Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: پول حاصل از فروش سهام عدالت با قیمت روزی که سهام معامله شده‌است، به حساب فروشندگان سهام عدالت واریز می‌شود. کاهش قیمت سهام عدالت، چند روز پس از انجام معامله و سفارش‌گذاری نمی‌تواند بر قیمت روز معامله اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آزادسازی 30 درصدی و در مرحله بعد 60 درصدی سهام عدالت، عده‌ای نسبت به فروش این مقدار سهام خود از طریق سفارش‌گذاری در بانک‌ها یا کارگزاری‌ها اقدام کردند اما به دلایل متعدد از جمله عدم تکمیل اطلاعات خود در سامانه سهام عدالت و یا ثبت اطلاعات نادرست، پولی به حساب این افراد واریز نشده یا اینکه به دلایل دیگری پول کمتر از ارزش سهام عدالت به حساب آنها واریز شده است. از این رو برداشت این تعداد از مشمولان سهام عدالت این بوده که همزمان با کاهش ارزش سهام عدالت در بازار سرمایه، بانک‌ها یا کارگزاری‌‌ها پول کمتری را واریز کرده‌اند.

محمدجواد فرهانیان، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در این باره توضیح داد: پول حاصل از فروش سهام عدالت با قیمت روزی که سهام معامله شده‌است، به حساب فروشندگان سهام عدالت واریز می‌شود. کاهش قیمت سهام عدالت، چند روز پس از انجام معامله و سفارش‌گذاری نمی‌تواند بر قیمت روز معامله اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: اگر مشمولان سهام عدالت این تصور را دارند که به دلیل ریزش سهام عدالت واریزی‌های آن‌ها کاهش یافته است، می‌توانند گزارش مربوطه را از شرکت کارگزاری که از طریق آن نسبت به فروش سهام خود اقدام کرده‌اند، گزارش روز معامله و واریزی‌ها را دریافت کنند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی افزود: افرادی که از طریق بانک‌ها اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند این گزارش را باید از شرکت کارگزاری بانک مورد نظردریافت کنند.

فرهانیان درباره سهام‌داران عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند اما به دلیل ریزش بازار قصد فروش هرچه سریع‌تر سهام خود را دارند، اظهار داشت: تمام مشمولانی که روش غیرمستقیم را برای مدیرت سهام عدالت خود انتخاب‌ کرده‌اند فعلا باید صبر کنند تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس پذیرش شوند، در این صورت تمام سهام خود را می‌توانند به فروش برسانند.

وی گفت: در حال حاضر یک شرکت استانی (خراسان جنوبی) وارد بورس شده‌است اما به احتمال زیاد تا پایان شهریورماه اغلب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تا پایان شهریورماه در بورس پذیرش می‌شوند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سهام عدالت روز معامله فروش سهام قیمت روز سهام خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

یه گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت
  • چشم‌انتظاری سهامداران عدالت برای دریافت مرحله سوم سود/ چرا واریز سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد؟
  • خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت