Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی به روش بیمه‌گری هزینه‌ها را دو برابر می‌کند، گفت: دخالت‌ها تعادل جذب معلمان را به هم ریخته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در دومین روز سی و چهارمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار کرد:  تدوین برنامه هفتم توسعه از اقداماتی است که در دست اجراست و ویژگی آن، این است که آخرین برنامه توسعه در سند 1404 است و کارگروه تدوین آن برای بخش آموزش و پرورش، تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بحث بودجه اشاره کرد و افزود: اقدامات بسیار خوبی انجام شده است؛ در زمینه رتبه‌بندی مبلغ 2200 میلیارد تومان در 6 ماهه دوم سال 98 در اختیار ما قرار گرفت که رتبه‌بندی اجرا شد و این اعتبار با افزایش‌‌ها به 8 هزار میلیارد تومان در سال 99 می‌رسد.

الهیار ترکمن به اجرای فصل دهم قانون خدمات کشوری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در یک ماه 450 میلیارد تومان در این خصوص هزینه شد و اعتبارات آن در بودجه دیده شده است؛ همچنین بحث فوق العاده ویژه معلمان هم در خرداد اجرا شد‌.

پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا پایان شهریور پرداخت می‌شود

وی به پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: برای پرداخت پاداش پایان خدمت اعلام شده بود که به استناد تبصره 21 ضوابط بودجه دستگاه‌ها از طریق فروش اموال منقول و غیر منقول صورت گیرد که از همان اول مخالفت کردیم و پیگیری‌‌ها برای پرداخت آن هماهنگ شد که تاکنون 3700 میلیارد به صورت نقد فراهم شد و برای پرداخت 1700 میلیارد تومان دیگر در حال پیگیری هستیم و تلاش می‌کنیم تمام اعتبار پاداش پایان خدمت به صورت یکجا تا پایان شهریور پرداخت شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص بودجه سال آینده این وزارتخانه اظهار کرد: تدوین و تنظیم بودجه 1400 است موضوع مهمی است چراکه بحث بودجه بندی در زمینه کروناست و نشانه‌ها و سیگنال‌هایی دریافت کردیم که بودجه به صورت استانی است البته ممکن است بودجه در مجلس به شکل استانی تصویب نشود اما ما باید آماده کنیم.

آسیب ابلاغ‌های صوری

وی در حوزه مدیریت منابع انسانی به ابلاغ‌‌های صوری اشاره کرد و گفت: وجود ابلاغ‌‌های صوری در منابع انسانی آسیب می‌رساند و هر اداره کل یک دستگاه محسوب می‌شود و باید در این خصوص پاسخگو باشد.

الهیار ترکمن اضافه کرد: ساماندهی نیروی انسانی در حال انجام است و نقل و انتقالات را نهایی کردیم و در حال صدور ابلاغ و کلاس‌بندی هستیم البته نقل و انتقال اضطراری یکی از مخل‌ترین اتفاقات است و باید برایش تدبیری بیندیشیم.

مداخلات بیرونی تعادل جذب معلم را به هم ریخته است 

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی جذب نیرو در آموزش و پرورش باید از دو دانشگاه فرهنگیان و رجایی باشد اما مداخلات بیرونی مخصوصا در 10 سال گذشته تعادل نیروی انسانی و استانداردهای آن را به هم ریخته است، سیاست‌های جذب نیرو تدوین شده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است تا سیاست‌هایی را پیش بینی کنیم که نسل آینده معلمان منعطف و اندیشمند باشند.

الهیار ترکمن گفت: هرچه حقوق فرهنگیان را اضافه کنیم اما برای خانه‌دار شدن آنها کاری نکنیم تاثیری در بهبود معیشت ندارد بنابراین باید به خانه‌دار شدن فرهنگیان توجه جدی شود.

بیمه صندوقی بهترین شیوه است

وی درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان بیان کرد: این بیمه به روش صندوقی است و ماهانه 46 هزار تومان از سوی فرهنگیان واریز می‌شود که خدمات بدون سقف است و یکی از بهترین شکل‌هاست اما اگر بخواهد به شیوه بیمه‌گری و توسط یکی از شرکت‌های بیمه اجرا شود هزینه‌ها دو برابر خواهد شد. بیشتر فرهنگیان جوان هستند و بیماری‌ها در آنها اندک است بنابراین بیمه تکمیلی در میان فرهنگیان باید حالت چکاپ کردن و پیشگیری داشته باشد. 

الهیار ترکمن در پایان متذکر شد: باید در مسیر مولد سازی سرمایه‌ها با رعایت قوانین و حفظ مصالح آموزش و پرورش اقدام کنیم اما همکاری در این زمینه کم است.

آغاز تدریس تصویری معلمان از 15 مهر/ اضافه‌ شدن 25 آیتم جدید به "شاد"طرح "معلم تمام وقت" در سال تحصیلی جدید ادامه داردکمبود واقعی معلمان بیشتر از سهمیه‌های اختصاص یافته برای استخدام آموزش و پرورش

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش بیمه طلایی فرهنگیان معلمان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش بیمه طلایی فرهنگیان معلمان پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ منشأ و انواع "سردرد" از نگاه طب سنتی ۲ مدرسه در تمام روزهای تحصیل باز است/ تقسیم‌بندی دانش‌آموزان برای کلاس‌های حضوری ۳ تأکید آیت‌الله خامنه‌ای درباره مدارس دولتی/ گزاره‌ای برای آغاز نجات عدالت آموزشی ۴ رهبر انقلاب: خیانت امارات دیری نخواهد پایید/ نباید دانش‌آموز مدرسه دولتی شانس کمتری برای قبولی در کنکور داشته باشد ۵ افزایش فاصله بین بستری و مرگ بیماران کرونایی در کشور/ لزوم استفاده از شیوه آموزش از راه دور برای دانش‌آموزان و دانشجویان ۶ جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد ۷ اجرای همسان‌سازی حقوقها برای ۹۰ درصد بازنشستگان! ۸ آخرین وضعیت "متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان" تشریح شد مهمترین اخبار اجتماعی رحیمی: "کیوان امام‌وردی" به ارتکاب جرم اعتراف کرد/ او مدعی ابتلا به "سادیسم" است تغییر کاربری مدارس دولتی نوساز و تبدیل به اداره آموزش و پرورش! برنامه‌ریزی برای مقابله موج جدید شیوع کرونا از سوی شهرداری تهران نظارت مجلس بر اجرای قوانین محیط زیست تشدید می‌شود مهمترین اخبار تسنیم رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)/ ماکرون: اقدام شارلی ابدو را محکوم نمی‎‌کنم تأکید گروه‌های مقاومت بر حق ملت فلسطین برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی رادار کاشف‌ــ‌۹۹ پدافند هوایی ارتش رونمایی شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش بیمه طلایی فرهنگیان معلمان وزارت آموزش و پرورش بیمه طلایی فرهنگیان معلمان وزارت آموزش و پرورش پاداش پایان خدمت میلیارد تومان الهیار ترکمن بیمه تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان

علی خسروی اظهار کرد: قرارگاه مشترک هفته معلم با همکاری بسیج فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در فضای جنگ نرم و سخت کنونی همکاری بسیج در حوزه آموزش پرورش را در پیشبرد اهداف انقلاب امری لازم و ضروری است
مسئول بسیج فرهنگیان لرستان، برنامه‌های بسیج رو به عنوان دغدغه‌های آموزش و پرورش دانست و بر حل موانع جهت پیشبرد اهداف تاکید کرد.
خسروی، حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری جلسه بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ معلم را هز جمله برنامه‌های هماهنگ شده در جهت اجرا به مناسبت هفته معلم عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!
  • هزینه مرحله مصاحبه آزمون استخدام آموزگار ۳ میلیون تومان است؟
  • اعلام اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگار ۱۴۰۳
  • اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد
  • اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد
  • حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود