Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،اکرم نجفی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گفت: در حال حاضر راه اندازی پردیس روستایی در ۷ روستا از جمله روستا‌های شاهین تپه، رحیم آباد در تاکستان، رحمت آباد و خوزنین در بوئین زهرا، رجایی دشت، کوندج به ثبت رسیده است. +

نجفی خاطرنشان کرد: طرح پردیس روستایی تا ۵۰ روستا در استان قابلیت ارتقاء دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به مشکلات موجود در روستا‌ها برای اشتغالزایی، پردیس روستایی برای حل این مشکلات در استان پیشنهاد شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اضافه کرد: در طرح پردیس روستایی اولویت با روستا‌هایی است که طرح‌های توسعه روستایی آن‌ها بر اساس برنامه ششم توسعه آماده شده است و زمین مناسب برای ایجاد این پردیس را داشته باشد.

به گفته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری؛ در طرح پردیس روستایی ظرفیت‌های توسعه روستایی با مشارکت اهالی روستا شناسایی شده است و این ظرفیت‌های اشتغالزایی به هیج وجه بافت روستا را به هم نمی‌ریزند.

نجفی افزود: تسهیلات مورد نیاز پردیس روستایی به صورت هدفمند و در راستای اشتغالزایی روستایی اعطا می‌شود و اولویت با پرداخت تسهیلات به مشاغلی است که در پردیس‌ها مستقر هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری تأکید کرد: سقف تسهیلات بر اساس طرح‌هایی است که از سوی متقاضیان اشتغالزایی روستایی صادر و بر اساس تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید، این تسهیلات با سود ۴ تا ۸ درصد پرداخت می‌شود.

وی گفت: سعی ما بر این است طرح‌هایی در پردیس‌های روستایی مستقر شوند که امنیت سرمایه گذاران در آن تأمین شود و تسهیلات هم متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح پرداخت و اگر شاهد انحرافی باشیم، پرداخت تسهیلات متوقف می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استاندار بیان کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش هزینه‌های سرمایه گذاری در پردیس‌های روستایی و احتمال حضور کمرنگ روستاییان در این پردیس ها، طی فراخوانی از سرمایه گذاران خرد برای سرمایه گذاری در این پردیس‌ها حمایت خواهیم کرد.

نجفی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در راستایی اجرای این قانون اقدام کنند و سند سپهر یا پیمان همکاری روستا در این زمینه از سوی ۱۲ سازمان از جمله جهاد کشاورزی، صمت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به امضا رسیده و همه موظف هستند که از این طرح حمایت کنند.

وی گفت: با توجه به مساحت پردیس‌ها به صورت متوسط ۱۰۰ شغل پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پردیس روستایی استانداری قزوین روستای های قزوین مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا های استانداری پردیس روستایی پردیس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مدتهاست این روستا به قطب تولید موزیک سازی استان همدان تبدیل شده است و روزانه ۱۰ هزار متر مربع موزیک تولید می‌شود.

بیش از ۱۱۰ واحد موازئیک سازی در روستای ورقستان در حال فعالیت هستند و بیش از ۵۰۰ نفر در این روستا در این حرفه مشغول بکار هستند.

دیگر خبرها

  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان
  • انتخاب شورای شهر انابد به عنوان شورای شهر نمونه شهرستان بردسکن