Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری سبب توسعه اشتغال در این مناطق شده به طوری که 29 درصد اشتغال‌های جدید در روستاها بوده است.
به گزارش روابط عمومی تعوان، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، عیسی منصوری در نشست کارگروه اشتغال خراسان شمالی اظهار کرد: پیش از پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری، تنها سه درصد از ایجاد اشتغال جدید در روستاها اتفاق می افتاد اما با پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری، این رقم اکنون به 29 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه باید اقدامات و تلاش های دولت برای خدمات رسانی به مردم، بازخوانی و بیان شود گفت: یکی از اقدامات خوب دولت، پرداخت تسهیلات در مناطق روستایی بوده که سبب ایجاد اشتغال زیادی در این مناطق شده است، در این زمینه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان دبیر این کارگروه، باید نتایج پرداخت این تسهیلات را بازگو کند تا اثرگذاری اجرای طرح ها تبیین شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید در کنار اطلاعات از پرداخت تسهیلات، نتایج آن هم بیان شود.
اولویت، حفظ اشتغال موجود است
منصوری با بیان اینکه در وضعیت موجود، اولویت، حفظ اشتغال موجود است، گفت: رویکرد این است که ابتدا از اشتغال موجود صیانت سپس برای توسعه یا ایجاد واحد جدید اقدام شود و بر این اساس پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش هم با همین اولویت پرداخت شود.
وی با تاکید بر این که برای توسعه اقتصاد باید برنامه داشت، افزود: نباید تصور شود که توسعه و اشتغال زایی تنها با پرداخت وام محقق می شود، اگر بازار نباشد و بازاریابی اتفاقی نیفتد، اشتغال ایجاد نمی شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به طور مثال خراسان شمالی ظرفیت های خوبی برای توسعه تولید فرش دستباف دارد اما ابتدا باید به فکر توسعه بازار فرش باشیم .
وی در پاسخ به اظهار نظر یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه باید در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری، پایین بودن درآمد خانوار لحاظ شود، گفت: در این زمینه، جمعیت روستایی، نرخ بیکاری و درآمد سرانه خانوار، از شاخص هایی است که برای پرداخت این اعتبارات تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.
منصوری با اشاره به اینکه شمار زیادی از طرح های روستایی و عشایری در انتظار دریافت تسهیلات روستایی است، گفت: برخی از این طرح ها، توجیه خود را از دست داده اند و باید مورد پالایش قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه بازپرداخت برخی از طرح های به بهره برداری رسیده در حال انجام است، خاطرنشان کرد: منابعی که از محل بازپرداخت به بانک ها می رسد، منبعی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی است.
تاکید بر اطلاع رسانی از تسهیلات کرونایی
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر سخنان خود درباره پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای خسارت دیده گفت: 130 هزار میلیارد ریال تسهیلات متقاضیان به بانک ها معرفی شده، اما تاکنون تنها 10 هزار میلیارد ریال منجر به پرداخت شده است.
وی، نبود اطلاع درست از پرداخت تسهیلات کرونایی را از علل کم بودن میزان جذب عنوان کرد و افزود: از دستگاه های اجرایی و بانک ها، انتظار می رود در اطلاع رسانی و ارسال پیامک به متقاضیان و مشمولان، تلاش داشته باشند.
منصوری افزود: اکنون بنگاه های دارای کارگر بیمه شده و نیز آنان که بیمه نیستند، می توانند از مزایای تسهیلات کسب وکارهای خسارت دیده از کرونا استفاده کنند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم در زمینه راه اندازی مرکز اصلاح نژاد دام با رویکرد آموزش و نیز اجرای آن، حمایت لازم را در این استان داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی روستایی و عشایری تسهیلات روستایی پرداخت تسهیلات طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت کار با اشاره به اینکه سامانه جستجوی شغلی بستری مناسب برای رقالبت سالم میان دفاتر کاریابی ها است گفت:کاریابی های برتر استفاده کننده از این سامانه معرفی می شوند. - اخبار اقتصادی -

امید ملک، مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت کار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ،  سامانه جستجوی شغل را بستر مناسبی برای رقابت سالم میان دفاتر کاریابی به عنوان یکی از بازیگران زیست بوم اشتغال مطرح کرد.

وی افزود: تغییرات سریع دنیای کار و ظهور فن آوری های جدید سبب پیدایش مشاغل جدید و متنوع شده و  باعث تغییر ماهیت بسیاری از مشاغل شده است. برای اینکه افراد بتوانند در طول زندگی خود مشاغل همسو با علایق و ارزش­هایشان را دنبال کنند مجبورند ضمن پیش بینی تغییرات، بطور مداوم مهارت­ ها و شایستگی های خود را با نیاز بازار کار را ارتقاء دهند.

ملک گفت: دفاتر کاریابی با ارایه آمار و اطلاعات شفاف و قابل اعتماد در سریع­ترین زمان ممکن از طریق ابزارهای کاربر پسند مانند سامانه جستجوی شغل می توانند در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی موثر واقع شوند و نیاز کاربران مختلف مانند کارجویان و کارفرمایان را مرتفع نماید.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کاربیان کرد: به منظور ایجاد محیطی سالم در جهت بهینه سازی عملکرد دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی و بهره وری مطلوب از سرمایه، نیروی انسانی و امکانات موجود و تحقق اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توانمندی‌های سیستمی و مدیریتی دفاترکاریابی بر اساس عملکرد آنان در سامانه جستجوی شغل مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت. پیش بینی می گردد با تشویق دفاتر کاریابی برتر زمینه رقابت سالم برای فعالیت آنان فراهم گشته و با بهبود سطح کیفی خدمات کاریابی، میزان اثربخشی آنان در تعدیل و تنظیم بازار کار افزایش یابد.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی وهدایت نیروی کار وزارت تعاون درتشریح عملکرد این سامانه گفت؛ در 10 ماهی که از آغاز به کار این سامانه می گذرد تعداد  330هزار نفر نیروی کار در سامانه ثبت نام کرده اند.  از این تعداد 163 هزار نفر روزمه خود را تکمیل کرده و درخواست شغل داده اند.

وی درباره استقبال کارفرمایان از این سامانه بیان داشت در این مدت  بیش از 30 هزار کارفرما در سامانه  ثبت نام کردند و 320 هزار فرصت شغلی را به ثبت رسانده اند.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی وهدایت نیروی کار وزارت کار افزود: برای 113 هزار نفر از کارجویان توسط دفاتر کاریابی معرفی نامه جذب صادر شده و حدود  35 هزار نفر از آنان مشغول بکار شده اند.                

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان