Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-19@21:14:36 GMT

پرورش کودکان در مهدکودک‌ها مغفول مانده است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۰۴۹۶

پرورش کودکان در مهدکودک‌ها مغفول مانده است

به گزارش «نماینده»، علی بابایی کارنامی در مورد هشدار رهبر معظم انقلاب درباره وضعیت مهدکودک‌ها با تاکید بر اینکه این مراکز باید زیر نظر آموزش و پرورش قرار گیرند، گفت: قرار گرفتن فعالیت مهدکودک‌ها زیر نظر بهزیستی یکی از ایرادات اساسی است، زیرا با نگاه خدماتی و آموزشی اداره می‌شوند بنابراین به صورت جدی می‌طلبد زیر نظر وزارت آموزش و پرورش قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: البته این ایراد هم به آموزش و پرورش وارد است که به بسیاری از مباحث نگاه آموزشی دارد در حالی که اصل بر این است که پرورش نیروی انسانی در رابطه با تعلیم و تربیت مبنا قرار گیرد و این یکی از اصول مترقی است.

وی با ابراز تاسف از اینکه موضوع پرورش در مهدکودک‌ها در اولویت قرار نگرفته است، ادامه داد: تنها بحث آموزشی و خدماتی در این مراکز مورد توجه قرار گرفته است؛ از قدیم می‌گفتند علم بهتر از ثروت است، اما در حال حاضر با این نگاه به آموزش و پرورش و تربیت انسانی نگاه می‌شود که علم را زیربنای ثروت قلمداد می‌کنند در حالی که زیربنای پرورش انسان‌ها است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم، تربیت نیروی انسانی را یکی از فاکتورهای پیشرفت و توسعه کشور دانست و گفت: اگر تربیت و پرورش نیروی انسانی را به عنوان اولویت اول کار مدیریت تعلیم و تربیت در مهدکودک‌ها، مدارس و آموزش و پرورش قرار دهیم مشکلات جدی حوزه آموزش و پرورش رفع خواهد شد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مهدکودک نماینده آموزش و پرورش مهدکودک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • این افراد معلم می‌شوند
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا