Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۰ گفت:سازمان بهزیستی از هفته پیش ظرفیت چهارصدنفره‌ای برای پذیرش معتادان با زخم باز و و افرادی که سنشان بالای ۶۵ سال بود، ایجاد کرده است که ابه زودی از این ظرفیت استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،  مهدی مهرانگیز صبح امروز در ششمین طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت اظهار کرد: تا بافت جغرافیایی شوش، مولوی و هرندی تغییر نکند ما آسیب‌های اجتماعی از جمله حضور معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر را این مناطق داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر طرح تفصیلی شهرداری در این سه منطقه اجرا شود، به جرأت می‌توان گفت شاهد پیشرفت خوبی از لحاظ امنیت و پاکسازی در این مناطق هستیم. اما باز هم می گویم که بافت قدیمی و جغرافی این سه منطقه اصلاح نشود، همین آش و همین کاسه است.

مهرانگیز تصریح کرد: البته ما در کنار طرح تفصیلی به شهرداری دو طرح دیگر هم ارائه داده‌ایم تا بتواند سریع‌تر بافت این مناطق را تغییر دهد.

معاون دادستان تهران به دیدار اخیر رئیس قوه قضائیه اشاره و تصریح کرد: در این دیدار رئیس قوه قضائیه گفته به سه دسته از افراد هیچ گونه ترحمی نکنید و بدون هیچ مماشاتی، اشد مجازات را برای آنها اجرا کنید. این سه دسته شامل قاچاقچیان مواد مخدر، اراذل و اوباش و سارقان هستند.

وی گفته این افراد به شهروندان رحم نمی‌کنند و موجب سلب آسایش در مناطق می‌شوند و ما هم باید آرامش آنها را سلب کنیم.

سرپرست دادسرای ناحیه ۲۰ ادامه داد: سازمان بهزیستی از هفته پیش ظرفیت چهارصدنفره برای پذیرش معتادان با زخم باز و و افرادی که سنشان بالای ۶۵ سال بود، اعلام کرده است که ان شاءالله به زودی از این ظرفیت هم استفاده می‌شود.

مهرانگیز گفت: ما مواد مختلف قانونی برای خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر داریم. مانند ماده ۴-۵- و ۸ قانون مبارزه با مواد مخدر؛ تا به الان به اشد مجازات با این افراد برخورد می‌کردیم اما الان حکمی بیشتر از قبل را برای آنها اجرایی می‌کنیم. به عنوان مثال اگر تا به حال می‌توانستند آزادی مشروط بگیرند و یا با ارائه وثیقه از زندان آزاد شوند، از الان به بعد این اجازه را ندارند.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۰ در پایان خاطرنشان کرد: البته این را هم بگویم که ابزار کار ما قانون است، در برخی از جاهای قانون دچار خلاء هستیم که انتظار می‌رود به زودی قانون مبارزه با موادمخدر اصلاح شود تا دست ما برای برخورد با این افراد بازتر باشد.

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: تهران پلیس شوش معتادان هرندی معاون دادستان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده انتظامی گچساران گفت: ۱۹۹ قاچاقچی، خرده فروش، توزیع کننده و نگهدارنده مواد مخدر در این شهرستان دستگیر شدند که از این تعداد ۱۸۱ نفر خرده فروش و ۱۸ نفر نیز قاچاقچی مواد مخدر بودند.
خادمیان اظهار کرد: در این زمینه ۲ باند منهدم و ۷۱ دستگاه خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل داده شد.
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۳۳ هزار و۷۳۴ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ این شهرستان برقرار شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۲۸ هزارو ۸۵۴ مورد بود بیش از ۱۳ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران فوت شدند
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • تولدی دیگر در شورآباد
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می شود
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر
  • توقیف تریلی حامل سنگ با یک تن مخدر شیشه