Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امین امینیان روز چهارشنبه در جلسه شورای آرد و نان این شهرستان افزود: این اقدام غله استان علاوه بر پایمال کردن حقوق کشاورزان، میزان خرید تضمینی گندم را از ۱۶۰ هزار تن به ۵۱ هزار تن کاهش داده است و کشاورزان دیکر تمایلی به کشت این محصول مهم ندارند.

وی گفت: هیچ مسوول استانی حق ندارد به طور مستقیم در مورد مسایل شهرستانی ورود و تصمیم گیری کند اما متاسفانه مدیر عامل غله استان بدون اطلاع مسوولان شهرستان، آرد یارانه ای و نیمه یارانه ای شهرستان را کم کرد و به نوعی حق مردم را نیز  پایمال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینیان خواستار افزایش سهمیه آرد نانوایان در فصول کاری و زمان برداشت محصول در شهرستان شد و افزود: با فرارسیدن زمان برداشت محصول، جمعیت شهرستان نزدیک به ۲ برابر می شود و سهمیه آرد اختصاص یافته پاسخگوی نیازها نبوده و مسکل تامین نان ایجاد می شود.

وی از نانوایان خواست تابلو قیمت،  روز تعطیلی،  نوع پخت و کد نانوایی را در سر درب نانوایی نصب کنند.

امینیان همچنین به میزان پرداخت پول گندم خریداری شده به کشاورزان اشاره کرد و گفت: تا امروز ۴۸ درصد یعنی ۵۷ میلیارد تومان پول گندم کشاورزان به حسابشان واریز شده است.

مجید احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود نیز در این مورد گفت: اگر محدودیت خرید تضمینی گندم که از سوب اداره کل غله استان اعمال شده برداشته شود سیلوداران هشترودی می توانند تا ۲۲۵ هزار تن گندم را در پنج سیلوی این شهرستان خرید و ذخیره کنند.

شهرستان هشترود با دارا بودن ۹۵ هزار هکتار زمین دیم و ۱۳۵۰ هکتار زمین آبی و نیمه آبی در تولید محصول گندم از قطب های تولید این محصول در کشور است و پیش بینی می شود امسال ۱۵۰ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

برچسب‌ها گندم هشترود آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم هشترود آذربایجان شرقی گندم هشترود آذربایجان شرقی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمشید اسلامیان با اشاره به آغاز عملیات برداشت گندم  از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان، گفت: محصول گندم برداشت شده از مزارع توسط مراکز خرید سازمان تعاون روستایی شهرستان شادگان با نرخ مصوب خریداری می‌شود.   وی افزود: به منظور سرعت بخشیدن به عملیات برداشت محصول، ۳۵ دستگاه کمباین فعالیت خود را آغاز کردند و تعدادی از کمباین‌های مهاجر نیز در هفته‌های آینده وارد مزارع شادگان خواهند شد.   به گفته اسلامیان؛ در سال زراعی جاری ۵۴۰ هکتار جو و ۴۱۰ هکتار از مزارع کشاورزی شادگان به کشت کلزا اختصاص یافت که برداشت این محصول نیز در حال انجام است.   مدیر جهاد کشاورزی شادگان ادامه داد: ۳ مرکز خرید محصولات در دهستان‌های دارخوین، بوزی و حسینی فعالیت خود را آغاز کرده است و آماده خرید محصول گندم، جو و کلزا از کشاورزان به صورت شبانه روزی هستند.

دیگر خبرها

  • خوکفایی در گندم علاوه بر تامین امنیت غذایی، اهرم موازنه قوا در روابط بین الملل است
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد