Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

صولت مرتضوی معاون بنیاد مستضعفان درباره روستای ابوالفضل گفت:براساس تقسیمات کشوری در منطقه مورد نظر روستایی وجود ندارد و کدی برای آن صادر نشده است و این روستا خود خواسته و توسط مردم شکل گرفته است.

اخبار اقتصادی- وی افزود:دو هفته قبل خبر‌های این روستا به دلیل بازی رسانه‌ای در داخل کشور منتشر شد و رسانه‌های خارجی هم روی این اخبار موج سواری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بنیاد مستضعفان گفت: بنده از سوی رئیس بنیاد مستضعفان مامور شدم تا مشکلات مردم روستای ابوالفضل را پیگیری کنم به همین منظور جلساتی با حضور استاندار خوزستان و مسئولان در استانداری برگزار شد.

مرتضوی بیان کرد: طی جلساتی که با مسئولان استان خوزستان داشتیم آن‌ها معتقد بودند که در منطقه زمین خواری رخ داده است و تصرفات غیر قانونی اراضی منجر به حاشیه نشینی شده است.

وی گفت: به اعتقاد مسئولان حاشیه نشینی باعث ساخت و ساز‌های غیر اصولی می‌شود که در برابر حوادث طبیعی تاب آوری ندارد.

معاون بنیاد مستضعفان بیان کرد: در رابطه با این روستا باید بین مردم محروم و زمین خواران تفکیک به عمل می‌آمد.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که چرا تخریب روستا در روز‌های ماه محرم رخ داده است، گفت: این را باید از مسئولان استان سوال کرد، زیرا بنیاد مستضعفان در امور اجرایی دخالتی ندارد.

وی گفت: هدف مسئولان استان برخورد با پدیده حاشیه نشینی و تصرفات غیر قانونی بود.

معاون بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد از ۵ تا ۶ ماه قبل اراضی منطقه مورد نظر را در طرح اقدام ملی مسکن به دولت معرفی کرده بود تا برای نیازمندان مسکن احداث شود، همچنین بنیاد مستضعفان در منطقه حدود ۳۰۰ واحد مسکونی برای جانبازان احداث کرده است.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که چرا درخصوص زمان تخریب روستا با امام جمعه منطقه صحبتی نشده بود، گفت: در این روستا ۵۰ تا ۶۰ خانواده زندگی می‌کنند و روستا امام جمعه ندارد و فردی که در فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی صحبت می‌کند روحانی مسجد روستا است که چندین مرتبه با ایشان در خصوص تخریب روستا صحبت شده بود و حتی جلسه ای با حضور ایشان و متصرفین در استانداری برگزار شده بود.

وی گفت: بنیاد مستضعفان در نظر دارد اشخاض نیازمند روستای ابوالفضل را شناسایی و توسط نهادهای حمایتی برای آن‌ها مسکن تهیه کند، همچنین مقرر شده است به مالباختگان معاضدت قضایی داده شود تا اموال آن‌ها از دست متصرفین خارج شود.

معاون بنیاد مستضعفان تاکید کرد: بنیاد مستضعفان در مقام اجرا دخالتی نداشته است و مقابله با زمین خواری در محدوده شهرها با شهردارای‌ها و خارج از محدوده شهری با بخشدارای‌ها است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روستای ابوالفضل خوزستان بنیاد مستضعفان مسکن مسکن خوزستان بنیاد مستضعفان روستای ابوالفضل معاون بنیاد مستضعفان بنیاد مستضعفان روستای ابوالفضل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ نماینده مجری طرح‌های بنیاد علوی در خوزستان گفت: این بنیاد در راستای خدمات رسانی و محرومیت زدایی تاکنون ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی به روستا‌های محروم در خرمشهر عملیاتی کرده است.
حبیب شیعه‌زاده افزود: بنیاد علوی ۳۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد شبکه آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر را خریداری و به آبفا این شهرستان اهدا کرد.
این طرح آبرسانی شامل احداث ۳۰ کیلومتر خط آبرسانی با قطر ۲۵۰ میلیمتر است که با اجرایی شدن آن افت فشار و تنش آبی در تابستان و پیک مصرف مرتفع خواهد شد.
در ۱۵ ماه گذشته ۲۰ کیلومتر از لوله‌های خریداری و با هدف محرومت زدایی، ترمیم و توسعه شبکه آبرسانی روستایی خرمشهر اجرایی شده است.
نماینده مجری طرح‌های بنیاد علوی در استان خوزستان گفت: با اجرای این طرح تاکنون روستا‌های بخش حومه غربی و شرقی خرمشهر از نعمت الهی آب بهره‌مند شدند.

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر