Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدجواد آذری جهرمی» روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره تخصیص اینترنت رایگان برای آموزش مجازی کشور، افزود: دستور رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت این بود که استفاده دانش‌آموزان و معلمان از شبکه شاد رایگان باشد و ظرف امروز و فردا جلسه‌ای را با سازمان برنامه و بودجه برگزار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات افزود: پس از جلسه با سازمان برنامه و بودجه، تصمیماتی که اتخاذ می‌شود را به اپراتورها ابلاغ می‌کنیم.

او اشاره کرد: آموزش مجازی صرفا از شبکه شاد پیگیری نمی‌شود و برخی از مدارس از ابزارهای دیگر نیز استفاده می‌کنند. در حال طراحی بسته ویژه‌ای برای دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه هستیم تا به واسطه آن بتوانند آموزش مجازی را پیش ببرند.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: این کار، عدالت آموزشی را سبب می‌شود و جزئیات این طرح تا یکشنبه هفته آینده اعلام خواهد شد. تخصیص این بسته‌ها فراتر از اپلیکیشن شاد است. به مردم این اطمینان را می‌دهیم که استفاده از اپلیکیشن شاد رایگان خواهد بود.

وی درباره زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مدارس و دانشگاه‌ها گفت: امروز اتصال بیش از ۸۶ هزار مدرسه در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات به پایان رسید که این ظرفیت بالایی را برای آموزش مجازی فراهم می‌کند. در حال طراحی نقشه‌ای برای اتصال دانشگاه‌ها نیز به شبکه ملی اطلاعات هستیم که تا پایان سال جاری به انجام خواهد رسید. حدود هزار دانشگاه در سراسر کشور وجود دارد که باید با فیبر نوری به شبکه ملی متصل شوند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: بسته‌ای که برای دانش آموزان و اساتید تعریف کرده‌ایم، بستری است که آن‌ها بتوانند از ابزارهای موجود برای آموزش مجازی به صورت رایگان استفاده کنند و هزینه آموزش بر آن‌ها تحمیل نشود.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری مدارس ویروس کرونا ارتباطات دانشجو اینترنت رایگان محمد جواد آذری جهرمی شبکه ملی اطلاعات دولت شبکه شاد آموزش مجازی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری مدارس ویروس کرونا ارتباطات دانشجو اینترنت رایگان محمد جواد آذری جهرمی شبکه ملی اطلاعات دولت شبکه شاد آموزش مجازی دانش آموزان وزارت علوم تحقیقات و فناوری مدارس ویروس کرونا ارتباطات دانشجو اینترنت رایگان محمد جواد آذری جهرمی شبکه ملی اطلاعات دولت شبکه شاد آموزش مجازی دانش آموزان دانش آموزان آموزش مجازی شبکه ملی شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ما و مدارس آن‌ها

بعد از هماهنگی با یک مدرسه به اتفاق به آنجا رفتیم و مدیر آن مدرسه ما را برای دیدن از کلاس ها راهنمایی کرد. در گوشه ای از حیاط دراندشت مدرسه تعدادی از دانش آموزان بساط باربکیو را گسترانده بودند و به همراهی معلم خود در حال تهیه و پخت کباب بودند. مدیر ایرانی پرسید در ساعت درس و تحصیل چرا این دانش آموزان پیک نیک رفته اند؟ مدیر مدرسه جواب داد این پیک نیک نیست و کلاس درس جامعه شناسی است. در واقع معلم در حال تدریس مهمترین درس جامعه شناسی به دانش آموزان است یعنی ترجیح منفعت جمعی بر منفعت فردی. دانش آموزان که هر کدام به چند تیم تقسیم شده اند یاد می گیرند که اگر هر نفر کار خود را در تیم خود که مثلا تیم آماده کردن گوشت و آمیخته کردن آن با مواد غذایی دیگر است به خوبی انجام دهد، نتیجه بهتری خواهد گرفت و مثلا گوشت خوبی برای کباب کردن آماده می شود و اگر بقیه تیم ها تا تیم کباب کردن گوشت کار خود را به درستی انجام دهند نهایتا همه بچه های کلاس با همدیگر غذای خوشمزه ای را تناول خواهند کرد و این به نفع همه است.

دوستم می گفت بعد از آن روز فهمیدم که چرا مردم این کشور بدون اعمال جریمه و فشار قانون را مراعات می کنند. فهمیدم چرا در این کشور کمتر کسی به سراغ کلاهبرداری می رود تا جیب خودش را پرپول کند و به فکر منفعت بردن همه است و از آن مهمتر فهمیدم چرا آموزش ابتدایی در این کشور بالاترین بودجه را دارد و حقوق یک مدیر مدرسه هم طراز مدیران عالی کشور و معلمی از مشاغل پردرآمد است. و همینطور فهمیدم چرا در ایران کلاهبرداری، اختلاس، عادی شدن تخطی از قانون و فرار از قوانین راهنمایی و رانندگی همه در کنار بودجه پایین آموزش و پرورش و حقوق ناچیز معلمی است.


دوستم می گفت تازه می فهمم چرا می گویند تفاوت جهان اول با جهان سوم در وزارتخانه آموزش و پرورش است. این ها را دوستم می گفت و گرنه به قول آن طنز قدیمی ما که به چشم خودمان ندیدیم...

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897059

دیگر خبرها

  • نیازمندی؛ شرط اصلی هدایت جوانان به حوزه فناوری/ دست سرنوشت باعث شد در این عرصه فعالیت کنم
  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • آیا استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد؟
  • استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه