Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی نوید ادهم گفت: اصلی ترین محتوای سند تحول بنیادین، تربیت و پرورش است. اهداف تغییر کرده است و باید مدرسه‌ی تربیت محور را دنبال کنیم. گفتمان سازی و تبیین مفاهیم سند باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهدی نوید ادهم، نایب رئیس و دبیرکمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور در سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول در زیست بوم جدید و عدم قطعیت و شفافیت در شرایط کنونی باعث شده نتوان تصمیمات مناسبی گرفت و کارشناسان بر این باورند که در شرایط کنونی سالها طول می کشد تا مفاد این سند اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او فرصت عدم حضور در مدرسه به دلیل کرونا از بین رفته است آثار کرونا عمیق است ما با پارادایم مختلفی در شرایط بحران کرونا مواجه هستیم در این شرایط نیازمند برنامه ریزی طولانی مدت هستیم.

او افزود: اصل آموزش بر حضور در مدارس است. باید بتوان رسالت آموزش و پرورش را به جای آورد و نباید اجازه دهیم حد آموزش تقلیل پیدا کند زیرا کارکرد مدرسه زیر سوال می رود .

نوید ادهم ادامه داد: امسال مقوله های آموزش در خانه اجرا می شود و خانواده باید در کنار مدرسه به این امر کمک کننده باشد. در برنامه ریزی جدید باید به مدرس اختیار داد زیرا مدرسه پل ارتباطی گذشته و آینده است و محتوای برنامه ها باید متناسب سازی شود.

دبیرکمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور تاکید کرد:  اصلی ترین محتوای سند تحول بنیادین، تربیت و پرورش است. اهداف تغییر کرده است و باید مدرسه‌ی تربیت محور را دنبال  کنیم. گفتمان سازی و تبیین مفاهیم سند باید مدنظر قرار گیرد .

به گفته او برای تغییر و تحول باید عدالت خواهی، صبوری، مشارکت پذیری و ... مدنظر قرار گیرد. امسال اجرای ۲۵ سند تحولی در دستور کار قرار می‌گیرد که در صورت تحقق این امور تحول در مدارس محقق می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سند تحول بنیادین سند تحولی قرار گیرد سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد

میثم عابدی در نشست تخصصی اقتصاد دیجیتال کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری اظهار داشت: موضوع نیروی انسانی توانمند برای توسعه این زیست بوم اقتصاد دیجیتال کشور بسیار اهمیت دارد.

وی یا بیان اینکه در اقتصاد دیجیتال برخلاف اقتصاد سنتی، اصل و اساس توسعه آن نیروی انسانی است، بیان کرد: پلتفرم‌هایی همچون دیجی کالا، اسنپ و ... یک ایده و فکر بوده که نیاز مردم را به صورت الکترونیکی ارائه می‌دهند.

عابدی با اشاره به اینکه به منظور آموزش مهارت‌های دیجیتالی در سال گذشته به ۵۰ هزار نفر آموزش ارائه شد، بیان کرد: این آموزش در قالب طرح ایران دیجیتال بوده و هدف گذاری در سال جدید آموزش ۳۰۰ هزار نفر است.

عابدی در ادامه از برگزاری جشنواره ایران دیجیتال در هر استان خبر داد و گفت: استعداد‌های برتر بر اساس نتایج جشنواره وارد مسیر شغلی خواهند شد.

وی همچنین به اجرای طرح فیبرنوری در کشور اشاره و اظهار کرد: طرح فیبرنوری تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته و قرار است این پروژه زیرساختی مهم، امسال به طور کامل انجام شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح فیبرنوری هزینه بالایی دارد، اما دولت و وزارت ارتباطات متعهد شده آن را در همه شهر‌ها و روستا‌ها انجام دهد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ادامه داد: قرار شده امسال اینترنت مورد نیاز روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در کشور به صورت سیار تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان نیز در این نشست موضوع آموزش را پایه و اساس زیرساخت همه حوزه‌ها دانست و گفت: در برنامه هفتم توسعه، پیگیر حضور میدانی دانش آموزان دانشجویان و فارغ التحصیلان در چرخ تولید هستیم. 

 علی نوری با اشاره به اینکه توسعه مهارت‌های دیجیتالی یکی از حلقه‌های مفقوده بین تولید و اقتصاد است، بیان کرد: برای ایجاد مراکز آموزش دیجیتال باید اقدامات اساسی شکل گیرد.

پرداخت ۵۵۴ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان حوزه دیجیتال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان نیز اظهار داشت: در کنار تقویت زیرساخت‌های ارتباطی یکی دیگر از وظایف ما توسعه کسب و کار و افزایش مهارت‌های ارتباطی است.

آرام حیدری گفت: در سال ۱۴۰۲ برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان حوزه دیجیتال در استان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ مبلغ ۵۵۴ میلیارد ریال برای حمایت از ۲۱۰ طرح پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در استان چند پروژه در سال جاری تعریف شده است، گفت: یکی از برنامه‌های قابل پیش بینی دیجیتال هوشمند سازی کشاورزی و صنایع و معادن است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد