Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مطالعات فرونشست زمین در ۹ فرودگاه کشور در حال انجام است و هدف از اینکار یافتن راهکار‌های افزایش پایداری فرودگاه‌های کشور از آثار فرونشست است. تاریخ انتشار: 13:02 - 12 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۲۲۹۵

خبرگزاري ميزان - طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی بیت‌اللهیبا اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته برای انجام مطالعات فرونشست زمین در برخی فرودگاه‌های کشور از جمله اردبیل، تبریز به استان‌های مختلف سفر کرده است، گفت: با توجه به اینکه یکی از مخاطرات چند سال گذشته فرونشست بوده و فرونشست تبعاتی بر نشانه‌های وزارت راه و شهرسازی از جمله فرودگاه، ریل و بنادر دارد این مهم در دستور کار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قرار گرفت و در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه مطالعات آثار فرونشست در ۹ فرودگاه کشور، فرودگاه‌های مشهد، کرمان، بم، یزد، تبریز، اردبیل و ایلام، فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد شروع شده و در برخی از فرودگاه‌ها همچون فرودگاه امام خمینی (ره) فاز دوم مطالعات آغاز شده است. گفت: همکاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای مطالعات فرونشست با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بسیار مناسب بوده است و کار در حال انجام است.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با یادآوری اینکه در چند سال گذشته، مصرف آب‌های زیرزمینی به دلیل خشکسالی‌های متعدد، کمبود نزولات جوی و نوع آبیاری‌ها در کشور افزایش یافته و همین موضوع موجب افت سطح آب زیرزمینی در دشت‌های کشور شده است، توضیح داد: ثابت شده، هرجا که آب زیرزمینی پایین‌تر برود و سطح آب افت کند، زمین نیز دچار فرونشست می‌شود و این فرونشست باعث ایجاد انحنایی در سطح زمین شده که این رخداد برای المان‌هایی که تحت مسئولیت وزارت راه و شهرسازی است، تاثیر مستقیم دارد.

بیت‌اللهی گفت: به طور متوسط حدود ۵۴ فرودگاه فعال در کشور وجود دارد که عموم آن‌ها نیز در دشت‌ها احداث شده‌اند. از آنجاییکه مناطق دشت‌گونه و هموار معمولا با افت آب زیرزمینی همراه بوده و دچار فرونشست می‌شوند، این احتمال داده می‌شود که فرودگاه‌های کشور تحت فرونشست زمین باشند و از این رو کار بسیار مهم مطالعات فرونشست زمین در فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه مهرآباد و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) آغاز شد و ادامه یافت که هم اکنون در خصوص شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، فاز دوم این مطالعات در جریان است.

وی با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران و بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران که موضوع فرونشست زمین را برعهده مرکز تحقیقات نهاده و بر اساس آن مطالعه فرونشست زمین در شقوق حمل و نقل در دستور کار قرار گرفته است، همکاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) را در آغاز مطالعات و تداوم آن، مثبت ارزیابی کرد.

بیت‌اللهی توضیح داد: فاز دوم مطالعات فرونشست زمین در فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز شده که هدف از آن ارایه راهکار‌هایی برای افزایش پایداری فرودگاه‌ها و همچنین دانست این نکته است که آیا فرونشست زمین در سطح استانداردی است یا اینکه در شرایط بحرانی قرار دارد و باید راهکار‌هایی برای آن اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: با توجه به میزان و نرخ فرونشست زمین انتظار بر این است که نتیجه مطالعات مشخص کند که چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا وضعیت فرودگاه‌ها، کماکان پایدار و در سطح استاندارد‌های مطلوب قرار بگیرد. این مطالعات برای اولین بار است که در کشور انجام می‌شود.

بيشتر بخوانيد: افزایش ظرفیت مسافر داخل کابین با شروط جدید اعلام شد

انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادي وزارت راه و شهرسازي شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی مطالعات فرونشست زمین مرکز تحقیقات راه فرودگاه های کشور مسکن و شهرسازی فرودگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران

به گزارش همشهری آنلاینف تصویری از فرونشست زیرگذر میدان امام حسین (ع) واقع در هسته مرکزی شهر یزد بعلت بارش شدید باران در فضای مجازی وایرال شده است.

کد خبر 846888 منبع: ایرنا برچسب‌ها فرونشست زمین استان یزد خبر مهم طوفان باران

دیگر خبرها

  • تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • (تصویر) فرونشست ترسناک زمین در شهر یزد
  • عکس/ فرونشست زمین بر اثر بارش باران در یزد
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟
  • اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول