Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@16:16:39 GMT

‌معلمان حق‌التدریس جذب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۹۰۵۷

‌معلمان حق‌التدریس جذب می‌شوند

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها ـ مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نحوه و زمان بازگشایی مدارس و شرایط تشکیل کلاس‌ها در مدارس سطح استان را تشریح کرد. - اخبار استانها -

رشید قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، به نحوه بازگشایی مدارس و شرایط تشکیل کلاس‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: براساس تصمیم یک ماه پیش مسئولان ستاد ملی کرونا، مدارس براساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز فعالیت خود را در سال‌تحصیلی جدید آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال‌تحصیلی جدید، آموزش حضوری دانش‌آموزان مورد تاکید است، گفت: در وضعیت سفید فعالیت مدارس مانند سنوات گذشته خواهد بود و حضور دانش‌آموزان و معلمان و عوامل مدرسه در آموزشگاه الزامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: در وضعیت زرد با کاهش تراکم کلاس‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضور یافته و از طرفی برای جبران ساعت آموزش، از بستر اینترنت و فضای مجازی «شبکه شاد» نیز استفاده خواهد شد.

وی افزود: در وضعیت قرمز نیز، حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، منتفی بوده و فرایند آموزش دانش‌آموزان با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی، استفاده از بستر اینترنت و فضای شاد استمرار پیدا خواهد کرد.

قربانی با اشاره به اینکه طبق اعلام ستاد استانی کرونا، بخش عمده‌ای از شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: براساس تصمیم شورای آموزش و پرورش استان که هفته گذشته با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، مقرر شده فعالیت های آموزشی مدارس در دو هفته اول سال‌تحصیلی جدید در مناطق شهری و روستاهای پرجمعیت با شرایط زرد و در مناطق روستایی کم‌جمعیت با وضعیت سفید آغاز شود.

وی بیان کرد: در مناطق روستایی کم‌جمعیت بین 5 تا 7 نفر، فعالیت آموزشی به صورت کامل بوده و همه معلمان در کلاس‌های درس حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان به نحوه فعالیت مدارس شهری در ایام کرونا در سال‌تحصیلی جدید نیز اشاره و تصریح کرد: در این مدارس در دو هفته اول سال‌تحصیلی در دوره ابتدایی به‌صورت دو روز در هفته (شنبه و یکشنبه یا دوشنبه و سه‌شنبه) خواهد بود.

توصیه جدی به والدین دانش‌آموزان کردستانی

وی از خانواده‌های دانش‌آموزان مقطع ابتدایی خواست در طول 5 روز تعطیلی در منزل، به محض مشاهده هرگونه علائم بیماری کرونا در فرزند خود، آن‌ها را به مدرسه نفرستند تا سایر همکلاسی‌های آنان دچار بیماری نشوند و دستورالعمل‌های بهداشتی را کاملاً رعایت کرده و فرزندان خود را با قوانین و پروتکل‌های بهداشتی آشنا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه کلاس 30 نفری در دوره ابتدایی، به دو گروه تقسیم می‌شود، اظهار کرد: گروهی دو روز اول هفته و گروهی نیز دو روز دوم هفته در مدارس حضور خواهند یافت.

وی به نحوه فعالیت مدارس دوره متوسطه استان اشاره کرد و افزود: در دوره اول متوسطه دانش‌آموزان هفته‌ای دو روز و هفته بعد سه روز در مدرسه حاضر می‌شوند اما در مدارس دوره دوم متوسطه سه روز در هفته خواهد بود.

قربانی با بیان اینکه تمامی مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود؛ خاطرنشان کرد: تمامی معلمان، مدیران، عوامل اجرایی و نیروهای خدماتی مدارس در این زمینه توجیه شده‌اند.

وی از اختصاص منابع خاص برای ضدعفونی و گندزدایی مدارس سطح استان خبر داد و عنوان کرد: در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش استان علاوه بر این اعتبار، از طرف استاندار کردستان نیز 2 میلیارد تومان اعتبار جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز، مسائل بهداشتی و ضد عفونی کردن مدارس و 500 میلیون تومان برای توسعه بخش نانوی اختصاص داده شد.

روزانه سرویس‌های بهداشتی و کلاس‌های درس مدارس کردستان ضدعفونی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از گندزدایی و ضدعفونی تمامی مدارس قبل از آغاز بازگشایی مدارس در روز 15 شهریور ماه خبرداد و گفت: به متولیان مدارس تاکید شده که روزانه سرویس‌های بهداشتی، کلاس‌های درس، راهرو‌ها و... را ضدعفونی کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با کاهش ساعت تدریس و آموزش حضوری در کلاس‌های درس، دانش‌آموز دچار افت تحصیلی می‌شود؛ تصریح کرد: به‌منظور جبران این ضعف، تدابیری چون فعالیت دانش‌آموزان در فضای مجازی و بستر شاد و تهیه درس نامه و محتواهای الکترونیکی اندیشیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از رونمایی عمومی از شبکه آموزشی دانش‌آموز شاد در روز پنجشنبه 13 شهریورماه سال‌جاری خبرداد و گفت: این شبکه نسبت به سال گذشته قابلیت‌های زیادی پیدا کرده که تعامل دوسویه، حضور و غیاب دانش‌آموز و... از جمله این دسترسی‌ها است.

50 درصد آموزش‌ها در مدارس استان کردستان مجازی شدکلاس‌های درس در کردستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

380 مدرسه کردستان هیچ‌گونه دسترسی به اینترنت ندارند؛ اختصاص اینترنت رایگان به دانش‌آموزان

وی به نحوه دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد اشاره و با بیان اینکه حدود 380 مدرسه سطح استان هیچ گونه دسترسی به اینترنت ندارند؛ ابراز کرد: برای این دانش‌آموزان درس نامه و محتواهای الکترونیکی فراهم شده است.

قربانی اعلام کرد: با پیگیری‌های وزیر محترم آموزش و پرورش، مقرر شده که از طریق وزارت ارتباطات «هزینه اینترنت و استفاده از شبکه شاد» برای دانش‌آموزان مناطق محروم به صورت رایگان و برای بقیه دانش‌آموزان، یک سوم شود.

وی از تهیه محتواهای الکترونیکی و درس نامه برای سه ماه اول سال‌تحصیلی خبرداد و گفت: دانش‌آموزانی که به هر نحوی به شبکه شاد و اینترنت دسترسی نداشته باشند، می‌توانند از این درس نامه و محتواهای الکترونیکی استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه حدود 97 درصد از دانش آموزان کشور به شبکه های تلویزیونی دسترسی دارند، افزود: با همراهی و همکاری صداوسیمای کشور، 4 شبکه تلویزیونی از 15 شهریورماه، فعالیت خود را در زمینه آموزش دانش‌آموزان آغاز خواهند کرد.

مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا 10 شهریورماه جاری تمدید شد

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اعلام اینکه استان کردستان تا این لحظه در ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است، افزود: متأسفانه تاکنون یکهزار و 500 دانش‌آموز هنوز موفق به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود نشده‌اند که مهلت ثبت سفارش تا 10 شهریور ماه تمدید شده است.

قربانی به نحوه فعالیت سرویس مدارس در سال‌تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و گفت: در استان کردستان حدود 29 هزار دانش‌آموز از سرویس استفاده کرده که خودشان درخواست استفاده از سرویس را داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از فعالیت یکهزار و 500 معلم حق‌التدریس در سطح استان خبر داد و یادآور شد: آموزش وپرورش براساس رشته و جنس مورد نیاز این افراد را در سال‌تحصیلی جدید به‌کارگیری می‌کند.

انتهای پیام/486/ش

R7848/P/S6,66/CT2 بیشتر بخوانید... لزوم تشخیص اختلالات گفتاری کودکان پیش از ورود به مدرسه ۷ میلیارد ریال برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس کردستان اختصاص یافت ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ضدعفونی کردن مدارس سطح کشور اختصاص یافت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لزوم تشخیص اختلالات گفتاری کودکان پیش از ورود به مدرسه ۷ میلیارد ریال برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس کردستان اختصاص یافت ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ضدعفونی کردن مدارس سطح کشور اختصاص یافت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ حضور رئیس مجلس در شهرک طالقانی بندر ماهشهر / قالیباف پای درد دل و گلایه‌های اهالی شهرک نشست + فیلم ۲ رئیس کل دادگستری همدان: شورای شهر گزارش تخریب باغ‌ها را ارائه دهد ۳ کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)| آیت‌الله ‌نوری‌همدانی: خطبه بلندآوازه ‌امام سجاد(ع) ‌ارکان حکومت اموی را لرزاند ۴ رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند / مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند / این سفرها مچ‌گیری نیست ۵ گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی ۶ آیت الله نوری همدانی: حوزه های علمیه و مجامع علمی از صحیفه سجادیه توشه‌ بیشتری بردارند ۷ گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس / هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری ۸ سمنان| روضه‌خوانی در کوچه‌ها؛ دورهمی هایی از جنس محرم+ تصاویر مهمترین اخبار استانها رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند / مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند / این سفرها مچ‌گیری نیست فرمانده مرزبانی ناجا: اشراف کامل بر معاندان داریم / ‌پشتیبان کولبران هستیم / کشف ۵۶ تن مواد مخدر در ۵ ماهه امسال گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با رکورددار پرش طول بانوان کشور / دندانپزشکی که با حداقل امکانات قهرما‌ن شد + فیلم نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس: اساس‌نامه صندوق ذخیره فرهنگیان به زودی تغییر می‌کند مهمترین اخبار تسنیم رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند / مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند / این سفرها مچ‌گیری نیست اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)/ ماکرون: اقدام شارلی ابدو را محکوم نمی‎‌کنم عراقچی: هیچ‌یک از اعضای برجام آمریکا را عضو برجام نمی‌داند/ همه اعضا برای حفظ برجام متفق‌القول هستند/ هیچ اعتمادی به اینستکس و اروپایی‌ها نداریم گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس / هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری شهر پلدختر ۱۷ماه پس از سیل| از ادعاهای شیرین مسئولان تا واقعیت‌های تلخ پساسیل + تصاویر درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان محتواهای الکترونیکی سال تحصیلی جدید کلاس های درس دانش آموزان اختصاص یافت مدارس سطح دانش آموز ثبت سفارش سطح استان رئیس مجلس شبکه شاد درس نامه دو روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۹۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان