Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:33:33 GMT

کنگره هوش محاسباتی در مشهد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۸۹۳۷

کنگره هوش محاسباتی در مشهد برگزار شد

دبیر کنگره مشترک هوش محاسباتی روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: کنگره مشترک هوش محاسباتی توسط قطب علمی رایانش نرم و پردازش هوشمند اطلاعات و حمایت انجمنهای علمی کشور، انجمن سیستم‌های فازی ایران، انجمن سیستم‌های هوشمند ایران و انجمنهای علمی بین‌المللی IFSA و IEEE در دانشگاه فردوسی مشهد برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
دکتر محمدرضا اکبرزاده توتونچی هدف این کنگره علمی دانشگاهی را "ایجاد فرصتی منحصر به فرد برای تمام علاقه‌مندان ایرانی و بین‌المللی در دانشگاه، صنعت و جامعه به منظور ارایه پژوهشهای اصیل در حوزه‌های متنوع هوش محاسباتی و کاربردهای نوآورانه ذکر و بیان کرد: در طول سه روز برگزاری کنگره هوش محاسباتی کارگاههای آموزشی نیز برای استفاده کارشناسان صنایع در نظر گرفته شده است.
استاد گروههای برق و کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی افزود: ۱۰ سخنرانی کلیدی، پنج میزگرد و  ۱۴۰ مقاله از مجموع ۲۴۰ مقاله دریافت شده، در قالب ۳۳ نشست تخصصی این کنگره ارائه خواهند شد.
وی همچنین به کیفیت عالی بسیاری از این مقالات اشاره و بیان کرد: رایزنیهایی با مجلات معتبر علمی پژوهشی برای انتشار نسخه توسعه‌یافته مقالات برجسته صورت گرفته است. 

دکتر اکبرزاده توتونچی ادامه داد: همچنین به منظور ایجاد پیوند بین محققان سیستم‌های هوشمند کشور و صاحبان مسئله از میان متخصصان صنعت و ارگانهای دولتی، در کنار برگزاری کنگره و سخنرانیهای کلیدی، کارگاههای آموزشی در سطوح علمی و صنعتی، میزگردهای صنعتی، مسابقات علمی و استارت‌آپ نیز در نظر گرفته شده است. 
وی گفت: کنگره هوش محاسباتی شامل نشستهایی به زبانهای انگلیسی و فارسی است لذا امیدواریم با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر دنیا بتوانیم گام مؤثری در جهت پاسخگویی به چالشهای اساسی کشور و جهان از طریق بکارگیری مفاهیم سیستمه‌ای هوشمند در حوزه‌های متنوع کاربردی همچون علوم مهندسی، علوم پزشکی، علوم پایه، علوم تربیتی، علوم انسانی، الهیات و ادبیات برداریم.
دبیر اجرایی کنگره مشترک هوش محاسباتی نیز گفت: برای ایجاد انگیزه میان علاقه‌مندان به هوش مصنوعی و افزایش شور و نشاط شرکت‌کنندگان در کنگره مسابقاتی برای گروههای دانش‌آموزی و دانشجویی با توجه به دستورالعملها طراحی شده است.
دکتر رضا منصفی افزود: مراسم آغازین این کنگره با موضوع اصلی "هوش مصنوعی در خدمت جامعه انسانی" آغاز و در ادامه آن دو سخنرانی کلیدی توسط اساتید داخلی و خارجی ارائه می‌شود. 
وی ادامه داد: با توجه به رشد فزاینده پیشرفت هوش مصنوعی در همه علوم و زندگی بشر و همچنین متشکل بودن این کنگره از سه کنفرانس مطرح در زمینه هوش محاسباتی، این نشست علمی دانشگاهی مورد استفاده بسیاری از استادان، دانشجویان، پژوهشگران، متخصصان صنعت و افرادی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت دارند قرار خواهد گرفت. 

دانشگاه فردوسی مشهد نخستین دوره کنگره مشترک سیستم‌های فازی و هوشمند را سال ۱۳۸۶ برگزار کرده بود. امور اجرایی برگزاری این دوره نیز از دی ماه ۱۳۹۷ با موافقت دانشگاه فردوسی مشهد و انجمنهای علمی حامی آغاز شد. 

هوش مصنوعی یا "Artificial Intelligence" در واقع سامانه ساخت بشر است که می‌تواند رفتارهای هوشمند مشابه انسان مانند درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکر، شیوه‌های استدلال انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشد. بر این اساس هوش مصنوعی یا ماشینی "دانش شناخت و طراحی ابزارهای هوشمند" نیز توصیف شده است. 

بر این اساس هوش مصنوعی با بسیاری از علوم و فنون همچون  ریاضیات، عصب‌شناسی، فیزیولوژی و حتی روانشناسی، زبانشناسی و فلسفه مرتبط بوده و کاربردهای فراوانی در علوم رایانه، مهندسی، زیست‌شناسی، پزشکی و علوم اجتماعی دارد.

"ابزارهای نقلیه خودگردان مانند پهپادها و اتومبیلهای خودران، دستگاههای تشخیص پزشکی، خلق آثار هنری، اثبات قضیه‌های ریاضی، بازیهای فکری، تعیین هویت تصاویر و صداها، ذخیره انرژی، جستجوگرهای اینترنتی، تهیه قراردادها و نیز تدوین و تحلیل قراردادها و اسناد حقوقی" از جمله کاربردهای رایج هوش مصنوعی هستند.  

برچسب‌ها انجمن سیستم های فازی ایران مشهد هوش مصنوعی علمی دانشگاه فردوسی مشهد همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد هوش مصنوعی علمی دانشگاه فردوسی مشهد همایش مشهد هوش مصنوعی علمی دانشگاه فردوسی مشهد همایش دانشگاه فردوسی مشهد هوش محاسباتی کنگره مشترک هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم
  • نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • چالش داده‌ها در عصر ابزارهای پوشیدنی/ هوش مصنوعی زمین بازی را تغییر می‌دهد
  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین
  • تاثیر هوش مصنوعی در پژوهش‌های علوم اجتماعی