Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@21:19:41 GMT

بازسازی قنات های کاشان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۸۸۶۹

بازسازی قنات های کاشان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجید کافی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان اظهار داشت: امسال ۱۷ رشته قنات شهرستان کاشان مرمت و بازسازی شد که برای تعمیر و بازسازی این تعداد قنات که در بخش‌های برزک، قمصر، مرکزی و نیاسر کاشان قرار دارند، افزون بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او  با اشاره به تخریب این قنات‌ها بر اثر جاری شدن سیل، افزود: آواربرداری، کول‌گذاری، طوقه‌چینی، تغییر مسیر و پوشش بتنی مظهر قنات از جمله اقدام‌هایی بود که برای مرمت و بازسازی آن‌ها انجام شد.   مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان یادآور شد: جاری شدن سیل در نتیجه بارش‌های رگباری باران موجب وارد آمدن آسیب به قنات‌های منطقه شده بود.  شهرستان کاشان با وجود بیش از ۴۷۰ رشته قنات، دومین شهر استان اصفهان از این نظر است.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرستان کاشان جهاد کشاورزی جاری شدن سیل شهرستان کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم

فرماندار شهرستان کاشان آخرین وضعیت این شهرستان را پس از وقوع سیل تشریح کرد و گفت: سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد. - اخبار استانها -

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به وقوع سیل در شهرستان کاشان، اظهار داشت: به ندرت این اتفاق رخ می‌دهد که کاشان در محاصره سیل قرا بگیرد و از این رو حجم فراوان سیلاب از بالادست کاشان به سمت پایین سرازیر شد.

وی افزود: علی‌رغم انجام طرح مطالعاتی صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به دلیل عدم اختصاص اعتبارات سنگین لازم متوقف شده که در این شرایط صحبت‌هایی با مسئولان مربوطه داشتیم و دو مورد بازدید میدانی دیروز و امروز انجام شد و خسارات نیز در حال ارزیابی است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان ضمن اشاره به ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خدماتی ابراز داشت: برخی از مناطق تصمیم گرفته شد به منظور پیشگیری از خسارات جانی خالی از سکنه شود و همه عوامل در حال شست‌وشو و پاکسازی مناطق و ارائه خدمات هستند.

وی ضمن اشاره به حضور مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در کاشان گفت: ستاد مدیریت بحران در هفته پیش‌رو تشکیل می‌شودو سعی می‌شود بخشی از اعتبارات، تخصیص یافته و هزینه شود تا شاهد بروز چنین حوادث و خساراتی نباشیم، اما باید در نظر داشت که این آمادگی برای همه ما وجود داشته باشد.

محمدی فشارکی تصریح کرد: دیواره‌چینی مسیل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها در دستور کار قرار دارد و توافقات ضمنی بین مجموعه‌های بین بخشی صورت گرفت و امیدواریم در یک بازه زمانی منطقی و به صورت استاندارد برای مردم شهرستان کاشان اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم
  • آخرین وضعیت کاشان پس از وقوع سیل
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد