Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید قبادی دانا درخصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مهدهای کودک بیان کرد: امروز شاهد بودیم که مقام معظم رهبری در گفت و گویی که با اجلاس مدیران و روسای وزارت آموزش و پرورش در ۳۴ امین اجلاس آموزش و پرورش داشتند فرمایشات مهمی را فرمودند؛ یکی از مواردی که ایشان اشاره کردند در ارتباط با مهدکودکها و پیش دبستانی ها بود؛ ایشان از رها بودن مهد کودکها به دلیل اختلافات فی ما بین برخی دستگاهها ابراز تاسف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فرمودند که وضعیت مهدکودکها خوب نیست و نباید نگاه ما به مهد کودکها نگاه به مرکز خدماتی باشد بلکه اینها مراکز مهم آموزشی و پرورشی هستند.

وی ادامه داد: همچنین ایشان از نفوذ دشمن در مجموعه های آموزشی و پرورشی و استفاده این جریان نفوذ از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و این مجموعه اقدامات ابراز نگرانی کردند. این فرمایشات ایشان برای ما بسیار راه گشا بوده و است. اما طبق تبصره ۲ ماده ۲ قانون تاسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی تعیین شاخصهای آموزشی و پرورشی و تدوین محتوا و نظارت بر مهدکودکها از حیث آموزشی و پرورشی با وزارت آموزش و پرورش است.

قبادی دانا ادامه داد: فقط موضوع صدور مجوز و ارایه برنامه با سازمان بهزیستی است، البته آیین نامه اجرایی این ماده قانونی نیز توسط هیات وزیران مصوب و ابلاغ شده و تقسیم وظیفه صورت گرفته است.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی، به صورت سنتی اختلاف نظری برای مدیرت مهد کودک بین آموزش و پرورش و بهزیستی بوده است که مقام معظم رهبری به طور دقیق به این موضوع امروز اشاره فرمودند.

وی تاکید کرد: طبیعتا باید تکلیف حاکمیتی مهدهای کودکی مشخص شود و یک دستگاه مسئولیت مدیریت مهدهای کودک را بپذیرد و پاسخگوی اقدامات مختلف در این زمینه باشد. مقام معظم رهبری در ارتباط با مسئله کودک و نوجوان در جایی فرمودند که باید بگویم اگر مسئولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسئله کودک و نوجوان را آنچنان که هست مورد اهتمام قرار دهند من خیال می کنم خیلی از آنهایی که مسئول اند از ساعت خوابشان هم خواهند زد و به این مسئله خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه فقط موضوع صدور مجوز و ارایه برنامه برای مهدهای کودک با سازمان بهزیستی است در سالهای گذشته یک اختلاف نظر و چالشی بین این دو دستگاه وجود داشته است. در ارتباط با نگاهی که به مهدهای کودک به عنوان مراکز خدماتی وجود دارد این است که تعرفه مصوب برای شهریه مهدهای کودک را سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در وزارت صمت مصوب میکند، درحالیکه اگر مراکز مهدهای کودک را مراکز آموزشی و پرورشی بدانیم موصوع متفاوت خواهد بود.

قبادی دانا با بیان اینکه مسئولان و متولیان امر باید بازنگری و تغییر نگاهی را نسبت به موضوع مهدهای کودک داشته باشند گفت: درحال حاضر حدود ۷ درصد از کودکان زیر ۶ سال در کشور در مهدهای کودک حضور دارند که این رقم معادل حدود ۶۶۱ هزار کودک است که در قالب ۵ هزار و ۶۰۰ مهد کودک شهری و ۷ هزار و ۲۰۰ روستامهد و هزار و ۵۰۰ مهدکودک در مناطق حاشیه شهرها حضور دارند و در حال حاضر ۵۷ هزار مربی در مهدهای کودک مشغول به فعالیت هستند.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، این سازمان پیشنهاد خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم کرده است مبنی بر اینکه یک متولی مسئول مهدهای کودک باشد.

وی ادامه داد: ما اعلام می کنیم که اگر آموزش و پرورش بپذیرد که به عنوان متولی اصلی اداره و مدیریت مهدهای کودک، صفر تا صد مسئولیت را بپذیرد، سازمان بهزیستی این امادگی را دارد تا موضوع صدور مجوز و ارایه برنامه را که در قانون آمده است را به آموزش و پرورش بسپاریم تا آموزش و پرورش علاوه بر تعیین شاخصهای آموزشی و پرورشی و تدوین محتوا و نظارت بر مهدهای کودک این موضوع را هم انجام دهد تا یک متولی وجود داشته باشد و انشاالله بتوانیم نگرانی مقام معظم رهبری را هرچه سریعتر در این موضوع رفع کنیم.

وی افزود: اما اگر این مسئولیت بر عهده سازمان بهزیستی هم محول شود ما طرح خود را برای تحول بنیادین مهدهای کودک به عنوان کانونهای فرهنگی و تربیتی رشد و تعالی همه جانبه کودکان به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم کردیم و این نیازمند توانمندسازی و ایجاد شایستگی در ارکان مهد کودک است.

قبادی دانا گفت که ما آمادگی داریم که برای جلوگیری از تداخل مسئولیتها و ایجاد وحدت مدیریت و فرماندهی در روند کلی حرکت تحولی مهدهای کودک این موضوع را بر عهده بگیریم و یا اگر مسئولین امر تشخیص دادند آن را به طور کامل به وزارت آموزش و پرورش یا هر نهاد یا دستگاهی که متولی این امر باشد، واگذار کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: طرح تحول بنیادینی که تقدیم شده است مبتنی بر ارتقا شایستگی های مهدهای کودک و تبدیل آنها به مرکز فرهنگی و تربیتی رشد و تحول همه جانبه کودکان، تسهیل رشد و تحول اولیه کودک در همه ابعاد براساس معیارها و ارزشهای ایرانی و اسلامی، ایجاد و تامین محیطی امن عاطفی و حمایتی برای نگهداری از کودکان، افزایش مشارکت پویای همگانی و ارتقا اثربخشی و کارایی مهدکودکها، پرورش کامل استعدادهای کودک به ویژه در سالهای اولیه که نیاز به محیطی محرک و برانگیزاننده برای رشد استعدادها و همچنین حمایت از خانواده هایی که دارای فرزندانی در رده سنی مهدکودک به ویژه خانواده های کم درآمد و پرجمعیت دارند، است.

وی افزود: مدنظر قراردادن سیاستهای ابلاغی جمعیتی مقام معظم رهبری با توجه به مسئله ای که در ارتباط با جمعیت داریم در زمینه مهد کودک می تواند موثر باشد. موضوع فرزندآوری و حمایت از خانواده هایی که بتوانند فرزندان خود را در مهدهای کودک قرار دهند و رشد و توسعه مهدهای کودک می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد و آنها را از مرکز نگهداری کودک و مرکز خدماتی به کانون فرهنگی و تربیتی رشد و تعالی همه جانبه کودکان تبدیل کند.

وی تاکید کرد: بر این اساس جلسات متعددی را با آموزش و پرورش داشتیم که تفاهم خوبی صورت گرفته است و در صورت ابلاع نهادهای بالادستی آماده هر گونه همکاری در این زمینه هستیم تا دغدغه مقام معظم رهبری را به نحو شایسته در کوتاه ترین زمان ممکن رفع کنیم.

انتهای پیام/

20 / 20 وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی فرمایشات مقام معظم رهبری مهدهای کودک واگذاری صدور مجوز مهدهای کودک آموزش و پرورش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی فرمایشات مقام معظم رهبری مهدهای کودک آموزش و پرورش رئیس سازمان بهزیستی آموزشی و پرورشی مقام معظم رهبری آموزش و پرورش قبادی دانا صدور مجوز مهد کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خدابنده لو بااشاره به اینکه در حال حاضر ۶۷۸ کودک تحت حمایت حامیان این نهاد هستند، گفت: ۳۰۰ کودک نیز چشم انتظار حامی هستند.

وی افزود: این ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت می‌کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان در راستای شفاف سازی نحوه توزیع مشارکت‌های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد
  • آمادگی مازندران برای برگزاری امتحانات نهایی
  • اتاق های مادر و کودک در مترو دوباره باز می شوند | صدور مجوز به واحدهای تجاری و مراکز خرید به شرط ایجاد این اتاق
  • بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود
  • بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ آموزش و پرورش قابل واگذاری به غیر نیست
  • صدور مجوز کسب و کار‌ها با دستورالعمل‌های جدید از امروز
  • صحرایی: آموزش و پرورش قابل واگذاری به غیر نیست
  • آموزش و پرورش قابل واگذاری به غیر نیست
  • برنامه آموزشی زودهنگام عامل اثر بخش در بهبود اختلالات ارتباطی است