این حوزه ارائه کند.

وی با اشاره به برنامه وزارت علوم برای دانشگاه پیام نور عنوان کرد: هر تحولی در دانشگاه پیام نور باید توسط خود اعضای این دانشگاه گرفته شود و مخالف ورود سرخود وزارت علوم هستیم.

حجت الاسلام خسروپناه یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت در کشور را مربوط به تلاش برخی اساتید و معلمان دانست و عنوان کرد: متأسفانه برخی‌ها در کشور دانش آموزان و دانشجویان نخبه کشور را که سرمایه ملی هستند به مهاجرت ترغیب کرده و یا حتی زمینه مهاجرت را برای آنان فراهم می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: استان قزوین مملو از شخصیت‌های فرهنگی، دینی و علمی برجسته است و این نشان از حاصلخیزی علم و فناوری در این سرزمین است.

کد خبر 6085768

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی