Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

"الکساندر گونتسبورگ" مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گامالیا" که زیر نظر وزارت بهداشت روسیه فعالیت دارد، در گفت‌وگوی اختصاصی با این خبرگزاری اعلام کرد که واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا به عنوان بخشی از مطالعات پس از ثبت واکسن ساخته شده توسط این مرکز، از تاریخ 5 سپتامبر (15 شهریور ماه) در مسکو آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار بین الملل- این دانشمند روس گفت: «واقعیت این است که داوطلبان در تاریخ 3 تا 5 سپتامبر (15-13 شهریور) غربالگری می‌شوند. این افراد باید حجم زیادی از آزمایشات لازم را انجام دهند. بنابراین، اگرچه واکسن "اسپوتنیک-5" در حال توزیع است، ولی واکسیناسیون فقط از 5 سپتامبر آغاز خواهد شد.»

به گفته وی، این واکسن تا پایان هفته کاری جاری (روز جمعه) به کلینیک‌ها و بیمارستان‌های پایتخت تحویل داده می‌شود.

الکساندر گونتسبورگ همچنین رد پاسخ به سوال دیگری اعلام کرد که روسیه در حال حاضر واکسن "اسپوتنیک-5" علیه کرونا ویروس را به خارج از کشور نمی‌فروشد، ولی فناوری لازم برای تولید آن را تأمین می‌کند.

مدیر مرکز تحقیقات ملی روسیه با اشاره به اینکه، میزان واکسن تولید شده فعلاً  برای رفع نیازهای داخلی این کشور کافی نیست، توضیح داد: «ما با فناوری تولید این دارو تجارت خواهیم کرد. این فرایند بسیار فشرده است، مسلماً شما خود می دانید که چه مقدار مدارک لازم در این زمینه باید تکمیل شود: ترجمه اسناد به انگلیسی، آموزش تیمی از متخصصان که بتواند فناوری روسی را در سایر کشورها نظارت کنند.»

وی ادامه داد، تنها در صورت تأمین نیازهای داخلی روسیه برای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، صحبت بر سر تهیه واکسن برای سایر کشورها امکان پذیر خواهد بود.

گونتسبورگ در اواخر ماه آگوست از آغاز سومین مرحله از تحقیقات پس از ثبت به روی واکسن "اسپوتنیک-5" علیه ویروس کرونا خبر داده و گفته بود که این مرحله را می‌توان واکسیناسیون گسترده نامید، برای اینکه ده‌ها هزار نفر در آن شرکت خواهند داشت.

پیش از این، "میخائیل موراشکو" وزیر بهداشت روسیه با اعلام اینکه روند انتخاب داوطلبان برای مشارکت در مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن "اسپوتنیک-5" آغاز شده، یادآور شد که توزیع واکسن "اسپوتنیک-5" به موسسات پزشکی از اول ماه سپتامبر آغاز می‌شود و تقریبا 40 هزار نفر در این آزمایشات شرکت دارند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: میکروبیولوژی واکسیناسیون روسیه ویروس کرونا روسیه مسکو واکسیناسیون ویروس کرونا میکروبیولوژی اسپوتنیک 5 واکسن اسپوتنیک 5 اسپوتنیک 5

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی روسیه کاپ، تیم فوتبال اورنبورگ که محمد قربانی در آن عضویت دارد، از ساعت 17:30 امروز (به وقت ایران) در ورزشگاه گازوویک به مصاف تیم دینامو مسکو خواهد رفت.

محمد قربانی که پس از پیوستن به اورنبورگ در چهار مسابقه لیگ برتری حضور تعویضی داشته و در یک دیدار جام حذفی و یک بازی روسیه کاپ در ترکیب قرار گرفته، امروز هم جزو 11 نفر اصلی در جدال با دینامو مسکو است.

هافبک سابق سپاهان که در حضور ثابت مقابل اسپارتاک مسکو در جام حذفی روسیه موفق به گلزنی شده بود، امیدوار است امروز هم در رقابت‌های روسیه کاپ برابر دینامو مسکو عملکرد خوبی ارائه کند تا راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

قربانی در شرایطی دوباره به ترکیب اورنبورگ برگشته و برای سومین بار این اتفاق را تجربه می‌کند که سپاهان، تیم سابق او نیز هم‌اکنون در حال انجام بازی معوقه لیگ برتر برابر ذوب‌آهن است.

تیم فوتبال اورنبورگ در دیدار هفته پانزدهم لیگ برتر روسیه در همین فصل با دو گل مقابل دینامو مسکو شکست خورد که امیدوار است امروز در بازی روسیه کاپ جبران کند و به برتری برسد.

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی
  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو