Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@03:14:36 GMT

دانش‌آموزان اتباع تا ۱۵ مهر می‌توانند در مدارس ثبت‌نام شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۳۰۰۴

دانش‌آموزان اتباع تا ۱۵ مهر می‌توانند در مدارس ثبت‌نام شوند

‍‍‍‍‍‍

مدیرکل امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: مقدمات صدور مدارک دانش‌آموزان اتباع بدون مدارک هویتی فراهم شده و اگر تا ۱۵ مهر هم مراجعه کردند باید حتما ثبت‌نام شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ غلامرضا کریمی در روز دوم از سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه شاید در طول تاریخ، شیوع کرونا بی سابقه ترین و اثرگذارترین حادثه بر نظام‌های آموزشی دنیا بوده است، اظهار کرد: 91 درصد یادگیرندگان در 190 کشور که یک میلیارد و 600 میلیون نفر می‌شوند، با تعطیلی مراکز آموزشی خود روبرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چهار حالت داریم. گروه اول کشورهایی چون ایران هستند که اکنون تعطیلی بین دو سال تحصیلی را می‌گذرانند. گروه دوم و سوم مدارس شان از ژانویه شروع شده که برخی مدارس‌شان بسته و برخی با رعایت پروتکلها باز هستند. 34 درصد مدارس اکنون بسته هستند و آموزش را از منازل دنبال می کنند. گروه سوم کشورهایی هستند که مدارس برخی مناطق و ایالت هایشان فعال و برخی تعطیل هستند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اتخاذ رویکرد آموزش تلفیقی در دوران پساکرونا و عدم بازگشت به دوران قبل از کرونا، ویژگی‌های نظام های آموزشی پساکرونا را برشمرد و گفت: تحقیقات نشان داده برخی دانش‌آموزان دنیا یک سوم آموزش‌ها را دریافت کرده و ضربه خورده‌اند. توجه به رفاه دانش آموزان، قدردانی از معلمان، توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، توجه به تکنولوژی‌های آموزشی از جمله این ویژگی‌ها هستند.

کریمی به چارچوب‌های جهانی در بازگشایی مدارس اشاره و اظهار کرد: گفت وگو و ارتباط گیری اجتماعی‌، ایمنی و سلامت، سلامت روانی و اجتماعی و هیجانی آموزگاران، آماده سازی معلمان و فرایند یادگیری، منابع مالی و سرمایه گذاری و پایش و ارزشیابی از این جمله‌اند.

ایجاد شبکه مدارس صلح و دوستی

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح تحولی " شبکه مدارس صلح و دوستی آیسسکو" گفت: این طرح، طرح تحولی مرکز بین الملل برای امسال است. این طرح به آیسسکو ارائه شد که بر مبنای آن دانش آموزان کشورهای مختلف با یکدیگر گفت وگو کنند.

کریمی ادامه داد: ابتدا خواستیم هر استان 6 مدرسه را به ما معرفی کنند. دوره هایی برای مدیران مدارس برگزار می کنیم. هر پروژه که 5 مدرسه از هراستان به عضویت آن درآیند به عنوان پروژه ملی محسوب می شود. هرکدام از 200 مدرسه موفق عمل کنند به مدارس جهان اسلام وصل می شوند و پروژه های مشترک زیست محیطی و.... اجرا می‌کنند.

وی به مدارس پذیرای دانش‌آموزان پناهنده اشاره کرد و گفت: تحصیل اتباع در مدارس ما به عنوان یکی از دیپلماسی‌های نرم عمل می‌کند. رهبری دستور دادند هیچ کودکی نباید خارج از مدرسه قرار بگیرد که از مترقی ترین تصمیماتی است که در سازمان‌های جهانی از آن تقدیر شده است. 

کریمی اضافه کرد: هرچند دستورالعمل با تاخیر ارسال شد اما از مدیران استان‌ها می‌خواهیم امسال هم در ثبت نام اتباع مساعدت کنند. مقدمات صدور مدارک کودکان اتباع بدون مدارک هویتی فراهم شده و اگر تا 15 مهر هم مراجعه کردند حتما ثبت نام کنید.

به گزارش تسنیم، فرهاد کریمی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نیز با اشاره به اقدامات کشورها در مقابله با کرونا گفت: طی مطالعاتی که در زمینه تجارب کشورها در برابر کرونا داشتیم، 30کشور بررسی شد. بسته شدن مدارس یکی از وضعیت‌هایی بوده که از جنگ جهانی دوم سابقه نداشته و 90 درصد دانش‌آموزان را شامل شده است.

وی افزود: بر اساس تحقیقی که بعد از ابولا انجام شد، بسته بودن مدارس اثرات نامطلوبی دارد و نرخ ثبت‌نام دختران 16 نقطه درصدی کاهش و اشتغال آنها 19 نقطه درصدی افزایش داشته است. همچنین بسته شدن مدارس بر ترک تحصیل تأثیر می گذارد و 36 درصد احتمال بیشتری برای ترک تحصیل وجود دارد. بنابراین یکی از ظرفیت‌های مهم بازنگه داشتن مدارس است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با طرح این سوال که چرا باید مدارس را باز کنیم؟ گفت: هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود و نباید در برابر آن موضع منفی بگیریم. دو مطالعه انجام دادیم که مشخص شد مهارت‌های فناوری معلمان ما برای آموزش مجازی بالا نیست و لازم است که معلمان از آموزش ‌های سنتی فاصله بگیرند و همچنین مهارت‌های یادگیری در بستر مجازی به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

کریمی به برنامه معلم پژوهنده نیز اشاره کرد و گفت: این طرح از برنامه های ماست که در این راستا نیازمند همکاری رؤسای مناطق هستیم همچنین به موضوع دانش‌آموز پژوهنده هم توجه شود.

دستور روحانی برای اینترنت رایگان دانش‌آموزیحاجی میرزایی: همه دانش‌آموزان در همه مناطق از 15 شهریور در مدارس حضور پیدا کنند"شاد2" فردا برای استفاده معلمان و دانش‌آموزان رونمایی می‌شود

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان اتباع دانش‌آموزان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان اتباع دانش‌آموزان پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ منشأ و انواع "سردرد" از نگاه طب سنتی ۲ رحیمی: "کیوان امام‌وردی" به ارتکاب جرم اعتراف کرد/ او مدعی ابتلا به "سادیسم" است ۳ مدرسه در تمام روزهای تحصیل باز است/ تقسیم‌بندی دانش‌آموزان برای کلاس‌های حضوری ۴ تأکید آیت‌الله خامنه‌ای درباره مدارس دولتی/ گزاره‌ای برای آغاز نجات عدالت آموزشی ۵ رهبر انقلاب: خیانت امارات دیری نخواهد پایید/ نباید دانش‌آموز مدرسه دولتی شانس کمتری برای قبولی در کنکور داشته باشد ۶ افزایش فاصله بین بستری و مرگ بیماران کرونایی در کشور/ لزوم استفاده از شیوه آموزش از راه دور برای دانش‌آموزان و دانشجویان ۷ جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد ۸ اجرای همسان‌سازی حقوقها برای ۹۰ درصد بازنشستگان! مهمترین اخبار اجتماعی پشت‌پرده "بیلبورد تبلیغاتی موهن شهری" در ماه محرم/ شورای شهر تهران اعتقادی به طی‌کردن "روند قانونی تبلیغات" ندارد! ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین دچار مشکل "ناباروری‌‌" هستند/ رابطه مستقیم ازدواج در سنین بالا و ناباروری ویزای بین ایران و روسیه تا پایان ماه جاری حذف می‌شود دانش‌آموزان در "آموزش مجازی" مطالب ۳۰ دقیقه‌ای را نمی‌پذیرند! مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند روحانی: عزاداری امسال استثنایی و به‌یادماندنی بود/ عزاداری‌ها بهانه‌ای به دشمنان نداد/ سامانه شاد باید رایگان باشد اختصاصی|نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کردستان: شناخت کاملی از کردستان دارم / در مسیر تحقق فرمایشات حضرت آقا حرکت خواهم کرد پیش بینی رشد سالانه ۲.۷ درصدی بخش کشاورزی ایران تا ۲۰۲۴/ عبور تولید گندم ایران از مرز ۱۸ میلیون تن درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اتباع دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اتباع دانش آموزان دانش آموزان اتباع آموزش و پرورش ترین اخبار بین الملل ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد

حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا ‌بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و  سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی